جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

معاهده‌ی صد ساله‌ی لغو ویزای ترکیه در معرض خطر

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ مهر ۱۳۹۹

طبق قراردادی که بیش از یک قرن گذشته درتاریخ ۲۳ بهمن سال۱۳۴۲ شمسی بین دولتمردان ایرانی و ترکیه ای بسته شد. اکنون ایرانی‌ها بدون نیاز به ویزا می‌توانند؛ به کشور ترکیه مهاجرت توریستی داشته باشند.
اما همانگونه که می‌دانید؛ قوانین مهاجرتی بیش از هرچیزی دستخوش روابط میان کشورها و سیاست های بین‌المللی است. به همین جهت زیاد دور از ذهن نخواهد بود؛ که ترکیه نیز برای تضمین منافع خود دستخوش بازی غیرقانونی و تحریم ها قرار گیرد و اقدام به لغو معاهده‌ی صد ساله کند. هرچند زمزمه هایی در این مورد وجود دارد؛ اما این قانون هنوز به طور رسمی لغو نشده است.

سرنوشت ویزای ترکیه برای ایران معاهده‌ی صد ساله‌ی لغو ویزای ترکیه در معرض خطر

مهاجرت به ترکیه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت؟

ترکیه همواره ارزان‌ترین مقصد مهاجرت برای ایرانی ها بوده است. با افزایش نرخ دلار و تورم در ایران، امکان مهاجرت به ترکیه نیز برای ایرانی ها محدود شده است. همچنین با ادامه‌ی این روند و تحریم‌های غیرقانونی و غیر اصولی آمریکا و ترامپ پیش بینی می‌شود؛ که در طی ماه‌های آینده ایرانی‌ها برای مهاجرت به این کشور به چند برابر سرمایه‌ نسبت به اکنون نیاز داشته باشند.

ارتباط محدودیت پروازها به ترکیه با محدودیت ویزا برای ایرانی ها

با وجود وعده‌های زیادی که برای بازگشایی مرز هوایی ایران و ترکیه داده می‌شد. بسیار طول کشید تا مرزهای هوایی ایران و ترکیه بازگشایی شود و هنوز محدودیت هایی برای پرواز مستقیم به ترکیه و ورود به این کشور وجود دارد. جالب است بدانید؛ در حال حاضر ایرانی ها فقط می‌توانند از پروازهای غیر توریستی قطر به ترکیه استفاده کنند؛ که هزینه‌ی تهیه بلیط آن به بیش از ۷۰ میلیون تومان می‌رسد. علاوه بر اعمال محدودیت های پرواز در این روزها خبرهایی مبنی بر محدود کردن ویزا برای ایرانی ها به گوش می‌رسد.
مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که پروازهای میان ایران و ترکیه از یکم ماه اوت (۱۱ مرداد) از سر گرفته می‌شود. با این حال پس از این اظهار نظر بارها این تاریخ به تعویق افتاده است و همچنان از سرگیری پروازهای ایران به ترکیه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
به نقل از euronews

چرا برای مهاجرت به ترکیه اقدام کنیم؟

کشور ترکیه با ایران هم مرز است؛ به سادگی می‌توان به خاک آن عبور و مرور داشت. به علاوه این کشور دارای مشترکات فرهنگی و مذهبی بسیاری با مردم ایران است. تطابق فرهنگی و مذهبی موجب شده است؛ مهاجرت و زندگی کردن به این کشور برای ایرانی ها جذاب باشد. علاوه بر موارد ذکر شده اقتصاد کشور ترکیه رو به رشد است و با بیشتر کشورهای اروپایی روابط تجاری پایدار و آزاد دارد. بنابراین می‌تواند مقصد مهاجرتی خوبی برای ایرانی هایی باشد؛ که قصد توسعه‌ی فعالیت اقتصادی خود را دارند. دانشگاه های زیادی در کشور ترکیه وجود دارد که براساس سیستم آموزشی بولونیا اداره می‌شوند؛ و مورد تایید بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند. پس چنانچه قصد بهره‌مند شدن از این مزایا را دارید؛ قبل از افزایش تورم و اعمال محدودیت های ویزا بهتر است برای مهاجرت به ترکیه اقدام کرد.

پیوستن کشور ترکیه به اتحادیه اروپا

سیاست‌های خارجی ترکیه‌ی به دنبال پیوستن به اتحادیه‌ی اروپاست. به دنبال این سیاست‌ها اگر مذاکرات و توافق نامه های بین المللی به نتیجه مثبت بین اتحادیه اروپا و ترکیه منجر شود.ترکیه یکی از اعضای اتحادیه‌ی اروپا خواهد شد. پس از آن شهروند ترکیه‌ای و افرادی که موفق به دریافت تابعیت این کشور شده‌اند؛ ویزای شنگن خواهند‌داشت. به همین جهت شهروندان و تابع‌های ترکیه‌ای حق ورود و خروج بدون ویزا را به بسیاری از کشورهای اروپایی خواهد ‌داشت.

اعتبار پاسپورت ترکیه

در حال حاضر پاسپورت کشور ترکیه از قدرت زیادی برخوردار است. هم اکنون افرادی که گذر نامه‌ی ترکیه را دارند می‌توانند؛ بدون ویزا به ۷۷ کشور سفر کنند. تعدادی از این کشورها عبارت‌اند از: تونس، اردن، مراکش، ژاپن، مالزی، سنگاپور، هنگ کنگ، اندونزی، برزیل، آرژانتین، کلمبیا، تایلند، اوکراین و غیره. به علاوه صدور ویزای ۴۲ کشور برای شهروندان ترکیه‌ای و افرادی که مقیم این کشور هستند؛ به سادگی انجام می‌گیرد. کشورهایی مثل: کویت، بحرین و…جزو این ۴۲ کشور هستند. همچنین ۷ کشور برای شهروندان ترکیه ای ویزای آنلاین صادر می‌کنند. مثل استرالیا و عمان.

دفاتر گوتوتی آر معاهده‌ی صد ساله‌ی لغو ویزای ترکیه در معرض خطر

قوانین مهاجرتی همیشه دستخوش تغییرات سیاسی و اقتصادی قرار می‌گیرد. بنابراین افراد قبل از مهاجرت بهتر است؛ قوانین و شرایط کشور مورد نظر را در همان ماه جاری به دقت مورد ارزیابی قرار دهند. سپس اقدام به مهاجرت کنند. همچنین بهره‌بردن از وکیل‌ مهاجرتی ماهر می‌تواند؛ گزینه‌ای مناسب و کمک کننده در این امر باشد.
منبع مقاله : مجله اینترنتی موسسه مهاجرتی گوتوتی آر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد