جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چهل ستون، نقش جهان و مسجد جامع عتیق در معرض خطر به‌علت خشکسالی

تاریخ بروزرسانی :
۲۱ تیر ۱۳۹۷

شهردار اصفهان گفت: چهل ستون، نقش جهان و مسجد جامع عتیق که همه به آن‌ها افتخار می‌کنیم به‌علت خشکسالی و فرونشست در معرض خطر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، «قدرت‌الله نوروزی» عصر امروز (سه‌شنبه) در آیین افتتاح سومین فاز از نخستین خط قطار شهری اصفهان که به طول پنج کیلومتر به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: آنچه امروز باید محور همه حرکت‌ها در همه کشور قرار بگیرد، انسجام، وحدت، یکدلی و یکپارچگی و ارتباط همه دستگاه‌های کشور است.

وی ادامه داد: باید در اصفهان همه با هم و البته با کمک استاندار اصفهان حرکت پویا و قوی که آغاز شده را با سرعت بیشتر ادامه دهیم. قطاری که امروز افتتاح شد ۱۷ سال پیش کار خود را آغاز کرد و در چهار ماه گذشته به طور ۳ شیفت بر روی آن کار انجام شد.

شهردار اصفهان با اشاره به قولی که مبنی بر تکمیل خط یک تا پایان سال ۱۳۹۶ داده بود، افزود: مترویی که ۲۰ کیلومتر از شمال تا جنوب ادامه دارد، مهم‌ترین ایستگاه آن یعنی دروازه دولت از ۴۸ درصد پیشرفت به ۱۰۰ درصد رسید. ایستگاه میدان انقلاب نیز با ۴۵ درصد پیشرفته به سرعت مورد بهره‌برداری قرار گرفت و این نشان می‌دهد اگر همه با هم باشیم اتفاقات بزرگی خواهد افتاد.

نوروزی با اشاره به زمینی به مساحت ۳ هکتار واقع در شرق میدان آزادی اصفهان و متعلق به وزارت ورزش افزود: استدعا داریم تا وزارت ورزش این زمین را در اختیار شهرداری قرار دهد تا این محل به عنوان یک TOD و محل زیبایی به عنوان مرکز اداری، تجاری و ارائه خدمات در شهر اصفهان طراحی شده و از طرفی هزینه‌های ادامه خطوط مترو اصفهان را تامین کند.

وی ادامه داد: اصفهان شهری تاریخی و فرهنگی است و می‌تواند به کمک گردشگری توسعه پیدا کند. چهل ستون، نقش جهان و مسجد جامع عتیق که همه به آنها افتخار می کنیم به دلیل خشکسالی و فرونشست در معرض خطر قرار دارند. همه پل‌های اصفهان به شدت تشنه‌اند. این شهر که دست آورد تاریخ ایران است به خاطر خشکسالی در معرض خطر است.

شهردار اصفهان یادآور شد: شهرداری‌ها اگر مورد حمایت دولت‌ها قرار بگیرند و اختیارات بیشتری داشته باشند می‌توانند بسیاری از نارضایتی‌ها را برطرف کرده و اعتماد عمومی را جلب کنند. با کلان‌شهرهای ارتباط برقرار کنید. باید حرف کلان‌شهرها شنیده شود.

منبع: ایسنا

chehelsoton چهل ستون، نقش جهان و مسجد جامع عتیق در معرض خطر به‌علت خشکسالی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *