جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چگونه از دست رفتارهای بد مسافرتی خلاص شویم؟

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ اسفند ۱۳۹۶

وقتی که زیاد سفر می‌کنید، طبیعی است که به مرور زمان چند عادت مختلف برای خود ایجاد می‌کنید و به مرور زمان غلبه بر آنها سخت می‌شود. هر کسی ممکن است که عادات مخصوص به خود را داشته باشد؛ اما برخی از این عادات بین اکثر گردشگران یکسان است. در این مطلب ما ۷ مورد از عادات بد مسافرتی را ذکر خواهیم کرد و راه حل مناسبی برای خلاصی از آنها ارائه خواهیم داد. پس با کوله پشتی همراه باشید!
رفتارهای بد مسافرتی5 چگونه از دست رفتارهای بد مسافرتی خلاص شویم؟

۱. واژه‌ها و جملات مهم و ضروری را یاد نمبگیرند
اکثر گردشگرانی که به یک کشور جدید مسافرت می‌کنند با یادگیری کلمات اصلی آن زبان و در کل زبان جدید دچار مشکل می‌شوند. این اتفاق زمانی جالب می‌شود که حین سلام و احوالپرسی می‌فهمید که هنوز هیچی از آن زبان نمی‌دانید. اگرچه یادگیری زبان جدید بسیار مشکل است، اما برخی در یادگیری کلمات پایه نیز دچار مشکل می‌شوند و هنگام برخورد با افراد میزبان دچار سردرگمی می‌شوند.

راه حل: امروزه برنامه‌های گوشی و کامپیوتری جدیدی تولید شده‌اند که ترجمه کلمات و جملات را به صورت دقیق در اختیار شما قرار می‌دهند. اگرچه یادگیری یک زبان جدید می‌تواند شیرین باشد و تجربه خوبی به حساب آید، اما در حالت اضطرار این برنامه‌ها گزینه‌های خوبی هستند و حتی می‌توانند به یادگیری شما کمک کنند. همیشه این برنامه‌ها را به همراه داشته باشید و در موقع لزوم از آن استفاده کنید.

رفتارهای بد مسافرتی4 چگونه از دست رفتارهای بد مسافرتی خلاص شویم؟

۲. رزرو خود را به دقیقه آخر موکول می کنند
رزرو در دقیقه آخر یا به اصطلاح رزرو دقیقه نودی یکی از عاداتی است که گردشگران آن را انجام می‌دهند و به هوای اینکه قیمت‌ها افت کند، در هزینه‌ها صرفه جویی کنند. اما باید این حقیقت را بپذیرید که هرچه بیشتر صبر کنید، گزینه‌های کمتری وجود خواهد داست. در واقع کسانی که این عادت را اصل کار خود می‌دانند، در معرض ریسک از دست دادن هتل یا پرواز هستند.

راه حل: اگر هنوز هم می‌خواهید در هزینه‌های کلی خود صرفه جویی کنید، باید قبل از اینکه سفر خود را شروع کنید، یک رزرو مناسب و متناسب با قیمت خود انجام دهید و از گزینه تغییر رزرو استفاده کنید تا در صورتی که قیمت‌ها افت کرد یا شامل تخفیف شدید بتوانید محل اقامت خود را تغییر دهید. البته راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که هزینه سفر خود را کم کنید و خود را در معرض این ریسک قرار ندهید.

رفتارهای بد مسافرتی3 چگونه از دست رفتارهای بد مسافرتی خلاص شویم؟


۳. وقت کافی برای جمع کردن وسایل اختصاص نمی دهند

اگر از کسانی هستید که در حین سفر وسایل خود را فراموش می‌کنید یا دیر راهی می‌شوید، باید قبول کنید که شما یک مسافر شلخته هستید. اگر قبل از شروع سفر لیست وسایل خود را آماده نکنید و آنها را در چمدان سفر خود قرار ندهید، به یک عادت بد مبتلا هستید.

راه حل: چند روز قبل از سفر، لباس‌ها و وسایل خود را جمع کنید، وسایل مورد نیاز خود را لیست کنید و حتی الامکان آن‌ها را درون چمدان قرار دهید. قبل از انتخاب لباس‌ها و قرار دادن آنها درون چمدان، از تمیز بودن آنها مطمئن شوید و در صورت نیاز آنها را بشورید. در اولین فرصت چمدان خود را بیرون بیاورید، وسایل داخل آن را چک کنید و اگر نقصی وجود دارد آنها را برطرف کنید. این به شما کمک می‌کند با تجهیزات کامل سفر خود را شروع کنید.


۴. بیشتر از چیزی که نیاز دارید با خود به همراه می آورند

اگر شما مجرد هستید یا با خیال راحت سفر می‌کنید، احتمالاً فکر می‌کنید که وسایل زیادی می‌توانید با خود ببرید و در این صورت سفر راحتی برای خود ایجاد کنید. همچنین ممکن است روی ظرفیت قطار یا هواپیما حساب کنید و نهایت تلاش خود را به کار گیرید که با وسایل کامل سفر خود را شروع کنید. اما حقیقت این است که شما نباید چمدان خود را تنها به این دلیل که می‌توانید پر کنید.

راه حل: از چمدان کوچکتر استفاده کنید. توجه داشته باشید که چه مدت سفر می‌کنید و چه تعداد لباس خود را می‌توانید دوباره استفاده کنید، و سپس برای مدت زمان سفر خود، چمدان مناسب را پیدا کنید. شما شگفت زده خواهید شد که چقدر نیاز دارید و اگر شما در حال پرواز با کمترین هزینه و به صورت اقتصادی هستید، می‌توانید حتی در آخر هفته‌های خود در مورد وسایل شخصی‌تان تصمیم گیری کنید.

۵. به وقت و هنگام درست خرج نمی کنند
یکی از هنرهای لذت بردن از مسافرت، خرج کردن در زمانی که لازم است. اغلب مسافران با این موضوع آشنا نیستند و هزینه اصلی خود را در بخش‌های الکی خرج می‌کنند و برای قسمت‌هایی که مهم است با کمبود هزینه مواجه می‌شوند. درست خرج کردن یک هنر است و لذت بردن را به دنبال خواهد داشت. بعضی از گردشگران استفاده اتوبوس داخل شهری را برای کم کردن هزینه‌ها انتخاب می‌کنند، اما به جای استفاده از این گزینه خسته کننده، می‌توان از یک پیاده روی شبانه لذت ببرید.

راه حل: یک بودجه مشخص برای خرج کردن کنار بگذرید. این اقدام کوچک به شما کمک می‌کند که برای سفر خود پیش آمادگی داشته باشید. دانستن این نکته که پول مشخصی برای خرج کردن دارید به شما کمک می‌کند که برای هزینه خود برنامه ریزی کنید و کمتر تحت فشار قرار گیرید. توجه داشته باشید که این بودجه، از صندوق پس انداز کاملاً جداست و نباید پس انداز شخصی یا خانوادگی خود را به راحتی خرج کنید.
رفتارهای بد مسافرتی1 چگونه از دست رفتارهای بد مسافرتی خلاص شویم؟

۶. از نرخ ارز بی اطلاع هستند

اگر این یکی از عادت بد شماست، احتمالاً در هر زمانی که به یک کشور جدید سفر می‌کنید و با ارز جدید مواجه می‌شوید، به مشکل برخواهید خورد. اصولاً مقامات کشوری و اخبار اقتصادی نرخ تبادل ارز کشورهای مختلف را بیان می‌کنند، اما برخی از مسافران از این نرخ‌ها اطلاع ندارند.

راه حل: باید یک برنامه مبادله ارز بر روی گوشی هوشمند همراه خود نصب کنید. این برنامه‌ها به طور مداوم به روزرسانی می‌شوند و به محض اتصال به اینترنت اطلاعات ارز را می‌آورند. اگرچه یاد گرفتن نرخ ارز بسیار بهتر از این گزینه است، اما استفاده از این برنامه‌ها سرعت کار شما را بیشتر خواهد کرد.

رفتارهای بد مسافرتی چگونه از دست رفتارهای بد مسافرتی خلاص شویم؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *