رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ بهمن ۱۴۰۱

پیست اسکی خوشاکو ، محبوب ترین جاذبه زمستانی

لینک این مطلب کپی شد!

پیست اسکی خوشاکو ، در ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه در منطقه راژان قرار دارد. این منطقه بدلیل برخورداری از کوههایی با شیب مناسب و تجهیزات مرتبط موقعیت ویژه‌ای جهت فعالیتهای ورزش اسکی دارد. استان آذربایجان غربی یکی از مناطق کوهستانی کشور است و توپوگرافی متنوع و گسترده‌ای دارد. این استان عمدتاً تحت تأثیر جریان هوای مرطوب اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه است. ولی در برخی از ماههای زمستان، توده هوای سردی از طراف شمال، هوای مدیترانه‌ای آن را متأثر کرده و موجب کاهش قابل توجه دما می‌شود.

1237 پیست اسکی خوشاکو ، محبوب ترین جاذبه زمستانی

این پیست یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های زمستانی ارومیه به حساب می‌آید که هر ساله با آغاز فصل سرما و انباشت برف. پذیرای اسکی‌بازانی از کشورهای خارجی و استان‌های مختلف کشور و علاقه‌مند به ورزش‌های زمستانی است. این پیست یکی از کانون‌های ورزش‌های زمستانی در شمال‌ غرب ایران به شمار می‌رود. با ۵۰ هزار مترمکعب و پوشش گیاهی مناسب، قابلیت استفاده به‌عنوان پیست اسکی روی چمن در تابستان را نیز دارد. پیست خوشاکو در ارتفاع ۲,۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و ۱,۲۰۰ متر طول دارد.

-اسکی-خوشاکو پیست اسکی خوشاکو ، محبوب ترین جاذبه زمستانی

امکانات پیست اسکی خوشاکو

پیست خوشاکو علاوه بر شیبی مناسب و منظره‌ای زیبا،‌ امکاناتی از قبیل سه تله‌سیژ و یک تله آموزشی دارد. این پیست همچنین لوازم اسکی را با قیمتی مناسب اجاره می‌دهد. رستورانی در پایین پیست وجود دارد که چند نوع ساندویچ ساده، چای و نسکافه را به مشتریان عرضه می‌کند. ضمن اینکه در این مکان سرویس بهداشتی تعبیه شده است. در نزدیکی پیست خوشاکو، هتلی قرار دارد که امکان اقامت را برای گردشگران و ورزشکارن فراهم ساخته است. ازاین‌رو اسکی‌بازان و همچنین مربیان به‌راحتی می‌توانند در این هتل اقامت کنند.

-اسکی-خوشاکو1 پیست اسکی خوشاکو ، محبوب ترین جاذبه زمستانی

نحوه دسترسی

آدرس: استان آذربایجان غربی، ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه، منطقه راژان، روستای خوشاکو
برای دسترسی به پیست خوشاکو دو مسیر پیش رو دارید:
مسیر اول: از ارومیه حرکت کنید و راهی جاده انهر به‌سمت ترگور شوید. بعد از سه‌راه ۱۴ شهید به‌سمت چپ برانید تا به جاده روستای خوشاکو برسید.
مسیر دوم: از ارومیه راه بیفتید و به‌طرف تفرجگاه بند بروید. بعد از سد شهرچای و روستای راژان به‌سمت راست حرکت کنید تا پس از شهر سیلوانا و روستای برده سور به جاده روستای خوشاکو برسید.

-اسکی-خوشاکو2 پیست اسکی خوشاکو ، محبوب ترین جاذبه زمستانی

-اسکی-خوشاکو3 پیست اسکی خوشاکو ، محبوب ترین جاذبه زمستانی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *