رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ تیر ۱۳۹۵

پایانه های سفر ارومیه

لینک این مطلب کپی شد!

فرودگاه بین المللی ارومیه

فرودگاه ارومیه که به عنوان یکی از فرودگاههای مهم شمالغرب می باشد در سال۱۳۴۲ در شمال شهر ارومیه مرکز استان آذربایجانغربی در ۳۴۳ هکتار ساخته شد و سه سال بعد در سال ۱۳۴۵ به بهره برداری رسید. فاصله فرودگاه تا شهر ارومیه ۱۵ کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا ۶۱/۱۳۲۴(۴۳۴۳پا) میباشد.

استان آذربایجانغربی بخاطر همسایه بودن با سه کشور خارجی دارای موقعیت خاص و استراتژیک می باشد و این فرودگاه که به عنوان مرز هوایی محسوب می شود قابلیت پذیرش انواع هواپیماهای پهن پیکر (متناسب با CAT ایمنی زمینی فرودگاه )و هواپیماهای متوسط و هواپیماهای بدنه باریک و هواپیماهای سبک و انواع هلی کوپتر را دارد .

باند ۳۲۵۰ متری این فرودگاه با عرض ۴۵ متر مجهز به چراغهای آستانه و کناره باند (جهت استفاده در ساعات شب و یا شرایط دید کم ) جهت فرود مناسب پروازها باند فرودگاه و دارای چراغهای نشان دهنده شیب فرود (PAPI) و سیستم پیشرفته ILS همراه با ۹۰۰ متر چراغ نشان دهنده سمت باند می باشد. سیستم پیشرفته ILS سیستمی است که جهت فرود ایمن هواپیماها در شرایط عادی و یا شرایط دید کم در این فرودگاه نصب گردیده است

سنگین ترین و پهن ترین هواپیمای قابل پذیرش در این فرودگاه B747 SP میباشد و نوع فضای ارائه سرویس مراقبت پرواز D میباشد

محدوده کنترل پروازی این فرودگاه به شعاع ۴۰ کیلومتر می باشد و برج مراقبت پرواز فرودگاه نیز مجهز به دستگاه AMD است که پرسنل مراقبت پرواز توسط این دستگاه کلیه تحرکات هواپیماها را در این محدوده زیر نظر دارند . دستگاه AMD اطلاعات خود را از رادارهای منطقه شمالغرب کشور گرفته و در اختیار پرسنل مراقبت پرواز قرار می دهد.

فرودگاه ارومیه دارای دو ترمینال داخلی به مساحت ۴۲۰۰ متر مربع و ترمینال خارجی به مساحت ۴۴۰۰ متر مربع می باشد و هر دو ترمینال مجهز به دستگاههای تفتیش بار و مسافر هستند.در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰۰۰ مسافر از ترمینال داخلی این فرودگاه تردد مینمایند.

krooki پایانه های سفر ارومیه

ارومیه 2 پایانه های سفر ارومیه

ارومیه پایانه های سفر ارومیه

ارومیه1 پایانه های سفر ارومیه

پایانه اتوبوسرانی

تاریخچه سفرهای جاده ای با اتوبوس به سال ۱۳۲۸ بصورت پراکنده توسط بخش خصوصی با تاسیس گاراژهای مخصوص اتوبوسها وسواریهای بین شهری بین شهرهای تبریز وتهران آغاز شدو ازسال ۱۳۳۴ فعالیت این بخش وسفرهای جاده ای رسما به شهرستان ارومیه با تاسیس گاراژها تسری پیدا کرد… وتاریخچه تاسیس اولین ترمینال رسمی ودولتی کشور در سال ۱۳۵۲ به شهر تبریز برمیگردد.که در زمستان سال ۱۳۵۲ اولین اتوبوس به صورت رسمی از ترمینال تبریزباحرکت به مقصد شهرستان مراغه فعالیت خودرا آغاز کردو در تیرماه سال ۱۳۵۹، دومین پایانه مسافربری در تهران ، با عنوان ترمینال خزانه در اراضی خزانه تهران شروع بفعالیت کرده ودر ارومیه نیز ازسال ۱۳۵۹ ترمینال موجود ودرسال ۱۳۶۲ پایانه شرق وازسال ۱۳۶۳ پایانه غرب ارومیه فعالیت خودرا آغاز کرده است. ازاسفند ماه سال ۱۳۷۲ برای ساماندهی فعالیتهاو خدمات پایانه های مسافربری، لایحه قانونی احداث پایانه های مسافربری وممنوعیت تردد خودروهای مسافربری برون شهری در داخل شهرهابا اصلاحات مربوطه تصویب شده که بموجب آن مالکیت ومدیریت تأسیسات پایانه های مسافربری شهرداریها ووصول عوارض مربوط به حمل مسافر( اعم از حمل ونقل بین شهری زمینی،دریایی، وهوایی) برعهده شهرداریها وبهره برداری وسیاست گذاری وتعیین نرخ در امر مسافربری برون شهری ونظارت بر کیفیت عرضه خدمات در شرکتهای مسافربری برعهده وزارت راه وترابری قرار گرفته همچنین شهرداریها موظف شده اند در شهرهای بیش از پنجاه هزار نفر جمعیت پایانه های مسافربری برون شهری احداث نمایند. بدنبال تصویب این قانون از سال ۱۳۷۸ با آغاز فعالیت شوراهای شهرها زمینه تاسیس و تشکیلات سازمان شدن مدیریت پایانه های مسافربری شهرداریها ایجاد شد و سازمان پایانه های ارومیه نیز از سال ۱۳۸۴ باگذراندن مراحل قانونی خود فعالیت سازمانی مستقل خودرا آغاز کرده است.

ارومیه 3 پایانه های سفر ارومیه

ارومیه 4 پایانه های سفر ارومیه

 

پایانه های مسافربری شهرداری ارومیه

پایانه مسافربری شهیدان کاملی
ارومیه 5 پایانه های سفر ارومیه
نام شهرستان : ارومیه

نام پایانه مسافربری : پایانه شهیدان کاملی

نوع پایانه :دولتی-نیمه متمرکز

سال تاسیس: ۱۳۵۹

مساحت : ۳ هکتار

وضعیت مالکیت پایانه :شهرداری

آدرس و موقعیت پایانه : بلوار ۷تیر پایانه مسافربری شهیدان کاملی شهرداری ارومیه

تلفن گویا : ۲۳۵۸۳۱۸-۲۳۶۸۶۳۶

تلفن شکایات : ۲۳۳۱۳۱۳

آدرس اینترنتی : www.terminal.urmia.ir

نام پایانه مسافربری : پایانه شهید سلیمانی
a42 پایانه های سفر ارومیه
نوع پایانه:دولتی- نیمه متمرکز

سال تاسیس:۱۳۶۳

مساحت :۱۳۵۰۰ متر

وضعیت مالکیت پایانه:شهرداری

آدرس پایانه مسافربری :بلوار میرزای شیرازی پایانه غرب

تلفن پایانه مسافربری شهید سلیمانی :۲۷۷۱۷۳۰

نام پایانه مسافربری : پایانه شهید علیزاده
43 پایانه های سفر ارومیه
نوع پایانه:دولتی- نیمه متمرکز

سال تاسیس:۱۳۶۲

مساحت : ۷۰۰۰ متر

وضعیت مالکیت پایانه:شهرداری

آدرس پایانه مسافربری: بلوار شیخ شلوت پایانه مسافربری شهید علیزاده

تلفن پایانه مسافربری شهید علیزاده :۲۳۵۱۰۱۳

           
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    ترمیتال ارومیه خیلی جالب بود.کلا یکخط برای سوار دن اتوبوس در کنار هم داشت.یعنی ۵۰ تا اتوبوس در کنار هم پارک کردن برای سوار کردن مسافران

    ۸ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • آرش واعظی

    این فرودگاه شهر ما است یکی از بهترین فرودگاه های ایران است وسیع ، بزرگ ، با امکانات

    ۱۲ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • سفریتو

    من بین فرودگاه ارومیه و ترمینال مسافر بری ترمسنال انتخاب میکنم چون هم سرگرم کننده بود برام و هم در موقعیت خوبی از شهر قرا داشت

    ۲۷ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • یاشاسین آذربایجان یاشاسین اورمیه

    به اورمیه خوش اومدین
    به ترکی :
    اورمییه خوش گلیبسیز
    یاشاسین آذربایجان یاشاسین اورمیه

    ۷ آبان, ۱۳۹۶ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *