جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چطور با کمترین ضرر بلیط چارتری خودمان را کنسل کنیم؟

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ فروردین ۱۳۹۸

برای همه پیش آمده که وقت سفرهای داخلی و خارجی‌شان دغدغه شیوه مسافرت را داشته باشند. خیلی از ما عاشق جاده و گذراندن زمان در ماشین‌ هستیم و با خودروهای شخصی سفر می‌کنیم، بعضی‌هایمان هم ترجیح می‌دهیم رانندگی نکنیم و با قطار و اتوبوس یا کشتی سفر کنیم. اما تمام این شیوه‎ها زمان‌بر هستند و می‌شود گفت کارامدترین و سریع‌ترین شیوه سفر، سفر با هواپیما است. با وجود سریع بودن اما این شیوه مسافرت، ارزان‌ترین نیست! قیمت بالای سفرهای هوایی باعث می‌شود که خیلی از ما بی‌خیال آن‌ها شویم اما راه حل جایگزین همیشه هست: بلیط چارتر!

هواپیما چطور با کمترین ضرر بلیط چارتری خودمان را کنسل کنیم؟

اگر کلمه “چارتر” را در لغت‌نامه جستجو کنید به این معنی می‌رسید: دربست کرایه کردن. شما هنگام خریدن یک بلیط چارتری در واقع آخرین حلقه‌ی زنجیره این خرید و فروش هستید. در این زنجیره، آژانس‌های مختلف یک قسمت از صندلی‌های هواپیما را به صورت کلی یا دربست از هواپیمایی اجاره می‌کنند و سپس به صورت واسطه عمل کرده و به مشتری‌ها می‌فروشند. چون این خرید به نوعی عمده محسوب می‌شود، وقتی شما می‌خواهید آن را بخرید به همان نسبت پول کمتری می‌دهید و فروشنده هم به دلیل تعداد بالا، سود زیادی می‌برد. درست شبیه خرید از یک مغازه عمده‌فروشی! گاهی اوقات ارزان‌تر بودن بلیط‌های چارتر به این دلیل است که پروازهایشان خارج از برنامه عادی پروازهای فرودگاهی صورت می‎‌گیرد. صندلی‌های چارتری از طریق کمپانی‌های فروش بلیط به صورت تکی یا از طریق اجراکنندگان تورهای مسافرتی، در قالب مجموعه‌ای از صندلی‌های تور به فروش می‌رسند و بعد مشتری‌ها می‌توانند آن‌ها را تکی بخرند. بلیط هواپیما چارتر یکی از پرطرفدارترین انواع بلیط برای مسافرت است که در این مطلب به توضیح بیشتر دراین باره می‌پردازیم.

بلیط چارتر چطور با کمترین ضرر بلیط چارتری خودمان را کنسل کنیم؟

مثل تمام شیوه‌های مسافرت، سفر با بلیط چارتر هم خوبی‌ها و بدی‌های مخصوص به خودش را دارد. شما با خرید بلیط به صورت چارتر از مزایای زیادی مثل قیمت ارزان‌تر بهره‌مند می‌شوید و همچنین بدون معطلی و با کمترین میزان زحمت به صورت آنلاین بلیط‌ها را مقایسه و مناسب‌ترین قیمت و زمان را انتخاب می‌کنید. اما در کنار همه این سودمندی‌ها باید حواستان به مشکلات این نوع پرواز هم باشد. وقتی با پروازهای چارتری به سفر می‌روید احتمالا با هواپیماهای بسیار شلوغ مواجه خواهید شد (هدفون و مجله را فراموش نکنید!). برخلاف پروازهای سیستمی، این نوع پروازها احتمال زیادی برای تاخیر خوردن دارند و ممکن است –بسته به شرکت هواپیمایی، شهر یا کشور یا شرایط آب و هوا- تا ۴۸ ساعت تاخیر داشته باشند و خب، کنسل کردن هم دردسرهای خودش را دارد. پروازهای چارتری قوانین سفت و سختی برای کنسل کردن پرواز و استرداد مبلغ بلیط هواپیما چارتر دارند. در بیشتر شرکت‌های هواپیمایی همه جهان، اگر از رفتن به سفر منصرف شوید باید بخشی از بلیط را به عنوان جریمه بپردازید (یا بی‌خیال تمام مبلغ بلیط بشوید!). البته بعضی از شرکت‌ها به شما اجازه می‌دهند صندلی‌تان را به یک نفر بدهید و این طوری فقط باید برای بلیط مشتری پیدا کنید، که خب ساده‌تر خواهد بود. اگر پرواز چارتر را از دست بدهید یا از آن جا بمانید نمی‌توانید با هواپیمای بعدی سفر کنید و…
این قوانین کمی دست و پای شما را به عنوان مشتری بلیط چارتری می‌بندند اما چطور می‌شود با کمترین میزان ضرر، بلیط را پس داد و سفر را کنسل کرد؟

بلیط هواپیما چطور با کمترین ضرر بلیط چارتری خودمان را کنسل کنیم؟

قبل از هر چیز، پیشنهاد علی‌بابا این است که بلیط چارتر هواپیما را تنها در شرایطی بخرید که از سفرتان کاملا مطمئن هستید، زیرا تعداد کمی از بلیط‌های چارتر کنسلی دارند. بسیاری از کسانی که به صورت چارتر خرید می‌کنند کارهای مهم و فوری دارند و یا با تکرار زیادی به آن مقصد پرواز می‌کنند، بنابراین احتمالا سفرشان را لغو نخواهند کرد. علاوه بر این درصد جریمه کنسلی بلیط‌های چارتری بالاست. این نوع بلیط‌ها اصولا غیرقابل استرداد هستند، اما علی‌بابا در تلاش است به منظور جلب رضایت مسافران، تا حد ممکن استرداد بلیط چارتر را انجام دهد و این نوع سفرها را آسان‌تر کند. توجه داشته باشید که شما فقط می‎‌توانید بلیط‌های چارتری را پس بدهید که به قیمت مصوب و از وب‌سایت خریداری کرده‌اید. به زبان ساده، اگر بلیط‌هایتان را به قیمتی غیرمعمول (در زمان‌های ارزانی شدید) خریده‌اید، امکان پس دادن آن فراهم نیست.
در علی‌بابا، هزینه جریمه بلیط‌های چارتر از لحظه صدور بلیط در نظر گرفته می‌شود؛ میزان جریمه را اما تامین‌کننده‌ها (چارترکننده‌ها) مشخص می‌کنند و علی‌بابا در این زمینه دخالتی ندارد. اما به این نکته هم توجه کنید که هر چه به زمان پرواز نزدیک شویم، درصد جریمه بلیط چارتر بیشتر می‌شود. در اکثر مواقع در فاصله یک روز مانده به پرواز (و روز پرواز) بلیط چارتر غیرقابل استرداد می‌شود.
زمانی که شما در حال خرید بلیط چارتر هواپیما از علی بابا هستید، در همان صفحه و در پایین عملیات خرید، روی اطلاعات بیشتر کلیک کنید و قوانین جریمه استرداد را بخوانید. با خواندن این اطلاعات متوجه می‌شوید که اگر بخواهید بلیط را کنسل کنید، چه قدر جریمه از پولی که پرداخته‌اید کسر می‌شود.
در هر حال برای خرید انواع بلیط چارتر و سیستمی مانند بلیط هواپیما تهران اهواز و یا هر جای دیگری می توانید از سایت علی بابا به نشانه https://www.alibaba.ir بلیط سفر خود را خریداری کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *