جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نوروز امسال را با تور قشم هیجان‌انگیز کنید

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ بهمن ۱۳۹۷

خیلی از ما ایرانی‌ها وقتی نام قشم را می‌شنویم ناخودآگاه به یاد کلماتی مانند خرید و بازار و منطقه آزاد و جنس ارزان و … می‌افتیم. این موضوع عجیب نیست چرا که در سال‌هایی نه‌چندان دور تنها هدف بیشتر مسافران قشم تنها همین موضوع بود.

اما با معرفی بیشتر و بهتر جزیره در سال‌های اخیر، بازار به یکی از ده‌ها جاذبه قشم تبدیل شده است. رفته‌رفته عباراتی مانند عجایب هفتگانه قشم یا ژئوپارک قشم همسطح خرید در این جزیره مطرح شده‌اند.
اگر دلتان می‌خواهد به‌جایی سفر کنید که پس از بازگشت، برای نوشتن سفرنامه‌اش سرازپا نشناسید، از نوازش آب و شن‌های سواحل نازش بنویسید و طعم غذاهای دریایی‌ آن را هرگز فراموش نکنید، کف یک غار نمکین بنشینید و از انرژی مثبتی که اطرافتان وجود دارد سرشار شوید، درست انتخاب کرده‌اید؛ تور جزیره قشم همانجاست.
قشم با عنوان بزرگترین جزیره‌ی خلیج‌فارس یکی از جاذبه‌های طبیعی جنوب کشورمان به شمار می‌رود. برای تماشای تمام مناطق گردشگری در این جزیره به یک برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارید. برنامه‌ریزی‌ای که در آن بتوانید از قلعه‌ی پرتغالی‌ها، جنگل‌های حرا، غار نمکدان، غار خربز خربس، تنگه‌ی چاه‌کوه، سواحل ناز و … دیدن کنید.
حیف است که تا قشم بروید و سراغ جزیره هرمز نروید و خاک سرخ خوردنی هرمز را نبینید. در قشم بزرگ، از بازارچه‌های ارزان‌قیمت و بومی‌اش خرید کنید و پابرهنه اطراف دره‌ی ستارگانش قدم بزنید.

تور قشم نوروز امسال را با تور قشم هیجان‌انگیز کنید

ناز کردن یک ساحل را از نزدیک تماشا کنید
چسبیده به جزیره قشم، مجموعه جزایر کوچکی وجود دارد به نام جزایر ناز.شاید برایتان عجیب باشد که نام ناز از کجا آمده است. ماجرا از این قرار است که این چند جزیره که به یکدیگر نزدیک هستند و تنها کمی از ساحل فاصله دارند، موقع جزر و مد آب، به ساحل وصل شده و سپس از آن جدا می‌شوند. به گفته‌ی بومیان، نام‌گذاری این چند جزیره به همین علت است، چون هر روز دریا باید ناز آن‌ها را بکشد تا از زیر آب بیرون بیایند و پدیدار شوند.
از این‌ها گذشته، برای تماشای این جزایر زیبا، باید زمان جزر و مد آب را دقیقا بدانید و موقع مناسبی را انتخاب کنید. پیدا کردن زمان آن چندان سخت نیست. می‌توانید از ناخدا‌های بومی جزیره در مورد آن بپرسید. اهالی جزیره‌ی قشم اکثرا خون‌گرم و مهمان‌نوازند و حتما در این مورد به شما کمک می‌کنند.

از شترسواری تا افسانه‌های ترسناک بومیان
در نزدیکی جزیره ناز و در اسکله‌های تفریجی قشم، اشتران در خدمت شما هستند تا گشتی در ساحل بزنید و این بار شترسواری در کنار دریا را به جای کویر تجربه کنید.
پای حرف دل بومیان این جزیره نیز بنشینید و ماجراهای عجیب‌وغریبشان را بشنوید تا سفرتان بیش از پیش جذاب شود. قصه‌هایی راجع به حضور ارواح در دره‌ی ستارگان یا ماجرای مربوط به دو زن، که هنگام فرار از دست زورگویان در روستای غیل جزیره هنگام، از خدا طلب کمک کرده و به سنگ تبدیل شدند تا از گزند دشمن در امان بمانند.

بازارچه‌های ارزان‌قیمت را فراموش نکنید
حتما با دیدن خاک سرخ جزیره‌ی هرمز که در نزدیکی قشم قرار دارد، وسوسه‌ی برداشتن چند صدف یا کمی خاک به دلتان می‌افتد. به شما توصیه می‌کنیم به‌جای اینکار و برهم زدن و تخریب اکوسیستم این منطقه، از بومیان خرید کنید. شما می‌توانید ادویه‌ها، صنایع دستی و تزئینی زیادی که از این خاک درست شده‌اند را با قیمت مناسبی پیدا کنید. با خرید از آن‌ها هرگز ضرر نکرده و به اقتصاد بومیان منطقه نیز کمک می‌کنید.

غذا‌های محلی قشم را از دست ندهید
با پرداخت هزینه‌ی مناسبی، می‌توانید دستپخت زنان بومی این جزیره را امتحان کنید و با چشیدن غذاهای دریایی و خوش‌مزه، روزتان را شب کنید. از جمله غذاهای قشم می‌توان به ماهی برشته، کلمبا، زیبون، برنج دیشو، هواری ماهی شور و دوپیازه اشاره کرد. بومیان این جزیره، غذاها را با ادویه‌های مخصوص و محلی می‌پزند که با طعم و بوی فوق‌العاده می‌تواند خستگی را از تنتان بیرون بکشد. در جزیره هنگام نیز می‌توانید ماهی‌های تازه‌ی شهری یا ماهی کبابی بخرید و در خاطراتتان از سفر جزیره، طعمی ماندگار ثبت کنید.

خدمات تورقشم هیپوتریپ
سفر به قشم را با تور قشم نوروز ۹۸ هیپوتریپ تجربه کنید. به کمک مشاوران تیم فروش برنامه‌ریزی کاملی را مهیا کرده و از سفرتان لذت کامل ببرید. هیپوتریپ با ارائه پشتیبانی بیست‌وچهار‌ساعته، در تمام طول سفر همراه شماست تا در صورت بروز هرگونه مشکلی، در اسرع وقت کمکتان کند.
پکیج‌های مختلف تور قشم ما را مطالعه فرمایید تا بتوانید با توجه به خدمات مورد نظر و بودجه‌ِ‌ی خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و سفر دل‌انگیزی به قشم را تجربه کنید. در صورت تمایل، هیپوتریپ می‌تواند برای گشت شهری شما برنامه‌ریزی کرده و با پرداخت هزینه‌ای مناسب، قشم گردی کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *