جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای بورنجان

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ دی ۱۳۹۴

همیشه به اینکه روستایی و روستازاده ام بالیده ام . سالهای عمرم را در شهر پر طراوت شیراز گذرانده ام اما .

روستایمان زیباست با مردمانی فهیم که افراد آن مدارج علمی ( کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا) را طی نموده اند و آمار بسیار وکلا ، قضات ، پزشکان ، مهندسین ، صاحبان صنایع و مشاغل ، صاحبان دکترا در رشته های مختلف ، ادبا ، مترجمان ، فرهنگیان ( مدیران و دبیران ) ، اساتید دانشگاه و سیاستمداران و … نشان از حدیث مفصلی دارد که تو خود باید بخوانی که شمارش این بزرگان از حقیر برنمی آید و تماسها و تحقیقات گسترده باید بعمل آید .

بورنجان و بورنجانی را می گویم .

جالب اینکه شهرنشینی مردمان این خطه ی زیبا که به جهت ادامه ی تحصیلات و تحصیل کمالات بوده ( توجه کنید به تمرکز گرایی در شهرهای بزرگ و از آن جمله پایتخت ) باعث دوریشان از روستا نشده و این را هم گردهمایی های برگزار شده در روستا با وجود همین افراد با هدف تصمیم گیری جهت پیشرفت و ترقی روستا نشان می دهد .

رجوع کنید به نشانی :

بورنجان ۱۴۰۰ www.boorenjan.com

” بورنجان ۵ فرسخ مشرقی ” کازرون ” است و از این قریه جماعتی از علما و سادات برخاسته اند مانند عالی جناب کمالات اکتساب ، قدوه مدرسین حاجی صدرالدین بورنجانی . در شیراز توطن داشت ، جز تدریس و عبادت ایزد متعال کاری نداشت و در سال ۱۲۹۹ وفات یافت و مانند مستطاب فخامت نصاب ، صاحب زمام فصاحت ، مالک عنان بلاغت ، ادیب اریب میرزا علی محمد ملاباشی . در شیراز تحصیل کمالات علمیه را نمود و چندین سال در اصفهان توقف فرمود . پس به منصب معلمی نواب اشرف والا سلطان حسین میرزا فرمانروای فارس جلال الدوله ، ادام الله تعالی عمره و شوکته ، و ملاباشی مملکت فارس برقرار است . ” ( فارسنامه ناصری ، جلد ۲ ، ص ۱۴۴۹ )

92 s 7 روستای بورنجان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سید عبدالرحیم موسوی

    سلام من با اینکه در شهر کازرون به دنیا امده ام و اهالی روستای بورنجان نمی شناسم ولی به زادگاه پدریم افتخار میکنم و برای همه اهالی سر سبز بورنجان آرزوی سلامتی و سر بلندی دارم

    ۲۶ آبان, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • علی فتحی شهریاری

    بورنجان عشق منه من بورنجانی هستم از طایفه شهریاری به قول خودمون(کوی محتقی)افتخارمیکنم که روستایی هستم

    ۹ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • سجاد شهریاری

      سلام خدمت شما دوست گرامی اگر امکانش هست شماره تماسی بدین ک من با شما در ارتباط باشم بنده اصالت بورنجانی هستم و از طایفه شهریاری هستم اما متاسفانه تا ب حال ب اون منطقه سفر نکردم اگ میشه منو راهنمایی کنید ک بتونم ب آشنایانمون برسم با تشکر

      ۱۶ بهمن, ۱۴۰۰

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *