جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

حضور چشمگیر ایران در سی و ششمین نمایشگاه بین المللی گردشگری بلگراد

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ فروردین ۱۳۹۷

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۹ – به گزارش ایرنا، سی و ششمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد با سخنان ˈایگور میروویچˈ وزیر اقتصاد و ˈرناتا پینجوˈ رییس کمیته برگزاری نمایشگاه بین المللی جهانگردی و ˈدانکا سلیچˈ مدیر کل نمایشگاه بلگراد در باره اهمیت نمایشگاه جهانگردی با هدف آشنایی مردم با فرهنگ و تمدن و تاریخ یکدیگر و گسترش همکاری میان کشورها در عرصه های مختلف کار خود را آغاز کرد.

نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد بزرگترین نمایشگاه در میان کشورهای منطقه جنوب شرقی اروپا به شمار می رود که با داشتن استانداردهای جهانی، هر سال کشورهای بیشتری را به خود جلب می کند.

در سی و ششمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد که از روز پنجشنبه آغاز و تا روز یکشنبه ۱۱ اسفند ادامه خواهد یافت، بیش از هزار سازمان و مؤسسه گردشگری از داخل کشور و بیش از ۳۰۰ سازمان و شرکت گردشگری از ۵۴ کشور خارجی از جمله آژانس مسافرتی و گردشگری پرسپولیس از ایران، مراکز و امکانات گردشگری، جهانگردی و تاریخی خود را به معرض نمایش می گذارند.

آژانس خدمات مسافرتی و گردشگری پرسپولیس از کشورمان که برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد حضور فعال دارد، ضمن به نمایش گذاشتن کارهای دستی، منبت کاری و تصاویر زیبایی از نقاط مختلف باستانی، تاریخی و فرهنگی و پخش فیلم های مستند در باره کشورمان، بروشورهایی را در مورد تورهای مختلف مسافرتی به ایران با توضیحات کامل در باره مراکر فرهنگی، تاریخی و مذهبی تهیه کرده که میان بازدیدکنندگان پخش می شود.

حضور ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری بلگراد با همکاری و همت سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان صورت گرفته است.

در نخستین روز گشایش نمایشگاه بین المللی بلگراد، بازدیدکنندگان زیادی از غرفه کشورمان دیدن کردند و خواهان اطلاعاتی در مورد تورهای مسافرتی به ایران شدند.

نیکولا آندریچ مسؤول نمایشگاه بین المللی جهانگردی نمایشگاه بلگراد در روز افتتاحیه نمایشگاه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: حضور ایران در سی و ششمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد، فرصتی برای گسترش همکاری های گردشگری بین دو کشور است که زمینه را برای همکاری های اقتصادی نیز هموار می سازد.

وی با اشاره به اینکه صنعت جهانگردی پیشرو شاخه های اقتصادی محسوب می شود که سالانه بیش از صد میلیارد یورو را در جهان به چرخش در می آورد، گفت: حضور ایران در نمایشگاه گردشکری بلگراد که برای نخستین بار شرکت دارد، فرصت بزرگی برای آشنایی و همکاری بین آژانس های مسافرتی ایرانی با آژانس های گردشگری صربستان و دیگر کشورهای بالکان و جنوب شرقی اروپاست.

وی همچنین با اشاره به امکانات گسترده و بالای گردشگری در ایران و مراکز متعدد تاریخی، فرهنگی و گرشگری در این کشور گفت: ایران یک مقصد بسیار خوبی برای گردشگران منطقه جنوب شرقی اروپا به شمار می رود و ما در طول نمایشگاه گردشگری بلگراد ضمن اینکه تلاش خواهیم کرد که با امکانات گردشگری ایران آشنا شویم، از این فرصت نیز استفاده کرده و امکانات گردشگری صربستان را به ایرانیان معرفی می کنیم.

مسعود غلامی مدیر عامل شرکت خدمات مسافرتی پرسپولیس نیز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد ضمن ابراز خرسندی از حضور کشورمان در این نمایشگاه بین المللی و اهمیت این قبیل نمایشگاه ها برای گسترش همکاری های گردشگری و نزدیک کردن ملت ها، بر لزوم برقراری خط هوایی بین بلگراد و تهران تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به فضای بسیار خوب نمایشگاه جهانگردی بلگراد و حضور آژانس های مختلف گردشگری، هوایی و هتل داران از کشورهای مختلف، گفت: تلاش ما بر این است که اطلاعات مربوط به جاذبه های گردشگری منحصر بفرد کشورمان را در اختیار عموم آژانس های گردشگری و مردم علاقمند صربستان به کشورمان قرار دهیم.

سی و ششمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد از نقطه نظر تعداد غرفه و تعداد کشورهای شرکت کننده نسبت به نمایشگاه های گذشته جهانگردی در صربستان، بزرگترین نمایشگاه محسوب می شود.

افزون بر ۴۵ کشور خارجی از جمله ترکیه، یونان، مصر، مقدونیه، مونته نگرو، کرواسی، اسلوونی، آنگلیس، آلمان، سوئیس، فرانسه، بلغارستان و برزیل که به طور سنتی مراکز گردشگری و تاریخی و فرهنگی خود را به نمایش می گذارند، کشورهای ایران، آرژانتین، الجزایر، آلبانی، امارات متحده عربی، مالزی، هندوستان، پرتغال و رومانی کشورهایی هستند که برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد حضور پیدا کرده اند.

بنا بر آمارهای اعلام شده، تعداد جهانگردان خارجی در صربستان در سال ۲۰۱۳ میلادی ۱۱درصد نسبت به سال ما قبل آن افزایش داشته است.

نمایشگاه جهانگردی بلگراد از سال ۲۰۰۳ میلادی عضو انجمن گردشگری نمایشگاه های اروپا و همچنین عضو انجمن نمایشگاه های بین المللی تجارت جهانگردی است.

بنا به گزارش بخش مطبوعاتی نمایشگاه بلگراد انتظار می رود که بیش از ۶۵ هزار نفر از نمایشگاه جهانگردی امسال بلگراد دیدن کنند.
81064678 5532970 حضور چشمگیر ایران در سی و ششمین نمایشگاه بین المللی گردشگری بلگراد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *