رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ دی ۱۳۹۴

‌جاذبه‌های طبیعی مغفول مانده است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۹/۰۸-رئیس مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران‌(ایستا)، با اشاره به عدم رویکرد جدی به مقوله محیط زیست و طبیعت‌گردی در کشور گفت: ‌جاذبه‌های طبیعی مغفول مانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، رحیم یعقوب زاده طی بازدید از مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم و مجتمع تحقیقاتی جنت آباد این واحد گفت: وجود مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه امامزادگان در این استان ظرفیت بسیار ارزشمندی را برای گردشگری مذهبی فراهم کرده است.

وی افزود: همچنین وجود مراکز درمانی پیشرفته همچون مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی واحد قم و چشم پزشکی جوادالائمه (ع) ظرفیت گردشگری سلامت مناسبی را در استان ایجاد کرده است‌.

رییس مرکز گردشگری علمی و فرهنگی دانشجویان ایران پس از بازدید مجتمع تحقیقاتی جهاددانشگاهی در منطقه کویری جنت آباد قم، افزود: ساختمان تاریخی و سنتی کوشک و دسترسی به کویر بکر این منطقه، فرصتی را برای کویر‌نوردی فراهم کرده که جاذبه مهمی برای گردشگری خارجی خواهد داشت.

یعقوب زاده با بیان اینکه باید نیازهای گردشگری را شناسایی ‌و براساس علایق گردشگر، برنامه‎ها تنظیم کرد، افزود: می‌توان بهترین استفاده را از پتانسیل طبیعی کویر بی نظیراستان قم در امر طبیعت‌گردی و جذب گردشگران برد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه تنوع زیست محیطی ایران ادامه داد: کشور ایران از لحاظ تنوع طبیعی بسیار غنی است که هر گردشگر در تمام فصول از سال، می‌تواند از مزایای آن استفاده کند.

رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران، گفت: مهم‌ترین استعداد ایران توانمندی‌های طبیعی آن است که سبک خانه‌ها، کاروانسراها، آداب، سنن، اقوام، لباس‌های محلی و حتی نوع غذاهای محلی همه از طبیعت هر منطقه نشأت می‌گیرد.

یعقوب زاده افزود: با توجه به تنوع زیستی و جانوری ایران که سالانه برخی از آنها درحال کاهش و روبه انقراض هستند و باید بتوان با برگزاری اینگونه نشست‌ها توأم با ارائه راهکارهایی درازمدت رویکرد کلان حاکمیت، جامعه و کارشناسان را به رویکردی در راستای حفظ منابع زیستی و جاذبه‌های ایران تبدیل کرد.

وی اظهارکرد: در این زمینه متاسفانه موانع، نقایص و کمبودهای فاحشی وجود دارد و این دلایل باعث شده است که جاذبه‌های طبیعی ایران که در صورت تبلیغات می‌تواند منتج به جذب گردشگران بسیاری از نواحی مختلف شود، به وی شناسانده نشود. ‌

247 ‌جاذبه‌های طبیعی مغفول مانده است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *