رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ بهمن ۱۳۹۷

چلاسر و جل دو روستای زیبای ایران

لینک این مطلب کپی شد!

همه روستاهای ایران دیدنی هستند، هر روستا تاریخ منحصر به فرد دارد. در ایران نمی توان دو روستا یافت که مانند هم باشند. دو روستای چلاسر و جل در ۱۲ کیلومتری جنوب شهرستان تنکابن، با فاصله یک کیلومتری از یکدیگر هستند.
چلاسر روستایی که عطر چای کارخانه چای خشکنی آن تمام فضا را پر کرده، و تازه وارد ها را وادار به مکث میکند، به به بهترین چای دنیا. روستایی که خوش طعم ترین برنج و شیرین ترین پرتقال و کیوی ایران را تولید میکند. با امام زاده و قدمگاه تاریخی، که دلیل بر ایمان پاک مردم است.
از کنار کارخانه شالی خشک کنی، که بوی فرح بخشش به مشام میخورد، بسمت کوه می پیچیم و در یک مسیر بسیار نیکو به روستای جل می رویم.
نوشتن از چلاسر و جل تنها گفتن تعریفها و مشکلات نیست، بلکه نوعی دفاع از حقانیت از دست رفته تاریخی روستا های ایرانی است.
جل با مناظر بسیار زیبای طبیعی کوهپایه ای، و سبز و جنگلی همراه با آواز دلنشین پرندگان رنگارنگ. جاده قدیم ابریشم از این روستا می گذشته و آثار تاریخی حفاظت نشده ای، در کنار این روستا قرار دارد، که دیدنشان به انسان آرامش می دهد.
جاده آسفالته و برق و آب لوله کشی روستا، که با خرج و دست توانای مردم انجام یافته است، و نیز بخش خصوصی سرمایه گذاری های زیادی، در این روستا کرده است. کشاورزی عمده روستای جل باغ های مرکبات، و چای و کیوی و گل و کشتزار های برنج است، که شغل و درآمد اصلی مردمی می باشد، که تمام سال در کار و تلاشند.
بسیاری از اهالی تهران، و شهر های دیگر برای اقامت دائم به این روستا آمده، تا از آّب و هوای مناسب، و چشم انداز کوه دریا استفاده کنند، و به کار های کشاورزی و صنعتی به پردازند، که البته باعث افزایش قیمت زمینها و باغات شده است.
به روستاهای چلاسر و جل بیائید، و از دیدن این همه منظره طبیعی، که در هر فصل زیبایی خاصی دارد لذت ببرید، و در این نمونه یک روستای ایرانی به این فکر خواهید بود، که عظمت ایران بی همتاست.
در این دو روستا چند اقامتگاه بومگردی خوب وجود دارد، که می توان در آنها اقامت، و در گردشهای روستایی منطقه شرکت کرد.

11203 چلاسر و جل دو روستای زیبای ایران
11201 چلاسر و جل دو روستای زیبای ایران
11202 چلاسر و جل دو روستای زیبای ایران
11204 چلاسر و جل دو روستای زیبای ایران
11205 چلاسر و جل دو روستای زیبای ایران
11206 چلاسر و جل دو روستای زیبای ایران

با تشکر ازجناب  آقای انوش راوید بابت ارسال این مطلب

           
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفیع

    روستاهای کوهستانی حال و هوای خاصی دارن و برای من جذاب هستن

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *