رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ اسفند ۱۳۹۷

آبشار سگران

لینک این مطلب کپی شد!

آبشار سگران یکی از جاذبه های دیدنی اطراف پایتخت است که در اطراف روستایی به همین نام در محدوده طالقان قرار گرفته است؛ بدون شک منطقه سگران را می توان یکی از زیباترین نقاط طالقان نامید که فضای مناسبی برای تفریح و تفرج یک روزه را برای شما فراهم می کند.آبشار سگران در استان البرز واقع است. این آبشار در شمال شرقی روستایی به همین نام در منطقه طالقان قرار دارد. روستای سگران یکی از روستاهای زیبا و سرسبز شهرستان طالقان مرکزی به شمار می رود و بشوند جایگاه جغرافیایی از مناظر بکری برخوردار می‌باشد که دیدن این مناظر روح آدمی را آرامشی الهی می‌بخشد. پیشه مردمان این روستا باغ داری و میوهای این روستا گردو، بادام، سیب، آلبالو، گیلاس و زردآلو است.

آبشار سکران که با فاصله کمی در دامنه کوه بندگاه قرار دارد را به جرات می‌توان یکی از زیباترین مناظر طالقان نام برد. بعد از گذر از این آبشار در مسیر دره‌ای قرار می‌گیرید که سختی راهش را هرگز متوجه نخواهید شد و چشمه سارانی که از نوشیدن آن سیرآب نخواهید شد.
قلعه سگران یکی دیگر از جاذبه‌های این روستا است که دیرینگیش به اواخر دوره تیموریان می‌رسد و این اثر در تاریخ ۱۲بهمن۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۲۴۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
روستای سگران دارای جاده آسفالته است . دسترسی به این روستا از طریق شهرک طالقان، جاده روستای ایستا، سه راهی نویزک، بعد از روستای نویزک، روستای سگران امکانپذیر است.
آدرس : شهرک طالقان، جاده روستای ایستا، سه راهی نویزک، بعد از روستای نویزک، روستای سگران

-سگران-1 آبشار سگران
-سگران-2 آبشار سگران

منبع : بزنیم بیرون

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *