جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاذبه‌های با اصالت تهران که هر کسی باید از آن‌ها بازدید کند

تاریخ بروزرسانی :
۹ مرداد ۱۴۰۰

همیشه وقتی اسم سفر به گوشمان می‌خورد شمال، اصفهان، مشهد به ذهن‌ها خطور می‌کند، اما برای مسافرت و تفریح تهران را نباید از خاطره‌ها برد. تهران نزدیک به ۲۵۰ سال است که پایتخت ایران شده و هر جاذبه آن قصه‌ای با اصالت برای تعریف کردن دارد. با جایاما همراه باشید تا این قصه را بیشتر بشناسید.

تهران 800x533 جاذبه‌های با اصالت تهران که هر کسی باید از آن‌ها بازدید کند

بعضی از جاذبه‌های گردشگری در تهران قدمت زیادی دارند. از این جاذبه‌ها می‌توان به کاخ گلستان، کاخ سعدآباد، بازار تهران، مدرسه دارالفنون، حرم عبدالعظیم حسنی، کاخ نیاوران، عمارت قزاقخانه و… اشاره کرد. در کنار جاذبه‌هایی با قدمت ۱۰۰ یا ۲۰۰ سال، جاذبه‌هایی در شهر تهران وجود دارند که به تازگی در شهر بنا نهاده شده‌اند اما جذابیت بازدید در تهران را چند برابر کرده‌اند.
اگر قصد دیدین همه‌ی جاذبه‎ های گردشگری تهران را داشته باشید باید چند هفته را در تهران بمانید. در این مقاله چند مورد از بهترین و خاص‌ترین جاذبه‌های تهران را به شما معرفی می‌کنیم که بازدید از آن‌ها تنها چند روز طول می‌کشید. می‌توانید بسته به محل اقامتی که در تهران انتخاب کرده‌اید،‌ جاذبه‌های گردشگری را دسته‌بندی کنید. از شمال تا جنوب تهران از شرق تا غرب تهران جاذبه‌های فراوانی را خواهید یافت که می‌تواند سفر شما به پایتخت را خاطره انگیز و جذاب‌تر کند. برای رزرو هتل تهران می‌توانید از سایت جاباما استفاده کنید.

برج آزادی

میدان آزادی جاذبه‌های با اصالت تهران که هر کسی باید از آن‌ها بازدید کند

مهم نیست که ساکن تهران هستید یا به این شهر سفر می‌کنید، هر کسی باید به دیدن برج آزادی بروید. این برج بین سال‌های ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۰ شمسی ساخته شده است. می‌توان این برج را اولین نماد تهران در دوره معاصر معرفی کرد. قبل از ساخت برج آزادی، تهران ساختمانی به بلندی این برج نداشته است. برج آزادی که در زمان ساخت، برج شهیاد نامگذاری شده بود داخل میدانی به همین نام قرار دارد. مسافرانی که از غرب و شمال‌غرب کشور یا جنوب ایران مانند استان خوزستان به تهران می‌آیند اگر ماشین شخصی یا اتوبوس را انتخاب کرده باشند با دیدن برج آزادی ورودشان به تهران خوشامد گفته می‌شود. پیاده‌روی داخل میدانی که برج در آن قرار دارد خالی از لطف نیست. غیر از فضای سبزی که اطراف برج آزادی است داخل ساختمان برج موزه و سالن کنسرت قرار داد که بازدید از هرکدام جذابیت‌های خود را دارد.

ایستگاه مترو پانزده خرداد

وقتی از ایستگاه پانزده خرداد که خارج شدید وارد منطقه بازار بزرگ تهران خواهید شد. دقیقا وقتی از ایستگاه خارج شوید خود را در بین مغازهای بسیار زیاد و متنوع بازار می‌بینید؛ اگر اهل خرید کردن هستید تجربه به‌یادماندی برای شما ثبت خواهد شد. کاخ گلستان، میدان ارگ و پارک شهر که از جاذبه‌های دیدنی تهران هستند در چند قدمی این ایستگاه قرار دارند.
بازار بزرگ تهران همان گونه که از اسمش پیداست از مجموع چند بازار کوچک تشکیل شده است که هر کدام به صورت مجزا فعالیت می‌کنند. در بازار می توانید لباس، کیف‌وکفش، طلا، چمدان، فرش، لوازم آرایشی و بهداشتی و … را تهیه کنید. بازار آهن، بازار زرگرها، بازار لوازم‌التحریر، حجره‌های فرش‌فروشی و چندین بازار دیگر همگی در این منطقه تهران واقع شده است. وسعت بازار تهران بسیار زیاد است. در گذشته تهران به همین منطقه بازار خلاصه می‌شده است. مولوی، سنگلج، پامنار، پاچنار، شوش، ناصرخسرو، باب همایون، مروی، سیروس، سرچشمه و… همگی در اطراف بازار قرار دارد. اگر قصد خریدی داشته باشید بازار تهران اولین جایی است که باید بروید. غذاها و رستوران‌های خوبی را می‌توانید در اینجا پیدا کنید. بسته به هزینه‌ای که برای ناهار خود در نظر گرفته‌اید رستوران و غذاخوری خوبی در بازار تهران پیدا می‌شود. در صورتی که مایل هستید اقامت شما به‌صرفه باشید می‌توانید برای اجاره سوئیت در تهران از سایت جاباما استفاده کنید.

کاخ گلستان تهران؛ میراثی ثبت‌جهانی در دل تهران قدیم

کاخ گلستان تهران بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارد. این کاخ در منطقه بازار تهران و خیابان پانزده خرداد قرار دارد. وقتی به تهران سفر کردید حتما سری به منطقه بازار تهران بزنید. در کنار خرید از بازار تهران از موزه‌هایی که کاخ گلستان دارد نیز می‌توانید دیدن کنید. برای رسیدن به این منطقه می‌توانید از مترو استفاده کنید. کاخ گلستان دارای موزه‌ها و کاخ‌های بسیاری است که تجربه‌ی بی‌نظیری را در ذهن هر بازدید کننده ثبت می‌کنند. این مجموعه کاخ به دلیل اهمیت و ارزش بالای تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

میدان ارگ؛ میزبان اولین رادیو در ایران

میدان ارگ 800x533 جاذبه‌های با اصالت تهران که هر کسی باید از آن‌ها بازدید کند

هر کسی که از بازار تهران بازدید می‌کند سری هم به میدان ارگ می‌زند. در خیابان پانزده خرداد یا همان خیابان اصلی بازار میدانی به اسم میدان ارگ وجود دارد. این میدان در گذشته یکی از میادین مهم بوده است. میدان کوچکی که از جنوب به خیابان بازار و از شمال به میدان توپخانه سابق راه دارد. سمت غرب میدان ساختمان اصلی رادیو واقع شده است. جایی که اولین صدای رادیو در ایران در سال ۱۳۱۳ طنین انداز شد. هنوز هم ساختمان رادیو در این میدان میزبان شبکه‌ی رادیویی تهران است. میدان ارگ خیلی بزرگ نیست اما می توانید روی صندلی‌های داخل میدان بستنی یا آبمیوه‌ای خنک میل کنید و از دیدن فضای سبز میدان ارگ لذت ببرید. این میدان در دوره صفویه ساخته شده است.

پارک شهر؛ اولین پارک ایران

قدیمی‌ترینن و اولین پارک استاندار ایران، پارکی در تهران به نام پارک شهر است. این پارک در منطقه ۱۲ تهران قرار دارد. محله سنگلج در منطقه ۱۲ تهران یکی از مناطق قدیمی شهر تهران به حساب می‌آید. تجربه‌ی قدم زدن در این محله و پارک شما را به حال‌وهوای تهران قدیم می‌برد. اگر فصل پاییز را برای دیدن انتخاب کرده‌اید حتما چند عکس از داخل پارک بگیرید. به خاطر وجود درخت‌های چنار بلند در این پارک مناظر پاییزی آن بسیار زیبا است. پاییز پارک شهر یکی از زیباترین منظره‌های پاییزی شهر تهران به حساب می‌آید. داخل پارک جاذبه‌های دیدنی مثل موزه صلح، باغ پرندگان و آکواریوم پارک شهر قرار دارند. قبل از خارج شدن از پارک شهر می‌توانید سایت پرنده‌نگری آنجا را تماشا کنید.
اگر شهر تهران را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اید یا برای کارهای اداری به این شهر سر زده‌اید، می‌توانید در هتل‌های متنوع این شهر اقامت داشته باشید و فرصت بازدید از جاذبه‌های تهران را کسب کنید. رزرو هتل در جاباما کار بسیار ساده و راحتی است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد