جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پیست اسکی تاریکدره همدان

تاریخ بروزرسانی :
۲۱ آذر ۱۴۰۰

پیست اسکی تاریکدره همدان که در طول سال پذیرای گردشگران و ورزشکاران است، مکانی مناسب برای تفریح سالم جوانان می باشد. این پیست در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی جاده – گنجنامه، کیلومتر ۶ جاده تویسرکان در همدان و در دامنه های کوه های الوند قرار گرفته است. این پیست در بین پیست های اسکی کشور، کمترین مسافت را تا مرکز شهر دارد. راه دسترسی آن از دره عباس آباد و گنجنامه می گذرد و به دره تاریک دره می رسد.

این پیست در سال ۸۰ آغاز به کار کرد و تا سال ۸۶ پیشرفت چندانی نداشت. ولی در سال ۸۶ با حمایت های مسؤولان استانی مجددا آغاز به کار کرده و پیشرفت چشمگیری داشته است. کل مساحت این پیست ۹۸ هکتار می باشد.تله سیژ این مجموعه با ۱۰۰ صندلی و طول خط دستگاه تله سیژ پایین تا به بالا به ۱۷۰۰ متر می رسد و با راه اندازی دستگاه تله سیژ وسعت پیست به ۵۰ هکتار رسیده است.

190 پیست اسکی تاریکدره همدان

پیست تاریکدره مجهز به مدرسه اسکی دارای ۲۰۰ ست اسکی کارو جهت اجاره به ورزشکاران و ۶۰۰ متر تله اسکی می باشد.

پایین ترین نقطه پیست اسکی در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. بالاترین نقطه پیست به ۳۱۵۰ متر می رسد ضمنا پایین ترین نقطه پیست اسکی چمن ۲۶۰۰ و بالاترین نقطه آن ۲۷۳۰ متر مربع است.

191 پیست اسکی تاریکدره همدان

امکانات پیست

در کنار این پیست ساختمان دو طبقه قرار گرفته که شامل آشیانه برف کوب است. سرویس بهداشتی، دفتر هیات، سالن اجتماعات، انبار، وسایل اسکی و موتورخانه و اتاق کنترل خط دستگاه های تله سیژ است. که این پیست را با پیست های استاندارد کشور برابری می کند. در صورت ریزش برف در زمستان می تواند پذیرای گردشگران متعدد داخلی و خارجی باشد. در توسعه جذب گردشگر به استان همدان یک اهرم توانمند محسوب شود. اگر بخواهیم از دیگر امکانات این مجموعه یاد کنیم می توان به سالن غذاخوری مجهز و کافی شاپ این مجموعه اشاره کرد. پیست داری رستوران در ۳ طبقه هر طبقه ۲۰۰ متر می باشد. ساعت کار رستوران هر روز هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱۰ شب می باشد.

تاریک دره 1 پیست اسکی تاریکدره همدان

اسکی روی چمن

با توجه به هوای مطلوب همدان در فصول بهار و تابستان پیست چمن این مجموعه نیز با مساحت ۵۰۰۰ متر مربع ساخته شد که پیست چمن دارای دستگاه تله اسکی و مجهز به ۵۰ صندلی است.امکانات ایجاد شده در پیست اسکی تاریک دره همدان باعث شده تا این نقطه برای برگزاری  مسابقات اسکی چمن در فصل تابستان در کشور مورد توجه فدراسیون قرار بگیرد.

تاریک دره پیست اسکی تاریکدره همدان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *