رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ شهریور ۱۴۰۱

پارک جنگلی قلعه رودخان

لینک این مطلب کپی شد!

پارک جنگلی قلعه رودخان ، یکی از جاذبه های طبیعی و خوش منظره استان گیلان می باشد. در میان انواع جاذبه های گردشگری، جاذبه های طبیعی به خاطر ایجاد حس آرامش و تازگی، گردشگران بیشتری را به خود جذب می کنند.این پارک جنگلی خوش آب و هوا با وسعتی حدود ۱۸۷۰ هکتار در ۲۰ کیلومتری شهر فومن و در جوار روستای گوراب واقع شده است. این پارک تفریحی زیبا و بنای تاریخی آن بر روی یک کوه قرار گرفته اند. در مسیر پارک جنگلی قلعه رودخان مسیری برای راهپیمایی، کلبه های جنگلی، محلی برای استراحت و محوطه کمپ طبیعی قرار دارد. طبیعت زیبای پارک جنگلی در هر فصل سال زیبایی های خاص خودش را دارد. برای لذت بردن از طبیعت دل انگیز قلعه رودخان باید از مسیر پلکانی طولانی و زیبا گذشت.

 جنگلي قلعه رودخان (2)-2 پارک جنگلی قلعه رودخان

قلعه رودخان، دژی تاریخی از زمان سلجوقیان با مساحتی حدود ۲۲هزار مترمربع، بزرگترین قلعه آجری ایران است.این قلعه در ۲۳کیلومتری شهر فومن در گیلان قرار گرفته و با بیش از ۱۶۰۰پله در ارتفاع ۷۰۰متری از سطح دریاست.اگرچه تاریخ ساخت اولیه آن را به دوران ساسانیان نسبت میدهند،مانند هر قلعه نظامی دیگری شاهد حوادث تاریخی حکومتهای مختلف و جنگ و گریزهای فراوانی بوده است.اما بررسی امروز من درباره سایت گردشگری قلعه رودخان است که به همت منابع طبیعی استان ساخته شده و به دست بخش خصوصی اداره میشود.این پارک جنگلی شامل: پارکینگ-محوطه جنگلی و کمپینگ-سوییتهای اقامتی (نما چوبی)- رستوران و قهوه خانه-بازارچه سنتی صنایع دستی میباشد.

 جنگلي قلعه رودخان (3)-1 پارک جنگلی قلعه رودخان

 جنگلي قلعه رودخان-0 پارک جنگلی قلعه رودخان

           
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    مکان زیبا برای سرگرمی وتفریح است به خصوص برای خانواده ها برای گذراندن وقت است و مکانی برای ورزش کردن

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    مكان زيبا براي سرگرمي وتفريح است به خصوص براي خانواده ها براي گذراندن وقت است و مكاني براي ورزش كردن

    ۲۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفيع

    بسيار زيبا و ديدني به شرطي كه كفش مناسب پياده روي بپوشيد و از زيادي پله ها خسته نشيد اما منظره زيباي آن ارزش اين پله نوردي طولاني رو داره

    ۱۱ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    جای قشنگی هست.فقط پیاده روی و پله نوردی زیادی داره که خیلی آدمو خسته میکنه.

    ۲۶ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *