جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پارک ژوراسیک تهران یا پارک دایناسورها و حیوانات متحرک کجاست؟

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ تیر ۱۳۹۹

پارک ژوراسیک و دایناسورها یک پارک تفریحی است که در ضلع شمال فاز دوم بوستان پرواز احداث شده است. پارک ژوراسیک تهران (پارک دایناسورهای متحرک) برای نخستین بار در ایران، محیطی مفرح و هیجان انگیز برای خانواده ها بویژه کودکان و نوجوانان فراهم آورده است . در این پارک زندگی نامه و روش زندگی و خوراک دایناسورها به نمایش گذاشته شده و ابعاد دایناسورها به صورت واقعی طراحی شده است ، این دایناسورها به صورت کاملا طبیعی طراحی شده اند به طوری که پلک می زنند و دست و پای آنها حرکت می کند همچنین یک تخم دایناسور که نوزاد دایناسور از آن بیرون می آید و مجددا به داخل می رود نیز طراحی شده است. احداث پارک ژوراسیک در اوایل اسفند ۱۳۹۲ آغاز و در سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید.

آدرس پارک ژوراسیک

این پارک در تهران – سعادت آباد، میدان بهرود، بلوار شقایق ، بعد از پارک پرواز واقع شده است. شماره تماس : ۲۲۳۶۷۶۶۰

برای اولین بار مجموعه ای بی نظیر از دایناسورها (ژوراسیک پارک ) و سایر حیوانات متحرک در قالب بوستانی زیبا برای بازدید شما عزیزان فراهم شده است. بیش از ۳۰ حیوان متحرک در ابعاد واقعی و ۳۰ دایناسور متحرک در فضای سبز بسیار زیبای ژوراسیک پارک در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. با پیدایش نخستین فسیل ها و بازمانده های استخوانی و نشانه شناسی حیوانات عظیم الجثه در آغاز به طور اتفاقی و سپس با اهتمام دانشمندان علاقمند باب جدیدی در دایر نمودن موزه های تاریخ طبیعی باز شد . این بخش از موزه ها بسیار مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت. در سالهای آغاز هزاره سوم به دلیل علاقه کودکان و نوجوانان به آشنایی با شناسی حیوانات عظیم الجثه و جنبه های گوناگون حیات آنها ، طراحان و هنرمندان زیادی اقدام به تولید آثار هنری درباره آنها نمودند. در سالهای اخیر طراحی پارک های حیوانات متحرک برای بازدید عموم مردم بویژه نوجوانان و جوانان در دستورکار طراحان پارکهای موضوعی قرار گرفته است. پارک حیوانات ژوراسیک پارک تهران از مجموعه پارک های موضوعی است که با همراهی برنامه های آموزشی ، علمی ، تفریحی آماده شده است .

ژوراسیک پارک تهران یا بوستان دایناسورهای متحرک یک بوستان آموزشی، گردشگری و تفریحی در میدان بهرود سعادت آباد تهران است. این پارک با انواع مجسمه‌های دایناسورها در گونه‌های مختلف و ابعاد واقعی نخستین پارک موضوعی پایتخت به شمار می‌رود که به معرفی انواع دایناسورها به همراه نمایش مجسمه‌های متحرک دایناسورها همراه با صدا و جلوه‌های ویژه می‌پردازد. احداث پارک ژوراسیک تهران در اوایل اسفند ماه ۱۳۹۲ خورشیدی به بهره‌برداری رسید. پارک دکترلند هم یکی از پارک های علمی تهران است که به موضوعات پزشکی برای کودکان می پردازد.

مساحت کل پارک ژوراسیک تهران ۳۰ هزار متر مربع است که در آن مجسمه متحرک ۲۸ دایناسور قرار گرفته است. در این بوستان نام علمی، روش زندگی و خوراک دایناسورها به نمایش گذاشته شده است، این دایناسورها به شکل کاملاً طبیعی طراحی شده‌اند به طوری که قادر هستند پلک بزنند و دست و پای آنها حرکت می‌کند. همچنین یک تخم دایناسور که نوزاد دایناسور از آن بیرون می‌آید و دوباره به داخل فرو می‌رود نیز طراحی شده است.

اصطلاح پارک ژوراسیک را نخستین بار مایکل کرایکتون پزشک و نویسنده آمریکایی در سال ۱۹۹۰ روی رمانش گذاشت و در سال ۱۹۹۳ استیون اسپیلبرگ فیلمی بر اساس همین کتاب ساخت. پس از آن فیلم در همه جای جهان در چندین شهر مهم دنیا مثل ورشو، هاوانا، لس آنجلس، کی یف، پارک موزه دایناسورها با نام «پارک ژوراسیک» ساخته شد. نخستین پارک ژوراسیک ایران نیز در سال ۱۳۹۳ در محله سعادت آباد (میدان بهرود)، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق (پایین‌تر از پارک پرواز) مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

110 پارک ژوراسیک تهران یا پارک دایناسورها و حیوانات متحرک کجاست؟

34 پارک ژوراسیک تهران یا پارک دایناسورها و حیوانات متحرک کجاست؟

45 پارک ژوراسیک تهران یا پارک دایناسورها و حیوانات متحرک کجاست؟

64 پارک ژوراسیک تهران یا پارک دایناسورها و حیوانات متحرک کجاست؟

72 پارک ژوراسیک تهران یا پارک دایناسورها و حیوانات متحرک کجاست؟

112 پارک ژوراسیک تهران یا پارک دایناسورها و حیوانات متحرک کجاست؟

123 پارک ژوراسیک تهران یا پارک دایناسورها و حیوانات متحرک کجاست؟

132 پارک ژوراسیک تهران یا پارک دایناسورها و حیوانات متحرک کجاست؟

142 پارک ژوراسیک تهران یا پارک دایناسورها و حیوانات متحرک کجاست؟

161 پارک ژوراسیک تهران یا پارک دایناسورها و حیوانات متحرک کجاست؟

171 پارک ژوراسیک تهران یا پارک دایناسورها و حیوانات متحرک کجاست؟

181 پارک ژوراسیک تهران یا پارک دایناسورها و حیوانات متحرک کجاست؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 12 میانگین: 4.3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرداد

    پارک ژوراسیک خیلی پارک خوبیه برای بچه ها حتما برید ببنیید

    ۱۴ آذر, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • محمد

    جای جالبیه بیشتر برای بچه ها مناسبه تا بزرگترها البته بلیطش هم کمی گرون هست

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفيع

    تمام خانواده از اين فضا لذت بردن. مخصوصا بچه ها كه از ديدن دايناسورها حسابي ذوق زده شدن

    ۱۲ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش اصغرزاده

    بسیار عالی بود، از اینکه چنین مجموعه ایی در کشور احداث شده باعث خوشحالی هست ضمنا مجموعه به خوبی مدیریت و نگهداری می گردد. عالی بود خصوصا برای کودکان دبستانی.

    ۲۰ آبان, ۱۳۹۶ پاسخ دادن
  • زهرا

    من میخوام به این پارک برم ولی فکر نمیکنید ۸ هزار تومن بلیط یکم زیاده

    ۵ فروردین, ۱۳۹۵ پاسخ دادن
  • پژمان

    پارک بسیار عالی و خوبی است من پسر و دخترم را برای دیدن پارک بردم. بسیار به من، همسرم و بچه ها خوش گذشت. زحمت زیادی برای احداث پارک کشیده شده و تا الان به خوبی نگه داری می شود. عالی بود.

    ۸ شهریور, ۱۳۹۴ پاسخ دادن
    • Najmadin

      مرسی به نظر ماهم اینطور

      ۴ دی, ۱۳۹۴
  • فاطمه

    عالیه بهترین پارک هستش من رفتم حتما از این پارک دیدن کنید

    ۱۴ مرداد, ۱۳۹۴ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *