رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ اسفند ۱۳۹۲

کشف و ضبط بیش از ۱۰۰۰ سکه تاریخی در زرین‌دشت

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۱۸ – فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌‎دستی و گردشگری از کشف ۱۰۰۲ سکه تاریخی و دستگیری یک نفر قاچاقچی اموال تاریخی در استان فارس خبر داد.

به گزارش میراث آریا(chtn) سرهنگ محمد کربلائی‌حریری با اعلام این خبر گفت: براساس گزارش یگان حفاظت استان در مورد نگهداری اشیاء تاریخی در منزل فردی بومی از توابع شهرستان زرین دشت، تیمی از نیروهای یگان حفاظت و مامورین انتظامی پلیس آگاهی به همراه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: براساس کارشناسی‌های به عمل آمده از این سکه‌ها، تعداد ۵۷۰ سکه نقره متعلق به دوره صفویه با خط نسخ و نستعلیق، تعداد ۴۲۲ عدد سکه غیرمعمول معروف به سکه‌های لاری از جنس نقره با خطوط نستعلیق و تعداد ۱۰ عدد سکه دینار متعلق به دوره صفویه از جنس طلا است.

کربلائی تصریح کرد: متهم این پرونده به مراجع قانونی تحویل داده شد.

فرمانده یگان حفاظت همچنین از کشف و ضبط ۵۸ شی تاریخی و دستگیری یک قاچاقچی در استان گلستان خبر داد و گفت: پس از تماس یکی از مخبرین پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان گنبد کاووس مبنی بر نگهداری و خرید و فروش اشیاء تاریخی توسط فردی بومی، نیروهای یگان حفاظت استان با گرفتن مجوز قضایی و همکاری پلیس اطلاعات امنیت منطقه به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از بازرسی محل، ۱۰۱ شی تاریخی کشف شد که کارشناسی‌های انجام شده بر روی اشیای مکشوفه حکایت از تاریخی بودن تعداد ۵۸ شی داشته و سایر اشیاء مربوط به دوران معاصر تخمین زده شد.

کربلائی تصریح کرد: فرد دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی استان تحویل داده شد.

untitled کشف و ضبط بیش از 1000 سکه تاریخی در زرین‌دشت

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    اميدوارم كه از اين سكه حفاظت بشه و در موزه ها به نمايش گذاشته شوند

    ۲۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *