رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ دی ۱۳۹۹

دستبند پاراکورد و کاربرد آن در سفر

لینک این مطلب کپی شد!

دستبند پاراکورد و کاربرد آن در سفر را برایتان شرح می دهیم . دستبند پاراکورد با هدف نجات دارای وسایل ضروری برای بقا در طبیعت است، به وسیله‌‌ی این دستبند می‌‌توانید به راحتی آتش روشن کنید، از ارتفاع پایین بیایید، مسیریابی کنید، ماهیگیری انجام دهید و…، اگر قصد خرید این محصول را دارید با ما همراه باشید تا نکات مربوط به خرید آن را بیان کنیم.این دستبند یکی از پرکاربردترین تجهیزات سفر است که به‌خصوص در بین کوهنوردان و طبیعت‌گردها محبوبیت بسیار زیادی دارد.

دستبند پاراکورد و نجات معمولا از ۷ تا ۹ رشته طناب با طولی ۳ تا ۶ متری تشکیل شده است که می‌‌توان برای مصارف مختلف در سفر از آن استفاده کرد. دارای ضروریات مربوط به یک سفر بوده و همچنین می‌‌تواند به دلیل زیبایی آن نیز مورد استفاده قرار بگیرد، می‌‌توانید سمبل مورد علاقه‌‌ی خود، انواع مهره، سنگ ماه تولد و… را با توجه به سلیقه‌‌ی خود در بافت آن به کار ببرید. این وسیله‌‌ی کاربردی می‌‌تواند کادوی بسیار مناسبی برای افرادی باشد که بسیار در طبیعت سفر می‌‌کنند.

دستبند پاراکورد و کاربرد آن در سفر

طناب دستبند پاراکورد

دستبند پاراکورد یک ابزار بسیار کاربردی برای بقا در طبیعت است. این وسیله کاربردی که این روزها در دست بسیاری از طبیعت گردها و کوهنوردان دیده می‌شود از به‌هم بافتن ۷ تا ۹ رشته طناب نایلونی در کنار هم به‌ طول ۳ تا ۶ متر ساخته می‌شود که تحمل وزنی تا ۲۵۰ کیلوگرم (۵۵۰ پوند) را دارد. این دستبند که از طناب پاراکورد ساخته می‌شود، به‌دلیل موارد استفاده بسیار بالای آن یکی از ملزومات سفرهای طبیعتگردی و کوهنوردی است.طناب به کار رفته در این دستبند از جنس نایلون‌های بسیار باکیفیتی است که در ساخت طناب‌های چتربازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همین چند لایه بودن، باعث تحمل وزن بالا و کارایی بسیار زیاد آن شده است.

دستبند پاراکورد و کاربرد آن در سفر

این وسیله که به‌راحتی دور مچ دست قرار می‌گیرد، در مواقع ضروری به سرعت قابل استفاده است و به‌دلیل سبک بودن، کم‌حجم بودن و کاربردی بودن، نقش مهمی در سفرهای ماجراجویانه ایفا می‌کند. علاوه بر آن، ظاهر زیبایی نیز دارد و بستن آن به دور مچ حتی می‌تواند برای طبیعت‌گردها نشانه حرفه‌ای بودن باشد.همراه داشتن این وسیله کاربردی در شرایط بقا برای همه کوهنوردان، طبیعت‌گردها، صخره‌نوردها و گردشگران ماجراجو ضروری است. به‌خصوص که در ساخت آن علاوه بر طناب پاراکورد، از ابزارهای دیگری هم استفاده می‌شود.
در واقع، همان طور که در همه تفریح‌های مبتنی بر طبیعت، به داشتن کیت بقا توصیه می‌شود، همراه داشتن این وسیله برای هر طبیعت‌گرد یا ورزشکاری که در طبیعت فعالیت می‌کند، ضروری است.

استفاده از این وسیله به‌دلیل کاربردهای بسیار زیاد آن در بین کوهنوردان و طبیعت‌گردها متداول شده است. همراه داشتن یک دستبند با خود به‌معنی داشتن حداقل سه متر طناب نایلونی بسیار محکم است که در موارد مختلفی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

هنگام نیاز، می‌توانید طناب پاراکورد را باز کنید و از آن برای درست کردن سرپناه، فرود از ارتفاع، ثابت‌گذاری، آتل‌بندی دست و پای شکسته، درست کردن تور و طناب ماهی‌گیری، دور نگه داشتن غذا از حیوانات، روشن کردن آتش، ساخت تله و شکار حیوانات برای تامین غذا، بند کفش، بند وسایل، بخیه زدن یا بند آوردن شریان استفاده کنید.همچنین وجود سنگ آتش زنه، چاقو و قطب‌نما در ساخت این دستبند موارد استفاده از آن را افزایش می‌دهد.

انواع و مدلهای دستبند پاراکورد

وسیله اصلی که در ساخت این دستبند به کار می‌رود همان طناب پاراکورد است؛ اما برحسب سلیقه، تولیدکننده گاهی ابزار دیگری نیز به این دستبند اضافه می‌شود که آن را کاربردی‌تر می‌کند. این ابزار می‌تواند شامل چاقو، سنگ چخماق، قطب‌نما و چیزهای دیگری باشد.

در هنگام خرید این دستبند توصیه می‌کنیم این موارد را به‌خاطر بسپارید و برحسب نوع کاربرد آن دستبند خود را خریداری کنید:

جرقه زن

در هنگام خرید دقت کنید تا در دو سمت آن از آتش زنه استفاده شده باشد. در واقع گیره‌ای که به‌وسیله آن دستبند را دور مچ دست خود ثابت می‌کنید از جنس آتش زنه است که در مواقع ضروری به شما کمک می‌کند تا آتشی برپا کنید و با خوردن غذا و نوشیدنی گرم جان خود را از خطر سرمازدگی نجات دهید.

تیغ اره‌ای در انتهای دستبند

گاهی در ساخت دستبندهای پاراکورد از یک تیغ اره‌ای بسیار کوچک استفاده می‌شود. یک وسیله کاربردی که درموارد نیاز می‌توانید آن را برای بریدن شاخ و برگ درختان، درست کردن آتش و سرپناه یا حتی دفاع از خود به کار ببرید.

دستبند پاراکورد و کاربرد آن در سفر

دستبند پاراکورد با سوت نجات

بعضی از این دستبندها در انتهای یکی از دو سر خود مجهز به سوت نجات هستند. گرچه به همه طبیعت‌گردها و کوهنوردان توصیه می‌شود حتما در فهرست وسایل شخصی خود سوت نجات هم داشته باشند، چنانچه سوت نجات نداشتید می‌توانید در مواقع ضروری از سوتی که در انتهای دستبندتان قرار دارد، استفاده کنید.

دستبند مجهز به قطب نما

این وسیله بسیار کاربردی نیاز به توضیح ندارد چراکه یک ابزار دیرآشنا برای جهت‌یابی در روز یا شب است. در ساخت بعضی از دستبندها از قطب‌نما استفاده می‌شود که می‌توان در هنگام خرید به آن توجه کرد.

دستبند پاراکورد و کاربرد آن در سفر

استفاده از چراغ در ساخت دستبند

بعضی دستبندها همراه با یک چراغ LED کوچک هستند که در مواقع ضروری می‌توان از آن برای روشنایی و داشتن دید مناسب استفاده کرد.

دستبند پاراکورد و کاربرد آن در سفر

دستبند با آینه سیگنال

بعضی انواع دیگر این دستبندها نیز دارای یک آینه کوچک هستند که می‌توان در مواقع ضروری برای علامت دادن به تیم‌های امدادی از آن استفاده کرد.

ماهی‌گیری با دستبند پاراکورد

در مواردی یک عدد قلاب ماهیگری در ساخت دستبند پاراکورد استفاده می‌شود که اگر علاقه‌مند به ماهی‌گیری باشید یا منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنید نزدیک به رودخانه باشد، می‌توانید از این مدل برای به قلاب انداختن چند ماهی درشت استفاده کنید.

دستبند پاراکورد و کاربرد آن در سفر

پودر تصفیه‌‌ی آب

اگر برای چند روز در طبیعت هستید و حدس می‌‌زنید که آب کافی به همراه ندارید، این پودر که بر روی دستبند پاراکورد و نجات قرار دارد به راحتی می‌‌تواند آن را برایتان تصفیه کند تا بتوانید آب بنوشید.

استفاده از همه این ابزارها در ساخت یک دستبند امکان‌پذیر نیست و بهتر است اگر علاقه زیادی به طبیعت‌گردی دارید حتما با ابزار و تجهیزات کامل سفر کنید؛ اما بسته به نوع سفرتان و کاربرد بیشتر می‌توانید هر یک از انواع دستبندهای پاراکورد را که بیشتر مورد استفاده شما است خریداری کنید.
این وسیله در عین کاربردی بودن ارزان قیمت است و حتی می‌توانید چندتایی از آن را داشته باشید تا در سفرهای مختلف بسته به نوع سفرتان از آن استفاده کنید. به عنوان نکته‌‌ی آخر باید ذکر کنیم که دستبند پاراکورد و نجات تنظیم شدنی است و هر فردی می‌‌تواند از آن استفاده کند.

دستبند پاراکورد و کاربرد آن در سفر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *