جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پیست اسکی شمشک

تاریخ بروزرسانی :
۳ آذر ۱۳۹۷

پیست اسکی شمشک در ۵۷ کیلومتری شمال شرقی تهران در روستای شمشک واقع میباشد. پیست اسکی شمشک برای اولین بار در سال ۱۳۳۷ مورد بهره برداری قرار گرفت و شامل ۲ تله سیژ ، ۳ تله اسکی بشقابی و ۲ تله اسکی چکشی می‌باشد.پیست اسکی شمشک بعد از پیست اسکی دیزین در شهریور ۱۳۷۵ با تغییرات در شیب ، مسیر پیست و تایی آن از طرف فدارسیون جهانی عنوان بین المللی به خود گرفت. امکانات رفاهی این پیست شامل ۲ هتل ، ۴ رستوران میباشد که در فصل زمستان پذیرای ورزشکاران و طبیعت دوستان است.ارتفاع بالاترین نقطه این پیست از سطح دریا ۳۰۵۰ متر و پایین ترین نقطه این پیست از سطح دریا ۲۵۵۰ متر است .
شمشک در فصل تابستان محل بسیار خوبی برای تفریح و ورزش است. هوای مطلوب این منطقه همچنین نزدیکی آن به شهر بزرگ تهران باعث جلب توجه بسیاری از توریستهای داخلی و خارجی گردیده است.
مکانی زیبا و تفریحی در نزدیکی تهران در روستای توریستی شمشک که در سال ۱۳۳۷ مورد بهره برداری و در سال ۱۳۷۵ با اصلاحاتی که به عمل آمد، از سوی فدراسیون جهانی اسکی به عنوان پیست بین‌المللی شناخته شد و دومین پیست بزرگ کشور میباشد.
سال ها پیش از اینکه تهران از شهری کوچک به متروپلی بزرگ تبدیل شود، مردمی که در شهر زندگی می کردند تابستان ها را برای دوری از گرمای دشت تهران به ارتفاعات شمال شهر و مناطق ییلاقی دامنه البرز می رفتند. یکی از مقاصد گردشگری تهرانی های قدیم منطقه رودبار قصران بود. شمشک از بخش های منطقه رودبار قصران است که امروزه به واسطه وجود پیست اسکی شمشک به شهری توریستی تبدیل شده است. مردم تهران که چند صد سال برای تفریحات تابستانی به شمشک می رفتند، ضمن حفظ سنت قدیمی این بار با ایجاد پیست شمشک در زمستان ها هم به این منطقه زیبای کوهستانی سفر می کنند. پیست اسکی بین المللی شمشک یکی از دو مقصد اصلی دوستداران ورزش اسکی در تهران و ایران است. پیست اسکی شمشک رقابت نزدیکی با مجموعه پیست بین المللی و هتل دیزین برای جذب بیشتر اسکی بازها در طول سال دارد و برای کسانی که به اسکی به چشم یک تفریح زمستانی نگاه می کنند و چندان به دنبال پیگیری حرفه ای این ورزش نیستند، شمشک گزینه مطلوب تر و دم دست تری به شمار می رود. پیست شمشک سالانه بعد از بارش مناسب برف آماده استفاده می شود. معمولا زمان بازگشایی پیست اسکی شمشک در اواخر پاییز است و زمان رسمی آغاز فعالیت پیست همراه با جشنی است که حضار آن را دوستداران اسکی تشکیل می دهند.

آدرس :امتداد جاده فشم به میگون، روستای شمشک

sh5 پیست اسکی شمشک

Shemshak پیست اسکی شمشک

 

Shemshak.jpg3  پیست اسکی شمشک

Shemshak.jpg4  پیست اسکی شمشک

 

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    پیست های دیزین و آبعلی از اینجا بهتر هستن

    ۲۵ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • آرش واعظی

    با توجه به معروف بودن آن امکانات کمی دارد افسوس

    ۲۲ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مریم پورابوطالب

    ۱۰۰ تا پله داره پارکینگ هم نداره

    ۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    اینجا هزینه خدمات اسکی خیلی گرون بود.بعضیا هم سفره پلاستیکی آورده بودن با سفره میومدن پایین

    ۲۶ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *