جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چشم انداز ۲۵ ساله اسپانیا برای تحول در صنعت گردشگری

تاریخ بروزرسانی :
۱۳ آبان ۱۳۹۷

به گزارش ایرنا ؛ تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که در سال ۲۰۱۷ میلادی دست کم ۸۲ میلیون نفر گردشگر خارجی از اسپانیا دیدن کرده اند که این حجم از گردشگران خارجی ؛ چشم انداز روشنی را پیش روی صنعت گردشگری این کشور قرار داده است .
هرچند به لحاظ شمار بازدیدکنندگان ؛ فرانسه با جذب سالانه حدود ۸۹ میلیون گردشگر خارجی مقام نخست را در میان کشورهای اروپایی از آن خود کرده است ؛ اما برنامه ریزی های دولت اسپانیا برای تحول در صنعت گردشگری ، شرایط مساعدی را برای افزایش جذب گردشگر در این کشور ایجاد کرده است .
برنامه ریزی های دولت اسپانیا برای جذب گردشگر تنها به سالهای اخیر خلاصه نمی شود بلکه پیشینه جذب توریست در این کشور به بیش از یکصد سال می رسد .
براساس اسناد و مدارک ؛ اسپانیا از حدود یکصد سال قبل برنامه هایی‌ را برای جذب گردشگر به اجرا گذاشته و همچنان می کوشد با اجرای طرح های جدید ؛ جایگاه نخست جذب گردشگر در میان کشورهای اروپایی را از آن خود کند.
آمارهای منتشر شده نشان می دهد که صنعت گردشگری اسپانیا ؛ ۱۶ درصد تولیدات ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد و به نظر می رسد با اجرای طرح هایی که دولت اسپانیا درخصوص جذب گردشگران خارجی در دست انجام دارد ؛ سهم صنعت گردشگری در درآمد این کشور افزایش قابل توجهی یابد.
برنامه ریزی های اسپانیا برای افزایش جذب گردشگر در یک دوره پنج ساله ( ۲۰۱۲ تا پایان ۲۰۱۶ میلادی ) باعث شد تا این کشورسالانه ۲۵ میلیون نفر به شمار گردشگران خارجی خود بیافزاید که رقم قابل ملاحظه ای است.
ایجاد تنوع در مقاصد گردشگری اسپانیا ؛ ارایه تسهیلات مناسب برای صدور روادید سفر به اسپانیا ؛ توسعه و بهبود وضعیت حمل و نقل هوایی و ایجاد دفاتر جذب گردشگر در نقاط مختلف دنیا از جمله اقداماتی است که منجر به افزایش شمار گردشگران خارجی در اسپانیا طی سالهای اخیر شده است .
اسپانیا دفاتر جذب گردشگر خود را در بهترین نقاط شهرهای مهم و بزرگ جهان ایجاد و مستقر کرده است تا با روش های متنوع ؛ جاذبه های گردشگری این کشور را برای افرادی که قصد سفر به این کشور اروپایی دارند ؛ معرفی نمایند.
حضور فعال شرکت های گردشگری اسپانیا در نمایشگاههای بین المللی گردشگری ؛ انتشار بروشورهای تبلیغاتی ؛ دعوت از رسانه ها و مقامات دولتی کشورهای مختلف برای سفر به اسپانیا و بازدید از جاذبه های گردشگری این کشور از جمله اقداماتی است که برای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری این کشور انجام شده است .
اسپانیا همچنین در قالب یک برنامه ۲۵ ساله ؛ در نظر دارد شمار بازدیدکنندگان خارجی از این کشور را سالانه به یکصد میلیون نفر افزایش دهد که برای تحقق این هدف ؛ هر سال به طور متوسط ۳۵۰۰ برنامه عملیاتی را برای جذب حداکثر گردشگران خارجی به اجرا می گذارد.
باتوجه به وضعیت آب و هوایی این کشور ؛ مقامات مسئول اسپانیا در نظر دارند علاوه بر جذب گردشگر در فصل های بهار و تابستان ؛ در فصول سرد سال که طبیعتا از شمار گردشگران کاسته می شود ؛ با اجرای برنامه هایی از جمله عرضه کالاهای ساخت این کشور با قیمت های مناسب ؛ نسبت به جذب توریست در ماههای سرد سال نیز اقدام کنند.
کاهش قیمت اجناس تولید اسپانیا ( برندها ) بین ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به سایر اقلام مشابه که در کشورهای حوزه یورو تولید می شود ؛ معرفی کالاهای ساخت اسپانیا در کشورهای خارجی نیز از دیگر زمینه هایی است که می تواند به جذب گردشگر در این کشور کمک کند.
هدف نهایی اسپانیا جذب گردشگرانی است که روزانه به طور متوسط یک هزار یورو در این کشور خرید کنند . اتفاقی که هم اکنون در لندن یا پاریس رخ می دهد .
برغم همه مزایای صنعت گردشگری اسپانیا ؛ مقامات مسئول در حوزه گردشگری این کشور ؛ کلید توسعه گردشگری در اسپانیا را ‘ گردشگری پایدار’ می دانند و براین باورند که گردشگری پایدار می تواند ضمن رونق بخشیدن به صنعت گردشگری ؛ پیامدهای اجتماعی و زیست محیطی و برخی مشکلات ناشی از حضور گردشگران خارجی در این کشور را به حداقل برساند.
کارشناسان معتقدند باتوجه به تجربه یک قرن گذشته اسپانیا در حوزه گردشگری و برنامه های میان مدت و بلندمدت این کشور برای جذب توریست و روابط خوبی که میان ایران و اسپانیا وجود دارد ؛ تبادل تجارب میان دست اندرکاران حوزه گردشگری خارجی دوکشور می تواند زمینه را برای افزایش همکاری های دوکشور بویژه در حوزه گردشگری فراهم سازد.

اسپانیا چشم انداز 25 ساله اسپانیا برای تحول در صنعت گردشگری

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *