جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

خرید ویلا در شمال چه فاکتورهایی دارد؟

تاریخ بروزرسانی :
۷ بهمن ۱۴۰۲

زندگی آپارتمان نشینی امروز، مشکلاتی را برای افراد شهرنشین ایجاد کرده است و مسائلی را برای آنان به همراه آورده است. از جمله مهمترین مسائلی که این سبک زندگی برای افراد به ارمغان آورده است این است که آپارتمان نشینان از نعمت داشتن باغهای زیبا و زندگی آرام، محروم شدهاند.
در چنین شرایطی بعضی از افراد برای حل این معضلات به راهکارهایی اندیشیدهاند. یکی از عمدهترین راه حلهای این دسته از افراد برای حل مشکلات شهرنشینی، خرید ویلا در شمال و یا خرید زمین در شمال است تا از طریق خرید ملک مورد نظر در این ناحیه خوش آب و هوا بر معضلات زندگی شهر نشینی غلبه کنند و اوقات و یا روزهایی را در این مناطق سپری کنند.

خرید ویلا در شمال خرید ویلا در شمال چه فاکتورهایی دارد؟

برای بهره مند شدن از مناظر زیبا و خوش و آب و هوا در شمال ایران و خرید ویلای مناسب در این ناحیه لازم است فاکتورهایی مورد نظر قرار بگیرند تا به انتخاب مناسب برای خرید ویلا در شمال کمک کنند. در این مقاله قصد داریم به بیان چند نمونه از فاکتورهای اساسی که لازم است در هنگام خرید ویلا در شمال حتما مد نظر قرار بگیرند بپردازیم.

۱- خرید ویلای ساحلی یا جنگلی در شمال

به طور معمول سازندگان ویلا در شمال، سعی میکنند از تمامی زیباییها و طبیعت موجود در این منطقه، نهایت استفاده را بنمایند و از این اماکن در جهت ساخت ویلای مناسب استفاده کنند. چرا که افراد مختلف در زمینه خرید ویلا در شمال، دارای سلائق متعددی نیز هستند.
همین عامل باعث شده تا تمرکز عمده این سازندگان هم به ساخت ویلا در مناطق مختلف معطوف گردد. یکی از مناطق عمده قابل استفاده در شمال در جهت ویلا سازی، مناطق جنگلی است و یا ویلاسازان به دلیل علاقه مشتریان به سمت ساخت ویلاهای ساحلی میروند. بنابراین لازم است شما در هنگام خرید ویلا در شمال، از قبل بدانید که چطور ویلایی میخواهید. آیا ویلای جنگلی مد نظر شماست و یا ویلای ساحلی.
بدین منظور لازم است گفته شود که ویلاهای جنگلی در دل جنگل جای دارند و یا در مناطق کوهپایهای ساخته میشوند. این مناطق و و یلاهایی که در آن ساخته میشود فضایی بسیار سرسبز و با نشاط دارند. یکی از ویژگیهای عمده این ویلاها دوری از شهر است که موجب میشود فضایی بی سر و صدا به وجود بیاید.
در حقیقت در این مناطق، سر و صدای پرندگان و حیوانات جایگزین سر و صدای انسانها و ماشینها میشود. از طرف دیگر وجود پرندگان و فضای سبز درختان نیز مناظر بسیار دیدنی را به وجود میآورد. بنابراین توجه به این نکات و مزایا در کنار معایب دور بودن از شهر باید مورد بررسی قرار بگیرد.

۲- خرید ویلای مستقل و یا شهرکی

ویلاهایی که در شمال کشور ساخته میشوند انواع مختلفی دارند. بعضی از این ویلاها به صورت متمرکز و در مکانی ویژه بنا میشوند. در این شیوه سعی شده تا حد امکان ویلاها به همدیگر نزدیک باشند و یک شهرک را ایجاد کنند. دوری از مراکز شهری یکی از ویژگیهای اساسی این نوع از ویلاها به شمار میرود.
اما در برابر این نوع از ویلاها، ویلاهای مستقل واقع شدهاند. این نوع از ویلاها در شمال کشور، در نزدیکی شهرها ساخته میشوند. یکی از مزایای عمده این نوع از ویلا، دور بودن از سر و صدایی است که به طور معمول در ویلاهای شهرکی وجود دارد.
اما نکته قابل ذکر دیگر در این زمینه این است که ویلاهایی که به صورت شهرکی ساخته میشوند از نظر امنیت ساختمان در رتبه بالاتری نسبت به نوع مستقل آن، قرار میگیرند. چرا که ویلاهای شهرکی به طور معمول دارای نگهبان هستند و وجود نگهبانی، امنیت ویلا را تضمین میکند. این در حالی است که در ویلاهای مستقل، خود شما باید وظیفه مراقبت و نگهبانی از ویلا را بر عهده بگیرید و امنیت آن پایینتر است.

۳- خرید ویلای کوچک یا بزرگ و توجه به طراحی آن

همانطور که میدانیم ویلاهایی که در شمال کشور ساخته میشوند سبکهای مختلف طراحی را دارا هستند. این سبکهای طراحی در ویلاهای شمال عبارتند از: ویلاهای فلت، ویلاهای دوبلکس، ویلاهای تریپلکس و….

علاوه بر طراحیهای مختلف، این ویلاها همچنین هر یک مناسب برای تعداد خاصی از افراد هستند. بنابراین لازم است حتما در هنگام خرید ویلا در شمال حتما به این نکته توجه کنید که تعداد جمعیت خانواده شما چند نفر است و یا در نظر بگیرید که شرایط خانواده شما چگونه است و….. پس از بررسی این مسائل به خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.
به عنوان نمونه چنانچه جمعیت خانواده شما کم است میتوانید ویلای فلت خریداری نمایید و یا اگر جمعیت شما بیشتر است به نوع دیگر ویلا فکر کنید.

خرید ویلا خرید ویلا در شمال چه فاکتورهایی دارد؟

۴- خرید ویلای روشن و یا تاریک

محیط یک ویلا از نظر طراحی نور و میزان روشنایی طبیعی آن عنصر بسیار مهمی است. بنابراین اگر توجه به نوع نورپردازی ساختمان ویلا برای شما مهم است باید حتما قبل از خرید ویلا در شمال به آن توجه کنید. به طور کلی میتوان گفت هر چه ویلای مورد نظر شما از نور طبیعی بیشتری بهره برده باشد از نظر روانی نیز آرامش بیشتری به شما خواهد داد و محیطی مناسبتر برای زندگی شما فراهم خواهد نمود.

۵- خرید ویلا در شمال به صورت قانونی

بسیاری از سازندگان ویلا در شمال کشور ممکن است به ساخت و ساز غیر قانونی ویلا اقدام نموده باشند. بنابراین یکی از فاکتورهای مهمی که قبل از خرید ویلا در شمال لازم است حتما به آن توجه کنید توجه به عامل قانونی بودن ساخت و ساز ویلا در منطقه مورد نظر و سپس خرید آن ویلا است تا از این طریق به خرید ویلایی غیر قانونی و یا دارای مشکل ساخت و ساز اقدام نکنید و در دام کلاهبرداران نیفتید. بنابراین هنگام خرید ویلا در شمال لازم است حتما مجوزهای رسمی ساخت و ساز آن را به طور دقیق بررسی کنید.

۶- در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی ویلا

یکی از فاکتورهای عمده که لازم است حتما در هنگام خرید ویلا در شمال به آن توجه کنید موقعیت ویلای مورد نظر و جغرافیای منطقه است. بعضی از ویلاها در جاهایی ساخته شدهاند که در نزدیکی حریم رودخانه هستند. هر چند چنین ویلاهایی حتما بسیار با نشاط و رویایی به نظر میرسند اما ممکن است چنین ویلاهایی در معرض بلایای طبیعی واقع شوند و از این نظر آسیب پذیر باشند.
همچنین ویلاهایی که در دامنه کوه بنا شدهاند بسیار جذابند اما ممکن است برای شما و خانواده شما مشکلاتی را ایجاد نمایند. خرید چنین ویلاهایی به ویژه برای افرادی که دارای فرزند کوچک هستند باید با دقت نظر بیشتری انجام شود و مزایا و معایب آن به طور کامل در نظر گرفته شود تا از مشکلات بعدی پیشگیری کند.

۷- در نظر گرفتن میزان دوری و یا نزدیکی ویلا به شهر

یکی از دیگر نکاتی که لازم است هنگام خرید ویلا در شمال حتما در نظر گرفته شود مساله دوری و یا نزدیکی ویلای مورد نظر به شهر و مناطق مسکونی شهری است. این فاکتور به ویژه برای افرادی که به دنبال سکون و آرامش هستند بسیار مهم است بنابراین اگر میزان دور بودن از سر وصدا برای شما از عوامل اساسی و مهم است حتما این نکته را نیز قبل از خرید ویلا در نظر بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *