رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

سیلوی تهران

لینک این مطلب کپی شد!

سیلوی تهران ۸۰ سال پیش در دوره پهلوی اول توسط روسها ساخته شده و در سال ۱۳۸۴ به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است. سیلوی تهران در این روزها مراجعه کمی دارد و به گفته مسئولان وزارت بازرگانی در حالی که گنجایش ذخیره سازی بیش از۱۰۰ هزار تن گندم را دارد در حال حاضر به دلیل تاسیسات فرسوده امکان استفاده در این حجم از آنها وجود ندارد و گندم مورد نیاز در سیلوهای مدرن تر ذخیره سازی می‌شود.رییس شورای شهر تهران در بازدیدی که چند هفته گذشته از این مجموعه داشت دستور پیگیری برای حفظ و نگهداری بناها و ماشین آلات قدیمی و تجهیزات داخلی سیلوی تهران را در شکل فعلی صادر کرد. ا سیلوی تهران در حوالی ترمینال جنوب و در بزرگراه شهید رجایی واقع شده است.
در سال ۱۳۱۸ در جنوبی‌ترین بخش شهر تهران، یک «سیلو» با کمک کارشناسان آلمانی و همزمان با کارخانه‌ی «چیت‌سازی»، در دوره‌ای که ایران نخستین گام‌ها را برای توسعه و پیشرفت برمی‌داشت، ساخته شد.اکنون از این کارخانه به‌عنوان محل ذخیره و نگهداری گندم و جو برای تهران و دیگر شهرها استفاده می‌شود. هرچند بخش‌هایی از آن فعال نیست و گواه آن نیز وجود تار عنکبوت و گرد و غبار روی دستگاه‌هاست.
به گفته‌ی نگهبان مخازن، در روزهایی ممکن است یک ریل انتقال گندم مورد استفاده نباشد و روزی دیگر از آن استفاده شود.

آدرس : تهران، حد فاصل بلوار بعثت، بزرگراه شهید رجایی

سیلوی تهران سیلوی تهران
منابع:
بزنیم بیرون
خبرگزاری ایسنا

           
 

نظر کاربران :

  • محمد سیدوند

    متاسفانه اینجا هم مثل باقی آثار ملی ایران داره روبه نابودی میره و تنها سیلو حجیم بعد از یزد این مکان است من جدم کارگر اینجا بوده‌و خودم باستان شناس هستم

    ۱۰ آذر, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *