جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کاروانسرای پیچ بن

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ فروردین ۱۳۹۷

کاروانسرای پیچ بن از کاروانسراهای دوره شاه عباس است که در ۱۳۰ کیلومتری قزوین قرار دارد. این کاروانسرا به پیشنهاد حسین شعبانی و برادرانش به نام‌های محرمعلی و شعبانعلی و با حمایت امیر اسد خلعتبری با استفاده از قطعه سنگ‌های بزرگ و ملات ساروج و سنگ لاشه ساخته شد و حسین شعبانی و برادرانش عهده‌دار کاروانسرا شدند. این کاروانسرا در آن زمان از رونق ویژه‌ای برخوردار بود تا این که در سال ۱۳۴۴ با ایجاد جاده الموت به قزوین، کاروانسرا از رونق افتاد و متروکه شد. در واقع وجود این کاروانسرا در انتهایی‌ترین نقطه الموت نشان از تردد مسافران و کاروان‌ها در دوره‌های گذشته می‌باشد.

کاروانسرای پیچ بن در منتهی‌الیه ارتفاعات الموت و هم مرز با استان مازندران قرار دارد به نحوی که مسیری که استان مازندران را به الموت متصل می‌کند، از کنار این کاروانسرا عبور می‌کند و با عریض نمودن این جاده، در آینده‌ای نزدیک دوباره حرکت در این منطقه آغاز خواهد شد.

این کاروانسرا شامل ۴ اتاق، حیاط پیرامونی و در بخش غربی دارای اصطبل است و در حال مرمت و احیا می‌باشد که با تکمیل این روند، این مکان تاریخی به استراحتگاهی برای گردشگران، کوهنوردان و علاقمندان تبدیل خواهد شد.

کاروانسرای پیچ بن کاروانسرای پیچ بن

کاروانسرای پیچ بن2 کاروانسرای پیچ بن

کاروانسرای پیچ بن4 کاروانسرای پیچ بن

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • محمد

    حیف که هم عده ای از بازدیدکنندگان آسیب هایی رساندن و هم تولیان امر و میراث فرهنگی با کج سلیقگی و بی سلیقگی و دادن به پیمانکار متاسفانه خراب کرده
    البته نیاز به ترمیم دارد و کارهایی هم علی الظاهر میگن شده خلاصه اونجا جای خوبیه تا بشینید و تصور و تفکر کنید چه کسایی رفتن و اومدن اونجا چه اتفاقاتی افتاده چه دوران داشتی و دوران طلایی و بر و بیاش کی بوده
    برای تخیل پردازی خوبه??

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسینعلی رشوند آوه

    ممنون عزیزانم

    ۲۲ بهمن, ۱۳۹۳ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *