رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ آذر ۱۴۰۰

پارک کوهستانی کرمانشاه

لینک این مطلب کپی شد!

پارک کوهستان در شمال شهر کرمانشاه در کنار محوطه باستانی تاق بستان قرار دارد.این پارک یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک های توریستی ایران است که دارای چشم انداز زیبایی از شهر کرمانشاه را به نمایش می‌گذارد.پارک کوهستان در سال های اخیر به همت شهرداری کرمانشاه، به منظور ایجاد محیطی تفریحی برای شهروندان کرمانشاه ساخته شده است. این پارک در شمال شهر کرمانشاه و نزدیکی طاق بستان قرار دارد. قرار گیری این مجموعه تفریحی زیبا بر روی کوهپایه های طاق بستان نام کوهستان را برای آن به ارمغان آورده است. در بالاترین نقطه پارک کوهستان می‌توانید چشم انداز کامل و زیبایی از شهر را تماشا کنید و به همین دلیل این پارک به «بام کرمانشاه» شهرت یافته است.

پارک کوهستانی کرمانشاه

معماری پارک کوهستان

می‌توان گفت پارک کوهستان شبیه سازی از یک جنگل کوچک است. آواز دلنشین پرندگان، خنکی مطبوعی که درختان انبوه به ارمغان می‌‌آورند، همراه با طنین زیبای آبشار ها، پارک کوهستان را به قطعه کوچکی از بهشت تبدیل کرده است. پارک به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوهپایه های طاق بستان، از زیبایی خاصی برخوردار است. یک مسیر پیاده‌روی داخل پارک کوهستان قرار دارد که توسط درختان کهنسال احاطه شده است. سراسر پارک پوشیده است از گل های رنگارنگ است که زیبایی خیره کننده‌ای به پارک بخشیده‌اند. در طول مسیر پیاده روی چندین آلاچیق قرار گرفته است که بازدید کنندگان می‌توانند آنجا استراحت کنند. بخش بزرگی از جذابیت پارک کوهستان، مدیون دو آبشار مصنوعی است که در آن ساخته شده است. درختان انبوه و آبشار ها، پارک کوهستان را به محیطی فوق‌العاده برای پیک نیک کردن تبدیل کرده است.

پارک کوهستان به دلیل نورپردازی زیبایی که دارد، یکی از بهترین گزینه ها برای تفریحات شبانه است. این پارک به دلیل محیط زیبا و سالمی که دارد بسیار مناسب برای گشت و گذار با دوستان و خانواده ها است. داخل این پارک زیبا می‌توانید به فعالیت هایی از جمله دوچرخه سواری، پیاده روی و یا بادبادک بازی بپردازید. علاوه بر این فعالیت ها، یک زمین بازی هم داخل پارک قرار دارد که بسیار مناسب برای کودکان و نوجوانان است. برای رفاه حال بازدید کنندگان داخل پارک کوهستان امکاناتی نظیر پارکینگ، بوفه، رستوران، غرفه های فروش تنقلات و سرویس بهداشتی قرار گرفته است. یادتان نرود در رستوران داخل پارک، دنده کباب، غذای معروف کرمانشاه را امتحان کنید.

برای بازدید از پارک کوهستان نیازی به خرید ورودی و پرداخت هزینه نیست؛ و به صورت رایگان می‌توانید از آن بازدید کنید. حدود دو ساعت برای بازدید از این پارک کافی به نظر می‌رسد.

پارک کوهستانی کرمانشاه

فصل مناسب برای بازدید از پارک کوهستان

شهر کرمانشاه در هر فصلی زیبایی های خاص خود را دارد، ولی بهترین زمان برای سفر به این شهر و بازدید از پارک کوهستان، اواخر بهار و فصل تابستان است.

نحوه دسترسی

پارک کوهستان در بلوار شیرودی، نزدیک طاق بستان قرار دارد. نزدیکی پارک کوهستان به مرکز شهر، بازدید از این جاذبه را بسیار راحت کرده است. به راحتی می‌توانید با اتوبوس یا تاکسی از این جاذبه بازدید کنید. خوشبختانه داخل مجموعه تفریحی پارک کوهستان، پارکینگ وجود دارد و در صورتی که با خودرو شخصی از این جاذبه بازدید می‌کنید نیازی به نگرانی بابت جای پارک نیست.

پارک کوهستانی کرمانشاه

           
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    حتما از این پارک و محوطه طاق بستان و یا به لهجه کردی ” طاق وسان” دیدن کنید و از خوردن دنده کباب این محوطه تاریخی لذت ببرید

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفيع

    بسيار زيبا و ديدنيست
    حتما از اين پارك و محوطه طاق بستان و يا به لهجه كردي ” طاق وسان” ديدن كنيد و از خوردن دنده كباب اين محوطه تاريخي لذت ببريد

    ۲۳ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *