جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

یزد، کرمان و خراسان رضوی محور جدید گردشگری کشور هستند

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ فروردین ۱۳۹۷

مشهد – ایرنا – معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استانهای یزد، کرمان و خراسان رضوی محور جدید تعریف شده در عرصه گردشگری ایران هستند.
محمد محب خدایی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از دست اندرکاران طرح ملی نوروزگاه خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: خراسان رضوی دارای ظرفیتهای بسیار بالا در حوزه گردشگری است و در کنار گردشگری زیارت در زمینه تاریخی و فرهنگی نیز توانمند می باشد.
وی ادامه داد: با هدف جذب گردشگران خارجی و معرفی هرچه بیشتر و بهتر ظرفیتها ‘تعریف محورهای گردشگری’ در دستور کار قرارگرفته است. در کنار استانهای یزد و کرمان که ظرفیتهای بالای تاریخی و فرهنگی دارند خراسان رضوی نیزمی تواند یک مجموعه کنار هم و محور گردشگری را تشکیل دهد و جذب کننده گردشگران خارجی باشد.
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین افزایش جذب گردشگران خارجی را از اولویتهای کاری و برنامه ریزی شده امسال اعلام و بیان کرد: برپایی نمایشگاه گردشگری تهران و عرضه توانمندیهای هر استان در آن، گام نخست در این زمینه بود.
وی گفت: امسال انتظار حداقل پنج درصد افزایش ورود گردشگران خارجی را به ایران داریم. امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده تا سال ۱۴۰۴ شاهد رشد و شکوفایی در زمینه ورود و حضور گردشگران خارجی در کشور باشیم.
محب خدایی افزود: باید نقش و سهم گردشگری در اقتصاد و اشتغال پررنگتر شود. در این زمینه همه نهادها و دستگاهها مسئول هستند.
وی صنعت گردشگری را محوری راهبردی و در ارتباط تنگاتنگ با همه حوزه های زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی توصیف و بیان کرد: استفاده از ظرفیتهای گردشگری و رشد حمایت از کالاهای ایرانی از جمله صنایع دستی بسیار مورد توجه است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین بوم گردی را یک ظرفیت گردشگری اصیل و بومی ذکر و بیان کرد: بوم گردی فرهنگ و اصالت مقصد را بر گردشگران نمایان می کند. باید در زمینه ترویج و معرفی هرچه بیشتر این اصالتها کار کرد.

منبع: ایرنا

mehvarhaye gardeshgari یزد، کرمان و خراسان رضوی محور جدید گردشگری کشور هستند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *