رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

خورش مرغ آلو

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ شهریور ۱۳۹۸

خورش مرغ آلو یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که امیدواریم با پخت آن از میل کردنش لذت ببرید.آلو ؛ میوه تک هسته‌ای از خانواده زردآلو و هلو ، دارای طعم متغیر ( از ترش تا شیرین ) و رنگ‌هــای زرد، سبـز، قـرمـز و ارغوانـی است که بیش از هزاران گونه متفاوت از این میوه در دنیا وجود دارد که از نظر رنگ، شکل و اندازه ، دارای تنوع زیادی هستند. آلو ، اکثراً به صورت تازه مصرف می‌شود؛ اما می‌توان آن را به صورت خشک و یا بصورت کمپوت و مربا مصرف کرد و یا به کیک‌ها، سالادها و غذاها اضافه نمود.آلو یکی از منابع خوب آنتی اکسیدان‌ها است. این میوه حاوی مقادیر مناسبی از ترکیبات فنلی و بتاکاروتن می‌باشد که با اثر آنتی اکسیدانی خود رادیکال‌های آزاد اکسیژن را خنثی می‌کند.

رادیکال‌‌های آزاد اکسیژن اثرات مخربی را نظیر رسوب چربی در رگها و گرفتگی عروق و بروز بیماریهای قلبی عروقی ، تخریب DNA و افزایش شدید احتمال تولید سلول‌های سرطانی در بدن و افزایش احتمال بروز استئوآرتریت ( منشا پیدایش بیماری‌هایی نظیر آرتریت روماتوئید) در بدن اعمال می‌کنند. لذا با توجه به تآثیر آلو در پیشگیری از این بیماری‌ها، مصرف این میوه می‌تواند در سلامت انسان بسیار موثر باشد.پژوهشگران معتقدند از آلو می‏توان به عنوان ضدعفونی‏کننده غذا استفاده کرد. آلوی خشک خواص ضد میکروبی دارد که می‏تواند خطر آلودگی گوشت را کم کند. افزودن آلو یا عصاره آن به گوشت قیمه شده، به میزان قابل توجهی از رشد میکروب ها جلوگیری می‏کند.

هر چند ادویه نیز می‏تواند نقش مشابهی ایفا کند، اما عصاره آلو طعم اندکی دارد و به همین دلیل طعم اصلی غذا را تغییر نمی‏دهد. افزودن ۳ درصد عصاره آلو، بیش از ۹۰ درصد مانع از رشد میکروب ها می‏شود. آلو به دلیل کمک به مرطوب ماندن گوشت، کیفیت گوشتی را که دوباره گرم می‏شود، بهبود می‏بخشد.

-مرغ-آلو خورش مرغ آلو

مواد لازم برای مرغ آلو:
مرغ تکه‌ای به تعداد نفرات
آلو بخارا برای هر تکه مرغ ۳-۵ عدد
پیاز درشت رنده شده ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
رب انار یا آلوچه در صورت لازم ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
شکر ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مرغ آلو:
ابتدا تکه‌های مرغ را که به آن‌ها ادویه و نمک زده ایم را در روغن سرخ می‌کنیم و از روغن خارج می‌کنیم. سپس در همان روغن پیاز رنده شده اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا طلایی شوند بعد از آن رب ااضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا خوشرنگ شود سپس کمی آب می‌ریزیم و مرغ‌های سرخ شده را اضافه می‌کنیم تا بپزد. وقتی جا افتاد آلو‌ها را به همراه شکر اضافه می‌کنیم تا چند جوش بزند و جا بیفتد.
* بعضی از آلو خورشتی‌ها شیرین هستند و ترش نیستند در این صورت دیگر احتیاجی به شکر نیست، ولی اگر ترش و ملس دوست داشتید می‌توانید کمی رب آلوچه یا رب انار به همراه شکر اضافه کنید و، اما اگر آلوهایتان ترش بودمی توانید به آن‌ها شکر اضافه کنید تا ملس شود و احتیاجی به رب انار نیست.
* آلو‌های من زودپز بودند و آن‌ها را حیس ندادم، ولی اگر آلوهایتان دیر می‌پزند کمی از قبل در آب خیس بدهید.
منابع:باشگاه خبرنگاران جوان-بیتوته

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *