جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

گشتی در باغ‌های مرکز خراسان جنوبی

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ بهمن ۱۳۹۶

تنها چند فرصت کوتاه دیگر برای سفر در سال ۹۶ باقی‌مانده است. شاید برخی ترجیح بدهند پیش از پایان سال و قبل از آنکه مقاصد گردشگری با فرارسیدن تعطیلات نوروز مملو از گردشگران بسیار شوند، همین چند فرصت را غنیمت بشمرند و به سفر بپردازند. اما در چنین شرایطی آیا بهتر نیست مقاصد تکراری را انتخاب نکنید و به جاهای جدیدتر بروید؟
خراسان‌جنوبی یکی از همان مقاصدی است که احتمالا درباره جاذبه‌های آن شنیده‌اید اما برای دیدن آن وقت نگذاشته‌اید. این روزها می‌تواند فرصتی برای سفر به این منطقه جذاب باشد. برای رسیدن به خراسان‌جنوبی، هم می‌توانید از راه زمینی یا با اتومبیل شخصی یا با اتوبوس، سفر کنید و هم می‌توانید با هواپیما خودتان را به این شهر برسانید. وقتی خود را به آنجا رساندید، یادتان باشد که نباید دیدن چند جاذبه را از دست بدهید. مهم‌ترین آنها شاید عمارت و باغ اکبریه باشد؛ جایی که قدمتش به دوره قاجار بازمی‌گردد و از سال ۲۰۱۱ نیز به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این باغ با درختان و بنای قدیمی‌اش حتما چند ساعت وقت برای کامل دیده شدن نیاز دارد. از سوی دیگر، در این مجموعه می‌توانید از موزه مردم‌شناسی نیز دیدن کنید؛ موزه‌ای که سبک زندگی مردمان آن دیار را برای شما مرور می‌کند. اما به‌جز باغ اکبریه، بیرجند و اطراف آن پر است از باغ‌هایی که جاذبه‌های طبیعی بسیاری در این منطقه ایجاد کرده‌اند.

باغ و عمارت معصومیه در ۳ کیلومتری غرب بیرجند، یکی از آنهاست که در دوره پهلوی ساخته و به نحوی طراحی شده که بازتاب نمای اصلی آن در آب استخر مقابل آن نقش می‌بندد. ارگ بهارستان یا باغ زرشکی، باغ منظریه یا کنسولگری سابق انگلیس، باغ و عمارت شوکت آباد در ۵کیلومتری شرق بیرجند، باغ و عمارت رحیم‌آباد، باغ و کوشک امیرآباد در ۵ کیلومتری جاده خوسف-بیرجند و… بخشی دیگر از باغ‌های ایرانی هستند که با معماری و پلان خاص خود در این بخش از خراسان‌جنوبی جا خوش کرده‌اند. ارگ کلاه‌فرنگی نیز که حالا تبدیل شده به استانداری خراسان‌جنوبی بنایی دیدنی است. کلاه فرنگی در دوره قاجار ساخته شد و به نام‌هایی نظیر ارگ حسام‌الدوله، قصر بی‌بی عروس و ارگ سرکار نیز شناخته می‌شده است. علاوه‌بر این، موزه میراث‌پهلوانی بیرجند نیز فرهنگ بازی‌های پهلوانی را به شما معرفی خواهد کرد و ساعت بازدید از آن همزمان با ساعات شروع ورزش باستانی زورخانه است.

در همین حال، ضمن دیدن روستاهای اطراف این شهر می‌توانید حصیرهای متنوع و بی‌نظیری را از مردم محلی بخرید و به سوغات همراه خود بیاورید. عناب، زعفران، زرشک، کشک و قره‌قروت از سوغاتی‌های خوراکی بیرجند هستند. همچنین نباید از دیگر خوراکی‌های بیرجند هم غافل شوید؛ سنجد، آلوبخارا، انجیر، توت خشک، بادام‌کوهی، گردو، شیرینی سنتی، برگه هلو، نان سمنو و نان زردی از آن جمله هستند. برای اقامت در این شهر نیز نگران نباشید. چند هتل با رنج قیمتی مختلف آماده ارائه خدمات به شما خواهند بود.

منبع: دنیای اقتصاد

خراسان جنوبی1 گشتی در باغ‌های مرکز خراسان جنوبی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد