رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چشمه شاه بلاغی سلطانیه

تاریخ بروزرسانی :
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

چشمه شاه بلاغی در شهرستان شاه بلاغ در نزدیکی سلطانیه زنجان است.سر چشمه شاه بلاغی بازسازی شده و اطراف خروجی آن سنگ چین شده است. آب این چشمه بسیار زلال و گوارا است. آب چشمه از جوی باریکی به دریاچه مصنوعی شاه بلاغی میرسد. در مسیر آب دو دریاچه کوچک در امتداد هم ایجاد شده است. وجود تنه درختان خشک شده در میان این دریاچه ها زیبایی خاصی به آن داده است. در این دریاچه چند اردک و غاز زندگی میکنند.
با توجه به وجود چشمه شاه بلاغی در این منطقه مناطق سرسبزی در اطراف دریاچه ایجاد شده است که وجود درختان آن محل آرامش بخشی برای سپری کردن اوقاتی خوش ایجاد میکند. بسیاری از ساکنین شهرها و روستاهای اطراف برای تفریحات آخر هفته به شاه بلاغی می آیند.

این شهر که در فاصله ۵ کیلومتری جاده قدیم زنجان-قزوین قرار گرفته است، ۳۵ کیلومتر از شهر زنجان فاصله دارد. برای دسترسی به منطقه شاه بلاغی از جاده قزوین-زنجان به سمت سلطانیه حرکت نموده و پس از گذشتن از شهر سلطانیه و طی مسافت ۷ کیلومتر به سمت قیدار از سمت چپ وارد جاده آسفالت فرعی به سمت اسد آباد میشویم.با طی ۳ کیلومتر در این جاده و دقیقا قبل از روستای اسد آباد راه خاکی کوتاهی در سمت راست جاده به تفرجگاه شاه بلاغی میرسد.

قایق های پدالی نیز در دریاچه به مسافران اجاره داده میشود.

مسیر خودروی شخصی برای دسترسی به منطقه شاه بلاغی از جاده قزوین-زنجان به سمت سلطانیه حرکت نموده و پس از گذشتن از شهر سلطانیه و طی مسافت ۷ کیلومتر به سمت قیدار از سمت چپ وارد جاده آسفالت فرعی به سمت اسد آباد میشویم.با طی ۳ کیلومتر در این جاده و دقیقا قبل از روستای اسد آباد راه خاکی کوتاهی در سمت راست جاده به تفرجگاه شاه بلاغی میرسد.

آدرس : زنجان – شهرستان سلطانیه – شاه بلاغی

-شاه-بلاغی-1 چشمه شاه بلاغی سلطانیه
-شاه-بلاغی-2 چشمه شاه بلاغی سلطانیه

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 1.5]
           
 

نظر کاربران :

  • افشين خلعتبرى

    در كتاب فتوحات شاهى آمده كه اين چشمه توسط شاه اسماعيل صفوى حفر شد. شاه اسماعيل دستور داد در آنجا درختان انجير و زردآلو و شفتالو و سيب و بيد بكارند تا آب چشمه هدر نرود.

    ۱۵ تیر, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • گلناز جعفری

    جای بسیار خوبیه،اما بهتره بدونید از نماز خونه واجب تر ،جای دسشوییه. پشت اون تپه ها کلی خاطره ی

    ۱۷ مرداد, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *