رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ خرداد ۱۳۹۳

دیپلماسی، گره از زلف پریشان گردشگری گشود

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۳/۰۳ – اصفهان- ایرنا- افزایش فعالیت دیپلماسی ایران و سیاست گذاری های اخیر دولت تدبیروامید در عرصه جهانی نقشی غیر قابل انکار دراصلاح دیدگاه جهانی نسبت به جمهوری اسلامی و رشد صنعت گردشگری داشته است.

سیاست اعتدال گرایانه دولت، پیشنهاد ایجاد جهان عاری از خشونت و افراط گری توسط دکتر روحانی رییس جمهوری ایران در اولین حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل، تلاش هوشمندانه در عرصه های بین المللی، بکارگیری توان دیپلماتیک توسط وزارت امور خارجه کشورمان و در مجموع اعمال سیاستهای تنش زدایی، تحولات چشمگیری را درروابط خارجی ایجاد کرد که آثار آن در بخش های مختلف اقتصادی،سیاسی، فرهنگی بویژه صنعت گردشگری اکنون نمایان شده است.

معرفی سیمای واقعی ایران زمین و ماهیت صلح طلبی جمهوری اسلامی به جهانیان از یکسو و شکست پروژه ایران هراسی ازسوی دیگر، نمونه ای از دستاوردهای یک سال فعالیت دولت یازدهم است.

اگرچه گردشگری صنعتی مبتنی بر فرهنگ است، اما روابط سیاسی بشدت آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

از طرفی، آرامش ، ثبات و امنیت اجتماعی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با کشورهای منطقه خاورمیانه از سطحی بالاتر برخورداراست که این ویژگی درکنار سیاست خارجی و قابلیت های عظیم گردشگری کشورمان بسترهای مناسبی را برای جذب گردشگران خارجی ایجاد کرده است.

ایران به عنوان یکی از امن ترین کشورهای منطقه خاورمیانه اکنون با داشتن جاذبه های بی شمار گردشگری از بهترین گزینه های سفر برای گردشگران است که درصورت برنامه ریزی دقیق می توان چشم انداز روشن دربخش گردشگری بویژه در استان اصفهان به عنوان قطب مهم صنعت گردشگری ترسیم کرد.

تعداد گردشگران خارجی وارد شده به اصفهان در فروردین ماه سال جاری به بیش از ۱۲هزار و ۳۰ نفر رسید که ۵۶ درصد بیشتر از فروردین سال ۹۲ بود.

نایب رییس انجمن صنفی کارفرمایان دفاترخدمات مسافرتی اصفهان در باره دلایل افزایش شمار گردشگران ورودی به اصفهان، اظهار کرد: برنامه و سیاست گذاری های وزارت امور خارجه ایران مهمترین عامل افزایش تقاضای گردشگران خارجی برای سفر به ایران محسوب می شود.

ˈکاووس مسعودیˈ با اشاره به اینکه احساس امنیت برای سفر به یک مقصد از اولویت های گردشگران محسوب می شود، افزود: تلاش های وزارت امور خارجه در معرفی ایران به عنوان یک کشور امن و دوستدار صلح در منطقه موفقیت آمیز بوده است .

وی همچنین از درج مقالات متعدد در مجلات معتبر گردشگری دنیا و معرفی ایران به عنوان یک کشور آرام با جاذبه های بی شمار را از دیگر دستاوردهای کشورمان در عرصه بین المللی دانست.

نایب رییس اتحادیه هتلداران استان اصفهان نیز در گفت وگو با ایرنا از افزایش ۱۵۵ درصدی ضریب اشغال هتلهای اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

ˈمهدی نریمانیˈ افزود: به دلیل استقبال بی سابقه گردشگران از اصفهان، سرمایه گذاران بدنبال احداث هتل های جدید و هتل داران به دنبال توسعه مراکز اقامتی خود هستند.

استان اصفهان در ماههای اخیر علاوه بر افزیش شمار گردشگران ، میزبان هیات های خارجی متعددی بوده است که سفرکاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین سفر خانم ایرینا بوکووا مدیرکل یونسکو به ایران ˈ پس از گذشت ۱۰ سال توجه جهانیان را به خود جلب کرد .

استان اصفهان با داشتن بیش از۲۰ هزار اثر تاریخی ثبت شده ملی، سه اثرتاریخی ثبت شده جهانی شامل مجموعه میدان نقش جهان، باغ فین کاشان و مسجد جامع عتیق از جمله مقاصد شناخته شده گردشگری دنیا محسوب می شود.

تاریخ نویسان، اصفهان را به دلیل داشتن قابلیتهای ویژه ،در زمره شهرهای تاریخی همچون فلورانس، پکن و رم قرار داده اند.

یکی دیگر از جاذبه های بی بدیل استان اصفهان صنایع دستی این خطه است.

وجود ۱۹۲ رشته مصوب صنایع دستی در استان اصفهان از میان ۲۸۴ رشته مصوب صنایع دستی ایران، اصفهان را شایسته عنوان پایتخت صنایع دستی ایران کرده است.

81174804-5714205 دیپلماسی، گره از زلف پریشان گردشگری گشود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *