رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

برگزاری همایش از ضروری‌ترین نیازهای صنعت گردشگری است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۲ – نایب رییس انجمن علمی گردشگری ایران گفت: گردشگری یکی از صنایع فوق‌العاده با اهمیت و مهم دنیاست و پس از صنایع نفت و فولاد، در دنیا مطرح است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خراسان رضوی، غلام‌حیدر ابراهیمبای سلامی ادامه داد: در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ و حرکت یک میلیارد نفری انسان‌ها، صنعت گردشگری در دنیا بیش از یک‌هزار میلیارد دلار درآمد، بیش از ۵۰۰ میلیون نفر را به‌طور مستقیم مشغول کرده است.

وی با اشاره به این‌که صنعت گردشگری در سه دهه‌ی اخیر در کشور مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر صنعت گردشگری در ایران مورد توجه محققان و صاحب‌نظران دانشگاهی است.

ابراهیمبای سلامی با بیان این‌که می‌توان از طریق صنعت گردشگری به حفظ محیط زیست، اشتغال‌زایی، درآمدزایی، عدالت‌گستری و فقرزدایی در جامعه کمک کرد، گفت: مهم‌ترین کار دولت در زمینه‌ی گردشگری، باید اولویت دادن به این صنعت در سطوح کلان و تصمیم‌گیری‌ها باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بیان کرد: مولفه‌هایی مانند جاذبه‌های یک کشور، حمل‌ونقل و آژانس‌ها، اقامت، پذیرایی و غذا، خرید و سوغات و ارائه‌ی خدمات تخصصی در جذب سرمایه‌گذار در صنعت گردشگری اهمیت ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به این‌که جاذبه‌های یک کشور اعم از طبیعی، تاریخی و دست‌ساخته‌های انسان می‌توانند زمینه‌ی مناسبی برای انتخاب گردشگران فراهم کنند، ادامه داد: با این جاذبه‌ها که منابع اصلی کشورها به‌شمار می‌آیند، می‌توان آن‌ها را به محصولاتی قابل ارائه به گردشگران تبدیل کرد.

ابراهیمبای سلامی درباره‌ی برگزاری همایش‌هایی درباره‌ی صنعت گردشگری، تصریح کرد: برگزاری همایش‌ها از ضروری‌ترین نیازهای صنعت گردشگری است، چون در این همایش‌ها به ارائه‌ی نظرات و آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی پرداخته می‌شود.

نایب رییس انجمن علمی گردشگری ایران درباره‌ی تأثیر انجمن علمی گردشگری در توسعه‌ی این صنعت، گفت: انجمن‌های علمی به‌دلیل اعتباربخشی و ایجاد رویکردهای تخصصی و پژوهشی، از مهم‌ترین نهادها برای توسعه‌ی صنعت گردشگری هستند، چون بدون شناخت علمی، توسعه‌ی صنعت گردشگری میسر نخواهد بود.

hamayesh برگزاری همایش از ضروری‌ترین نیازهای صنعت گردشگری است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *