رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳

رییس موسسه فرهنگی اکو: حفظ آثار و صنایع دستی وظیفه همگان است

اشتراک گذاری

تاریخ۱۳۹۳/۰۲/۰۳-ایرنا -افتخار حسین عارف عصر سه شنبه در این مراسم که با حضور مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برگزار شد ، آمادگی این سازمان را در کمک به حفظ آثار و صنایع دستی کشورهای منطقه اعلام کرد.

وی گفت: کشورهای منطقه اشتراکات فراوانی دارند و اکو سرمایه های زیادی برای همکاری منطقه ای به کار گرفته تا در سایه همکاری کشورهای منطقه آثار و صنایع دستی حفظ و نگهداری شوند.

رییس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیز در این مراسم گفت: امضای یادداشت تفاهم بین موسسه اکو و این سازمان که امروز به امضا رسید نشانه عزم دو طرف برای حفظ آسان و همکاری های آموزشی و پژوهشی است.

وی افزود: این پژوهشگاه شامل سه پژوهشکده از جمله باستان شناسی و مردم شناسی است.و آمادگی داریم در زمینه میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری با موسسه اکو همکاری کنیم.

در این مراسم تعدادی از سفرای کشورهای مختلف از جمله رومانی، مالزی، پرتغال، نروژ و نمایندگی سازمان میراث در تهران حضور داشتند.

موسسه فرهنگی اکو یک سازمان مستقل منطقه ای و بین المللی است و با هدف توسعه و تقویت همکاری های فرهنگی و هنری میان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو فعالیت می کنند.وظیفه استراتژی محوری این موسسه تمرکز بر مشترکات فرهنگی و تمدنی کشورهای عضو است.

اکو در سال ۷۵ تاسیس شده و مقر دائمی آن در تهران است. جمهوری آذربایجان، ازبکستان، افغانستان، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، قرقیزستان و قزاقستان کشورهای عضو اکو را تشکیل می دهند.

81133720-5643306 رییس موسسه فرهنگی اکو: حفظ آثار و صنایع دستی وظیفه همگان است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *