جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کافه‌ها، جذابیت بزرگ گردشگری در تهران

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: «با توجه به قدمت کافه‌ها در تهران و بار معنایی که در این شهر دارند محفل خوبی برای حوزه گردشگری هستند.»

به‌گزارش میراث‌آریابه نقل از روابط‌عمومی دومین جشنواره کافه، مهدی سیف، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با اعلام این خبر افزود: «کافه‌ها می‌توانند نقش مهمی در گردشگری شهری به‌ویژه در تهران داشته باشند. به‌همین دلیل است که توجه مسئولان حوزه گردشگری به این موضوع جلب شده است.»

او گفت: «از هر رویدادی که باعث تقویت حوزه گردشگری شود استقبال می‌کنیم و یکی از موضوعات مهمی که در حوزه گردشگری به‌ویژه در تهران وجود دارد کافه‌ها هستند. ما در صدد هستیم تهران را به عنوان مقصد گردشگری در میان شهرهای ایران معرفی و این مسئله را نهادینه کنیم که تهران می‌تواند از یک معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود. خصوصا اینکه کافه‌ها یک حس نوستالژیک دارند و با توجه به قدمت کافه‌ها در تهران و بار معنایی که در این شهر دارند محفل خوبی برای حوزه گردشگری هستند.»
کافه مَن گرگان 2 کافه‌ها، جذابیت بزرگ گردشگری در تهران

او در پاسخ به این سوال که چقدر تلاش شده تا کافه به‌صورت درست معرفی شود گفت: «این جشنواره یک شروع خوب است که وارد این موضوع شویم. در ادوار مختلف دیدهای متفاوتی نسبت به کافه وجود داشته و دارد و تاریخ نشان داده که رویکردها نسبت به کافه‌ها درست نبوده است. رویدادهایی مانند این جشنواره باعث شده دیدگاه‌ها متفاوت و مثبت شود. مخصوصا اینکه جوانان استقبال خوبی از کافه‌ها کرده‌اند.»

سیف درباره برنامه‌های موجود برای ایرانی‌کردن فرهنگ کافه‌ها افزود: «فرهنگ ایرانی یک فرهنگ همه‌گیر است و معمولا وقتی موضوعی وارد ایران می‌شود به سمت ایرانیزه‌شدن می‌رود و البته این ویژگی فرهنگ ایران است و فرهنگ غنی کشور ما باعث شده خیلی از موضوعاتی که در کشورهای دیگر بنا گذاشته شده در ایران ایرانی شود. این قابلیت در کافه‌ها هم هست.»

او خاطرنشان کرد: «ما مؤلفه‌های ایرانی را کافه‌ها می‌بینیم و حتی موسیقی ایرانی را می‌شنویم و همانطور که قهوه‌خانه‌ها را در گذشته داشتیم و نقالی در آن‌ها اجرا می‌شد کافه هم فرصتی خوب است که فرهگ ایرانی را معرفی کنیم.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *