جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشار چال مگس شمیران

تاریخ بروزرسانی :
۲ خرداد ۱۴۰۲

آبشار چال مگس شمیران – دارآباد در استان تهران واقع است. دارآباد از سوی شمال به رشته کوه توچال و از جنوب به زمینهای اقدسیه و از سوی شرق به جایی به نام باقلی‌زار و از غرب به بازوی توچال و زمینهای رحمن آباد مشرف است. کوه‌های دارآباد که دو سوی این دهکده را دربر گرفته‌اند رشته اصلی توچال است که از دامنه شرقی آن تا قوچک ادامه دارد.

 4 e1642234472508 آبشار چال مگس شمیران

رودخانه دارآباد و کهنه دارآباد

دارآباد دو رودخانه دارد به نام‌های «دارآباد» و «کهنه دارآباد» که در جایی به نام «سیر دورود پایین» به هم می‌پیوندند و رودخانه دارآباد را تشکیل می‌دهند. در انتهای مسیر عمومی کوهنوردی دارآباد و پس از طی مسافتی در بین درختان بلند بید و گذشتن از لابلای صخره هایی کوچک، به یک آبشار فصلی دیگر برمی خورید که نمایی به مراتب زیباتر از بیقه دارد ولی پرش آن بیشتر در فصل بهار است. این آبشار زیبا، آبشار چال محله(چال مگس) نام دارد. در ادامه مسیر، کوه هایی پوشیده از گیاهان دارویی خواهید دید که علاقمندان خاص خود را دارد.

 1 e1642234417602 آبشار چال مگس شمیران

ویژگی آبشار چال مگس شمیران

آبشار چال مگس شمیران یکی از آبشارهای جذابی است که دیدن آن خالی از لطف نیست. اگر در یک روز تعطیل احساس خستگی کردید، می‌توانید دیدن آن را در برنامه خود بگنجانید. آبشار چال مگس در اصل به معنی لانه زنبور عسل است. در زبان محلی این منطقه مگس معنای زنبور عسل دهد. در گردشگری شمیرانات دیدن این جاذبه طبیعی و دوست داشتنی مزید بر علت شده است تا افراد زیادی به این منطقه سفر کنند.
این روزها دیدن جاذبه‌های طبیعی برای همه ما مورد نیاز است. البته باید بدانید که آبشار چال مگس از آبشارهای فصلی محسوب می‌شود و زمانی که در اواخر تابستان هستید ممکن است که آب آن قطع شود. پس در فصل بهار برنامه‌ریزی کنید و خودتان را برای دیدن این آبشار جذاب آماده کنید.
پس از دیدن آبشار می‌توانید در کوه‌های اطراف بگردید و در کوهستان‌های پر از گل و گیاه که حتی گیاهان دارویی خوش عطر و بویی را که پرخاصیت هم هستند در آنها می‌توانید برداشت کنید. برای رسیدن به این آبشار از زیر درختان بید بلند و سر به فلک کشیده و سایه‌های در هم تنیده آنها می‌گذارید. این مسیر ۵ کیلومتری را با شادابی و نشاط پشت سر می‌گذارید و احساس نمی‌کنید که زمان چگونه می‌گذرد. دل را به زیبایی‌های مسیر بسپارید و راهی یکی از جذاب‌ترین آبشارهای اطراف تهران شوید.

چال 2 آبشار چال مگس شمیران

برای دیدن بقیه جاهای دیدنی تهران می توانید اینجا کلیک کنید.

آدرس آبشار چال مگس شمیران

برای رسیدن به این آبشار زیبا از محل پارک خودرو در پارکینگ ورودی مسیردارآباد باید مسافتی حدود ۵ کیلومتر را طی کرد تا به این آبشار زیبا رسید. لازم به ذکر است که مگس در زبان محلی این منطقه به معنای زنبور عسل است.

 3 e1642234442893 آبشار چال مگس شمیران

 5 e1642234506504 آبشار چال مگس شمیران

 6 e1642234552558 آبشار چال مگس شمیران

 7 e1642234575933 آبشار چال مگس شمیران

 8 e1642234623250 آبشار چال مگس شمیران

 e1642234643275 آبشار چال مگس شمیران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 8 میانگین: 4.3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *