رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ شهریور ۱۳۹۵

درخشش نمایندگان گردشگری شهرستان در جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری

اشتراک گذاری

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار هزارماسوله اظهار داشت: “اقامتگاه بوم گردی روستای ساتیاری” عنوان یکی از برترین های جشنواره سفره ایرانی – فرهنگ گردشگری را کسب کرد.

هادی شریفی افزود: جشنواره سفره ایرانی – فرهنگ گردشگری در سطح ملی و منطقه ای در هشت گروه برگزار می شود که سومین دوره آن با حضور استان های منطقه سه شامل کرمانشاه، کردستان، ایلام و همدان به میزبانی شهر کرمانشاه در ۵۰ غرفه از دوم لغایت چهارم شهریور ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی پارک شاهد برگزار شد.

وی گفت: در این جشنواره که سه روز به طول انجامید چهار استان منطقه غرب کشور به ارائه غذاهای بومی/محلی، دمنوش ها، دسرهای محلی، سایر محصولات ارگانیک و صنایع دستی منطقه خود پرداختند.

وی ادامه داد: گروه نیک اندیشان باینگان و اقامتگاه بوم گردی روستای ساتیاری نیز به عنوان نمایندگان شهرستان پاوه در این جشنواره حضور یافتند و با ارائه غذاهای بومی/محلی و محصولات ارگانیک شهرستان از جمله کلانه،بژی(کلوچه محلی)،نان ساجی، روغن حیوانی، دوغ، کشک، ترخینه، رب انار، دوشاب، توت خشک و … با استقبال پرشور و کم نظیر شرکت کنندگان حاضر در جشنواره روبه رو شدند و توانستند بخش هایی از فرهنگ غذایی و مهمان نوازی منطقه را برای شرکت کنندگان به نمایش درآورند.

وی تصریح کرد: لازم به ذکر است که در پایان و پس از بررسی هیئت داوری حاضر در جشنواره، اقامتگاه بوم گردی روستای ساتیاری به عنوان یکی از برگزیدگان بخش رستوران های برتر انتخاب و موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره شد.

شریفی گفت: گفتنی است، برگزیدگان استانی این جشنواره به مسابقات کشوری و در صورت انتخاب در مرحله کشوری به مسابقات بین المللی اعزام خواهند شد.

وی در پایان گفت: از تیرماه سال جاری تا کنون ۳ جشنواره منطقه ای «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» در شهرهای رامسر و تبریز و کرمانشاه با معرفی و ارائه ظرفیت های خوراک بومی استان های مازندران، گیلان، گلستان، قزوین، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، کرمانشاه، کردستان، ایلام و همدان با حضور مسئولین بالا رتبه کشوری و استانی و همچنین حضور پرشور و کم نظیر مردم برگزار شده است.

598 درخشش نمایندگان گردشگری شهرستان در جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری

599 درخشش نمایندگان گردشگری شهرستان در جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *