جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پارک جنگلی خشکه‌داران

تاریخ بروزرسانی :
۷ مهر ۱۳۹۸

اثر طبیعی خشکه‌داران در کیلومتر ۳۰ محور تنکابن به چالوس و بعد از شهر عباس‌آباد و قبل از سلمانشهر در کنار جاده واقع شده و ۱۲۰ متر با دریا فاصله دارد. این منطقه حفاظت شده به‌عنوان تنها جنگل جلگه‌ای و بکر از آخرین بازمانده‌های اکوسیستم‌های جنگلی جلگه‌ای شمال ایران به‌شمار می‌رود. در حاشیه این منطقه نیز یک موزه تاریخی طبیعی ایجاد شده که در مجموعه‌ای، تاکسیدرمی حیوانات وحشی شمال ایران را به نمایش گذاشته و همواره مورد استقبال محققان و دانش‌پژوهان است.

پارک ملی خشکه داران درکیلومتر ۳۰ محور تنکابن به چالوس بعد از نشتارود و قبل از عباس آباد درکنار جاده واقع شده و تنها ۱۲۰ متر با دریا فاصله دارد.اثر طبیعی ملی خشکه داران با مساحتی بالغ بر۲۵۴ هکتار در سال ۱۳۵۴ طی مصوبه شماره ۱۱۶ مورخ ۲۱/۵/۵۴ شورایعالی محیط زیست به مجموعه مناطق تحت مدیریت سازمان پیوست. این منطقه حفاظت شده به عنوان تنها جنگل جلگه ای و بکر و از آخرین بازمانده های اکوسیستم های جنگلی جلگه ای شمال ایران با مساحت تقریبی ۲۶۰۰۰۰۰ مترمربع مساحت بشمارمی رود.در حاشیه این منطقه نیز یک موزه تاریخی طبیعی ایجاد شده که در مجموعه‌ای، تاکسیدرمی حیوانات وحشی شمال ایران را به نمایش گذاشته و همواره مورد استقبال محققان و دانش‌پژوهان است.
انواع مختلف گونه های جانوری و گیاهی مانند توسکا از نوع کرک که در ایران رو به انقراض است سه قلو انجیلی، انار، ممرز، بلوط، لیلکی یا کرات خرمندی، لرگ، ملج، انوع مهم شمشاد، ازگیل جنکلی و یاس وحشی می باشد. گونه های متنوع و فراوان جانوری نیز از قدیم در قدیم در آن می زیستند و درحال حاضر زیستگاه حیوانات وحشی نظیر شغال، گرگ، خوک، گربه وحشی و پرندگانی مثل حواصیل خاکستری، قره، غاز، مرغابیها، دارغاز باکلان، اگوت بزرگ و کوچک می باشد. خشکه داران با شرایط مذکور و برخورداری از ساحل زیبای دریای خزر و مجاورت با شهرهای توریستی و امکانات اقامتی و پذیرایی از جمله بهترین مناطق برای اجرای تور می باشد.
کشاورزی، دامداری و باغداری اساس اقتصاد شهرستان تنکابن را تشکیل می‌دهند. آب کشاورزی شهرستان تنکابن از رودها و چشمه‌ها تأمین می‌شود و محصولات کشاورزی آن برنج، گندم، جو، سبزیجات، گل گاوزبان، گیاهان زینتی، چای، مرکبات، کیوی، فندق، گردو، گلابی، سیب، آلو، آلوچه، خرمالو و انجیر هستند. باغ‌های متعدد مرکبات در سرتاسر شهرستان تنکابن پراکنده هستند؛ انواع مرکبات، کیوی، برنج، گل‌های زینتی و چای مهم‌ترین صادرات این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

خشکه داران 2 پارک جنگلی خشکه‌داران

خشکه داران 3 پارک جنگلی خشکه‌داران

خشکه داران پارک جنگلی خشکه‌داران

خشکه دران 1 پارک جنگلی خشکه‌داران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد