رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ بهمن ۱۳۹۸

خیابان هفده شهریور سمنان

اشتراک گذاری

یکی از خیابانهای معروف و قدیمی شهر سمنان خیابان هفده شهریور است که برای مردم این شهر بسیار خاطره انگیز است . در این خیابان یاد شهید محمود اخلاقی، شهید دوران دفاع مقدس گرامی داشته شده است. اگر به شهر سمنان سفر کنید، حتما از قدم‌زدن در این بلوار لذت خواهید برد. ابتدای این بلوار میدان دریاداران و انتهای آن میدان سعدی از جاهای دیدنی سمنان است. میدانی آشنا برای مردم سمنان که در هرکجای سمنان باشند، دسترسی به این میدان آسان است.

خیابان هفده شهریور با درختان کاج بلندی مزین شده است که بصورت پشت سر هم از ابتدا تا انتهای این خیابان کاشته شده اند .در این خیابان بانک‌های متعددی همچون ملی، ملت، مسکن، رفاه و صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ مختلف وجود دارند.

بانکهای متعددی در ابتدای خیابان قرار دارد چندین مشاور املاک و فروشگاه زنجیره ای و همینطور رستوران و شیرینی فروشی نیز در این خیابان پرتردد واقع شده اند . رستوران ستاره ‌شهر با دکوراسیونی زیبا و غذاهای خوش طعم و به‌یاد ماندنی، مشتریانی زیادی به خود جذب کرده است.

خیابان هفده شهریور  خیابان هفده شهریور سمنان

بوستان هفده شهریور

در خیابان هفده شهریور بوستانی با همین نام وجود دارد که کالسکه ای زیبا در ورودی این پارک قرار دارد با انتخاب این وسیله می‌توانید از کالسکه سواری در خیابان ۱۷ شهریور لذت ببرید. همچنین وجود وسایل بازی مانند تاب و سرسره برای کودکان و شهربازی کوچکی با وسایل بازی‌ هیجان‌انگیز چون ترامپولین، فریزبی و قصربادی می‌تواند اوقات خوشی را درکنار خانواده محترمتان فراهم کند.کنار این پارک، سالن بزرگ ورزشی وجود دارد که علاوه‌بر ورزش‌هایی چون کشتی و تکواندو، هرساله به مکانی برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری مثل آشنایی با زندگی عشایر و روستاییان تبدیل می‌شود. وقتی از سالن دور می‌شویم، کم‌کم نمای پارک جنگلی یا همان بوستان ۱۷ شهریور را که پارکی بزرگ و پر از درختان کاج و سرو است، می‌بینیم. این پارک نمای زیبایی به خیابان بخشیده است.

بوستان ۱۷ شهریور تنها یک پارک نیست، بلکه مکانی برای اسکان مسافرین یا زائران مشهد مقدس است. این مسافران برای استراحت در طول مسیر سفر خود از امکانات این پارک استفاده می‌کنند. این پارک با وجود نمازخانه‌ای بزرگ و سرویس بهداشتی در ابتدای آن و همچنین وجود سکوهایی جهت چادرزدن و نشستن مسافرین عزیز، مکانی مناسب برای آن‌ها به‌شمار می‌رود.

خیابان هفده شهریور سمنان خیابان هفده شهریور سمنان

در میانه پارک فضای دل‌انگیزی برای ورزش و استفاده از طبیعت زیبای این پارک وجود دارد. ازاین‌رو قسمتی از این پارک را به وسایل ورزشی اختصاص داده‌اند. مکانی زیبا در طبیعتی سالم و پاک جهت ورزش کردن و لذت بردن از طبیعت زیبای خداوند است. کمی دورتر از وسایل ورزشی، استخری بزرگ با عمقی کم در وسط پارک قرار دارد که چهار طرف این استخر به چهار جهت پارک راه پیدا می‌کند.

انتهای پارک قهوه خانه‌ای بزرگ وجود دارد که به رستورانی زیبا ختم می‌شود. این قهوه خانه با وجود آلاچیق‌های زیبایش در باغ، باعث شده فضایی دلچسب داشته باشد.
همچنین شیرینی سر‌ای الف که نامی پرآوازه دارد، با شیرینی‌ها وکیک‌های زیبا، هر مشتری را به خود جذب کرده است. در این شیرینی فروشی می‌توانید، از شرکت در قرعه‌کشی نیز بهر‌ه‌مند شوید. پس هیچ‌گاه از این شیرینی فروشی دست خالی بیرون نخواهید آمد.

 

انتهای پارک قهوه خانه‌ای بزرگ وجود دارد که به رستورانی زیبا ختم می‌شود. این قهوه خانه با وجود آلاچیق‌های زیبایش در باغ، باعث شده فضایی دلچسب داشته باشد. از میان قهوه خانه و باغ آن جوی‌های کوچکی با سنگ فرشی زیبا عبور می‌کند. سرچشمه آب این جوی‌ها، استخر روبه‌روی رستوران است. باغ این قهوه خانه به درختانی زیبا مانند سرو و اقاقیا و درختان بلند بلوط مزین شده است.

خیابان هفده شهریور  خیابان هفده شهریور سمنان

 

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *