جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

افزایش ۲۸ درصدی گردشگران خارجی در کشور

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ تیر ۱۳۹۶

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۹/۱۰ – معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت:شمار گردشگران خارجی در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل درکشور مان ۲۸ درصد افزایش یافت.

اسدالله درویش امیری در گفت و گو با ایرنا افزود: گردشگری، ایران گردی و جهانگردی به شدت متاثر از روابط خارجی است.

وی بیان کرد: چنانچه روابط و سیاست خارجی ایران با کشورهای مختلف جهان در سطح مطلوبی باشد میزان ورود گردشگر به این کشور تاحد قابل توجه ای افزایش خواهد یافت.

درویش امیری اظهار کرد: روابط خارجی مناسب تاثیر بسزایی در ایجاد رقابت و انگیزه در بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دارد.

وی با اشاره به اینکه روابط خارجی خصمانه موجب آسیب جدی به سرمایه گذاری در بخش گردشگری می شود، بیان کرد: قابلیت ها و ظرفیت های بخش گردشگری کشور باید با ورود گردشگران خارجی به تمام دنیا معرفی و شناسانده شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد:حضور گردشگر خارجی در کشور نیازمند فراهم کردن زمینه و امکانات اقامتی و رفاهی است.

دروریش امیری با بیان اینکه هم اکنون یکهزار و ۸۷ هتل اقامتی در سراسر کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد تنها ۲۷ مورد هتل پنج ستاره است.

وی با اشاره به این که از مجموع هتل های اقامتی کشور ۱۰۰ هتل نیز چند ستاره است افزود: خراسان رضوی با ۱۴۶ بیشترین و کهگیلویه و بویراحمد کمترین هتل را دارد.

درویش امیری بیان کرد: به سبب تنوع آب و هوایی، جاذبه های گردشگری متعدد و شمار گردشگران ،این تعداد هتل و اقامتگاه پاسخگوی نیاز گردشگران نیست.

درویش امیری اظهار کرد: سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون سفر در کشور انجام می شود اما محل اقامت بسیاری از گردشگران و مسافران درکنار جاده ها و یا خانه های اجاره ای است.

وی ادامه داد:در برخی شهرهای کردستان و شمال کشور مردم خانه های خود را به گردشگران اجاره می دهند که این اقدام برخی از مشکلات اجتماعی را هم درپی داشته است.

درویش امیری ، ساخت هتل های اقامتی در کنار مناطق گردشگری و تفریحی را از راهکارهای موثر برای اسکان گردشگران داخلی و خارجی در مناطق مختلف کشور دانست.
635123650666835707 افزایش 28 درصدی گردشگران خارجی در کشور

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد