رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ تیر ۱۳۹۴

افزایش علاقه‌مندی دیگر کشورها به صنایع‌دستی زنجان

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۴/۰۱-معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان از افزایش علاقه‌مندی سایر کشورها به صنایع‎دستی استان زنجان خبر داد.

محمود علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، گفت: در استان زنجان ۸۰ نوع صنعت دستی کددار وجود دارد که ویژگی‎های خاص این صنایع‎دستی سبب شده است طرفداران زیادی در سایر کشورها داشته باشد.

وی افزود: چاروق به این شکل فقط در استان زنجان رایج است و چاروق‎هایی که در سایر استان‎‏ها مانند خراسان‌شمالی تولید می‎شود با شکل ظاهری چاروق‏‌های زنجانی متفاوت است. چاروق زنجان به دلیل تنوع رنگی در کشورهای شرق آسیا، اروپا و آمریکا طرف‌داران زیادی دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: چاقوی زنجان به دلیل علاقه شکارچیان و کلکسیون‌داران مورد توجه کشورهای اروپایی و آسیای‌شرقی است، همچنین با تولید شمشیر و با توجه به فرهنگ کشورهای عربی در خصوص شمشیر، این محصول نیز علاقه‌مندان زیادی در کشورهای عربی دارد.

وی اظهار کرد: هنر مس‌گری علاوه بر ایران در سایر کشورها وجود دارد و کشورهای زیادی در این زمینه فعال هستند، لذا بیشتر کشورها با این هنر آشنایی دارند و علاقه‌مندان زیادی از همه کشورها برای این هنر وجود دارد.

1923 افزایش علاقه‌مندی دیگر کشورها به صنایع‌دستی زنجان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *