جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

طرز تهیه کیک ساده خانگی

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

طرز تهیه کیک ساده خانگی را در این مطلب می خواهیم برای شما شرح دهیم .این طرز تهیه کیک ساده خانگی یک دستور قدیمی و آمریکایی می باشد . بافتی نرم و حجم خوبی دارد و می توانید از آن برای تهیه کیک تولد هم استفاده کیند زیرا به راحتی برش می خورد . طعم خوب و شیرینی هم دارد و زیاد حساس نیست در تهیه کیک های اسفنجی باید دقت کنید سفیده و زرده جدhگانه هم زده شوند و موقع مخلوط کردن باید به یکطرف هم زده شود و میزان مخلوط کردن تاثیر زیادی در بافت کیک دارد اما در این نوع کیک نیازی به این کارها نیست. اگر علاقمند بودید طرز تهیه غذاهای محلی ایران را هم یاد بگیرید می توانید در سایت ما جستجو کنید.

IMG 20200505 140759 طرز تهیه کیک ساده خانگی

مواد لازم کیک ساده خانگی

روغن مایع یا کره ۱ لیوان (ترجیحا با کره خیلی خوشمزه تر می شود )
شیر ۱ لیوان
شکر ۲لیوان
آرد ۳ لیوان
تخم مرغ ۴ عدد
بکینگ پودر ۳ قاشق چایخوری
وانیل ۱ قاشق چایخوری
نمک ۳ پنس ( پنس مقداری است که بین دو انگشت اشاره و شست جا می شود مثل ویشگون ریز)

IMG 20200427 202956 طرز تهیه کیک ساده خانگی

 

طرز تهیه کیک ساده خانگی

ابتدا شکر و روغن را هم می زنیم تا شکر حل شود و کرم رنگ شود . تخم مرغها را یکی یکی با فاصله به مخلوط روغن و شکر اضافه کرده و بین هر تخم مرغ مایه را هم می زنیم وانیل را اضافه کنیم . سپس در ظرفی دیگر آرد و بگینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و ۳ بار الک می کنیم .
آرد و شیر را جداگانه در سه مرحله به مخلوط اضافه کرده و کمی هم می زنیم دقت کنید که در این مرحله نباید زیاد هم زده شود فقط در حد مخلوط کردن اگر مایل بودید مقداری از مایه را برداشته و با پودر کاکائو مخلوط کنید و کیک دورنگ یا زبرا تهیه کنید .

کف قالب را چرب کرده و آردپاشی کنید یا اینکه کاغذ روغنی بیاندازید و مایه کیک را در قالب بریزد سه بار به کف بکوبید تا هوای آن خارج شود سپس در فری که از قبل با دمای ۱۷۵ درجه به مدت ۱۵ دقیقه گرم شده در طبقه وسط به مدت ۴۵ دقیقه قرار می دهیم . نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که ۲۰ دقیقه اول نباید در فر را باز کنید چرا که کیک پف نخواهد کرد . در آخر دو سه دقیقه هم بالای فر را روشن کنید تا کمی رویش طلایی شود . قالب را از فر درآورده و صبر کنید تا خنک شود و بعد از قالب در بیاورید .

IMG 20200427 210827 طرز تهیه کیک ساده خانگی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *