رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ دی ۱۳۹۳

استیضاح شهرداران مریوان اشتیاق سیری ناپذیر شورای شهر

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۰۳-به گزارش خبرنگار مهر، بنابر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شورا یکی از ارکان نظام بوده و یکی از ویژگی‌های خاص شهرداری‌ها، حضور شورای شهر با این امکانات در کنار شهرداری‌ها است. تاکید قانون به شکلی است که از آن اجبار به وجود و فعالیت شورای شهر را می‌توان یافت.

اما امروزه شوراها برای نشان دادن قدرت خود بر پیکر ندانم کاری های زیادی می تازند و در این بین شهرستان مریوان به عنوان یکی از مهمترین شهرستان های غرب کشور از نظر گردشگری، توریستی و مرزی بودن در جلوه گاه ویژه دولت است و اما این مکان به میادین تاخت و تازی تبدیل شده است که هر کس خود را به نوعی مسئول در اجرا و نظارت بر تمام رفتار و کردار دیگران می داند.

در حالی که اعضای شورای اسلامی شهر مریوان در دور جدید وعده داده بودند که به دنبال ثبات مدیریت در حوزه شهرداری هستند و در این راستا تلاش می کنند که امورات را به خوبی مدیریت کنند که هنوز زمان فعالیتشان به دو سال نرسیده است به دنبال استیضاح شهردار هستند.

اعضای دور چهارم شورای اسلامی شهر مریوان در اولین جلسه و نشست رسمی خود رای به عزل شهردار وقت دادند و بعد از انتخاب یکی از کارکنان شهرداری به عنوان سرپرست وعده داده شد تا زمینه برای انتخاب فردی توانمند به عنوان شهردار این شهر فراهم شود و در همین راستا بود که فراخوانی برای جمع آوری برنامه های افراد متقاضی شهردار شدن در مریوان اعلام شد.

در حالی که اعضای شورای اسلامی شهر مریوان اعلام کرده بودند که انتخاب شهردار را بر اساس سابقه کار و همچنین برنامه های وی برای اداره شهر مریوان انتخاب می شود که روند و داستان انتخاب شهردار نیز دچار چالش ها و حاشیه های مختلف شد.

محمدعلی باغانی شهردار قبلی و برکنار شده مریوان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه وی نیز متقاضی کسب صندلی شهردار بوده است و برنامه های کاری خود را به اعضای شورا ارائه کرده بود، به خبرنگار مهر گفت: قبل از اینکه شورای شهر بخواهند نام شهردار منتخب خود از بین فواد کریمی و وی اعلام کند من انصراف خود را اعلام کرده بودم.

وی گفت: دلیل اصلی کار من این بود که ثابت کنم تمام این امر نوعی بازی بر سر کرسی شهرداری از سوی اعضای شورا بود و این مهم ثابت کرد که شورا به دنبال کارهای خود هستند و ارائه برنامه کاری و اهداف برای شهردار را فقط نوعی انحراف افکار عمومی قلمداد کردند.

حسن محمدی، صدیق داردان، علی اشرف شیرزادی، مظفر بیگلر، سید فرهاد قریشی، جعفر توان، بهرام بالکانه و محمد علی باغانی از جمله افرادی هستند که تاکنون به سمت شهرداری این شهر درآمده اند و به گفته شهردار کنونی مریوان تاکنون بیش از ۲۸ شهردار داشته است.

داستان اختلاف اعضای شورای شهر مریوان با شهردار و تلاش برای عزل وی دارای سابقه ای طولانی است و متاسفانه این روند در تمامی ادوار شورا سابقه داشته و هر بار نیز اعضای شورا هدف خود از این کار را تلاش برای خدمت رسانی به مردم اعلام می کردند که با گذشت زمان مسائل پشت پرده و اهداف و اغراض شخصی در این خصوص هویدا می شد.

داستان تلاش اعضای شورای اسلامی شهر مریوان برای عزل جعفر توان شهردار مریوان در طول سال های ۸۴ تا ۸۷ نیز در نوع خود جالب توجه بود تا جایی که مردم با جمع آوری طوماری از جعفر توان حمایت می کردند، در حالی که اعضای شورا در تلاش بودند وی را استیضاح کنند.

شهردار فعلی مریوان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت استیضاح خود عنوان کرد: به هر حال اختلاف نظر در بین اعضای شورای شهر مریوان امری طبیعی است و ما سعی می کنیم که این وضعیت به میان مردم کشیده نشود.

فواد کریمی به برنامه خود در خصوص مطرح شدن استیضاح اشاره کرد و افزود: تاجائی که امکان داشته باشد و بتوانم برای این مردم خدمت رسانی کنم در سمت خود باقی خواهم ماند.

هرچند که برخی از کارمندان شهرداری از دخالت های بی پایان شورا سخن می گویند و احساس نارضایتی می کنند اما فواد کریمی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر بیان کرد: تعامل خوبی را با شورا دارم و می خواهم برای ادامه فعالیت هائی که در این چند ماهه کاری انجام داده ام همچنان در سمت شهردار مریوان به مردم خدمت کنم.

یکی از اعضای شورای شهر مریوان اخراج ناعادلانه و قطع گازهای شهروندان را عامل این استیضاح می خواند و و بیان کرد: سه سوال جامع برای پاسخگویی شهردار مریوان آماده شده است که فواد کریمی باید آن را در ۲۰ روز پاسخ دهد که در غیر اینصورت و بر اساس قانون زمینه برای استیضاح وی آماده می شود.

سید احسان سجادی در این باره عنوان کرد: در حال حاضر اکثریت اعضای شورای شهر تصمیم گرفته اند شهردار را بدلیل عدم کفایت لازم برکنار کنند.

در حال حاضر چالش بین اعضای شورای اسلامی شهر مریوان و شهردار این شهر همچنان ادامه دارد و در حالی که اعضای شورا دلیل استیضاح را ضعف شهردار اعلام می کنند که شایعه های مختلفی در این خصوص در بین مردم رواج پیدا کرده و آنها معتقدند که مسائل دیگری دلیل این استیضاح است.

عدم شفافیت دلایل استیضاح شهردار مریوان و اظهارات ضد و نقیض اعضای شورای شهر در انتقاد و یا دفاع از شهردار فعلی از جمله مسائلی است که این روزها به حرف روز مردم مریوان تبدیل شده و متاسفانه ادامه این روند خدمت رسانی به مردم این شهر مرزی را دچار مشکلاتی کرده است.

114 استیضاح شهرداران مریوان اشتیاق سیری ناپذیر شورای شهر

           
 

نظر کاربران :

  • سلمان

    باسلام .حدود یک ساله که بنده مشترک این سایت هستم و به عنوان مرجعی برای گردشگری وایران شناسی از این محتوا استفاده کردم ولی متاسفانه این سایت هم مثل برخی دیگر از ارکان جامعه ی اطلاع رسانی مشغول به سیاست زدگیه سیاسیون است که باعث تاسف است واین بیماری مخصوصا در این دوسال اخیر بلای اکثر جامعه ی فکری ماست .ای کاش همچون گذشته مشغله ی عمده ی دوستان وعزیزان دراین سایت گره گشایی از وضعیت ویران ایران شناسی وطبیعت گردی بود ونه فرستان دسته گل برای مسولین ومجریان عزیز این دولت ..که این دوستان اجرایی هم همچنان چشم بسته به این ملک مینگرند …..یاعلی

    ۴ دی, ۱۳۹۳ پاسخ دادن
    • نجاری

      باسلام و تشکر از تذکر بجای شما. چشم حتما. هدف این سایت هم همین است که فرمودید. ولی متاسفانه بعضی مواقع نویسندگان محترم سایت اهداف سایت را فراموش می کنند.حتما در آینده رعایت خواهیم کرد.

      ۵ دی, ۱۳۹۳

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *