رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ آذر ۱۳۹۶

وی کافه؛ نخستین کافی شاپ سیار تهران

لینک این مطلب کپی شد!

خلاقیت و ایده های نوآورانه،‌ همیشه برگ برنده در هر کسب و کاری بوده و هست. فرقی نمی کند که این کسب و کار، طراحی اپلیکیشن یا راه اندازی پرتال یا تاسیس شرکت پیمانکاری یا تولیدی باشد یا راه اندازی کافی شاپ سیار در کلان شهر تهران!
همان طور که خیلی ها دوست دارند در رستوران هایی با نور شمع غذا بخورند یا به آب میوه فروشی های بروند که فرایند پارچ در پارچ در آن به صورت زنده انجام می شود!، افرادی هم هستند که عاشق جاهای نوستالژیک با خاطرات رمانتیک هستند. مهم نیست که این مکان ها بالای شهر باشد یا جنوب شهر، در کوچه پس کوچه های تنگ و باریک باشد یا در پاساژ های شیک. مهم آن است که چنین جاهایی پاتوق عده ای بوده و صاحبانش، تا مدت ها نانشان در روغن است. خیلی ها، عاشق نوستالژی هستند و برای نوستالژی پول خرج می کنند. نوستالژی، داستان غریب و خاطراتی فراموش نشدنی یک نسل است که معمولا تا آخر عمر با آن ها همراه خواهد بود.
در سیری در ایران امروز می خواهیم از کافی شاپ سیار تهران بگوییم. کافی شاپی که عشق نوستالژی بازهای سال های نه چندان دور است. کافی شاپی که هر جا که شما بخواهید حاضر می شود.
نه از موسیقی های اسپانیایی و منوهای آنچنانی کافی شاپ های شمال شهر خبری است و نه از میز و صندلی آنچنانی لوشاتوی دربند و شیرینی های خاص پالادیوم زعفرانیه! کافی شاپ سیار، با ایده ای ساده اما خلاقانه و ذوقی هنرمندانه دو کارآفرین جوان تهرانی، تلاش دارد تا فرهنگ جدیدی را وارد فرهنگ نوستالژی باز ها کافه گرد تهرانی کند.
فرزاد و ذاکر، زوج جوان و کارآفرین تهرانی، پشت یک فولکس واگن، کسب و کاری را برای نوستالژی باز های تهرانی راه انداختند که اکنون، آوازه آن به آن سوی مرز ها هم رفته است
کافی شاپ سیار قصه ما، کافه راه (café way) نام دارد. دو زوج جوان به نام خانم عباسی و آقای فرزاد حسینی، تحصیلات دانشگاهی دارند اما علاقمند شدند تا حوزه ای خاص در کسب و کار را تجربه کنند که اتفاقا نه تنها در تهران بلکه درهیچ کجای ایران، نمونه مشابه ندارد.کافی شاپ سیار تهران، هر روز به نقاط مختلف شهر می رود و با استقبال مخاطبانی مواجه می شود که برایشان مهم تر از قهوه و چای و شیرینی، گفت و شنود با زوجی خلاق و کارآفرین زیر پوست این شهر هستند
آن ها، با سرمایه اندک و ایده ای خلاقانه،‌ توانستند کسب و کاری را راه اندازی کنند که نه مغازه دارد و نه فروش محصولات از طریق اینستاگرام و فیس بوک! آن ها از نوستالژی دهه شصتی ها یعنی فولکس واگن آبی رنگ استفاده کردند تا با پرسه زدن در کوچه پس کوچه های شهر، جلوه ای جدید از کافی شاپ را در اختیار کافه باز های تهرانی بیاورند. آن هم از نوع سیار!

فولکس واگن آبی رنگ این زوج جوان کارآفرین ، سبب شده تا جلوه هایی از اقتصاد مشارکتی را در این خلاق و ساده و جالب مشاهده کنیم. رونق پدر ژپتو، خود مشتی نمونه خروار استآن ها ابتدا قصد داشتند که کافی شاپ سیار خود را در داخل یک اتوبوس دو طبقه مانند اتوبوس های دهه شصت راه اندازی کنند که به دلایلی از این کار منصرف شدند و کار به فولکس واگن رسید. در این کافی شاپ سیار که در پشت این خودرو هدایت می شود، افراد می توانند نوشیدنی های مختلف مرسوم در کافی شاپ را سفارش دهند و هم چنین از نوشیدنی های اصیل ایرانی نیز بهره ببرند.این زوج جوان خلاق، صفر تا صد کافه راه را خودشان دوتایی سرهم کرده‌‍ اند و گفته شده که این کسب و کار جذاب، تا کنون برایشان ۶۰ میلیون تومان خرج برداشته است. اما استقبال، بی نظیر عنوان شد. آن ها به گزارشگران سیری در ایران قبلا گفتند که یک روز قبل در اینستاگرام با طرفداران کافه متحرک قرار می‌گذارند. البته هنوز کافه، منوی ثابت ندارد.مشتریان پر و پا قرص وی کافه ای ها، هر از گاهی نقاشی های جالبی برای این زوج جوان و فولکس واگن نوشتالژیکشان (معروف به دلبر) می کشندما هنوز منوی ثابت نداریم. دلیل اینکه هنوز هم منوی ثابت نداریم این است که داریم امتحان می‌کنیم که چه چیزی خوب است و طرفدار دارد و مثلا در فصل تابستان می‌چسبد و چه چیزی باید در منو ثابت باشد و چه چیزی را باید حذف کنیم. قسمت اصلی منوی هر کافه ای قهوه است که در هر صورت باید در لیست سفارشات وجود داشته باشد». همه خوردنی‌های این کافه فسقلی، خانگی است.
ما هیچ چیز را از بیرون تهیه نمی‌کنیم. همه لیست منو را شب به شب درست می‌کنیم. حتی شربت ها هم همه خانگی هستند. هم شربت هم قهوه هم چای همه را خودمان درست می‌کنیم. کافه سیاری ها می گویند که برای درست کردن قهوه، قهوه سازشان برق می خواهد و آن ها از موتور برق برای راه اندازی این دستگااه ها استفاده نمی کنند. بلکه صاحبان کسب و کار هایی که معمولا از ان ها برای حضور این کافی شاپ سیار در کنار مغازه های خود دعوت می کنند، برق آن را تامین کرده و از این راه،‌ مخاطبان بیش تری جذب می کنند.

-کافه-2 وی کافه؛ نخستین کافی شاپ سیار تهران

-کافه-3 وی کافه؛ نخستین کافی شاپ سیار تهران

-کافه-4 وی کافه؛ نخستین کافی شاپ سیار تهران

-کافه-5 وی کافه؛ نخستین کافی شاپ سیار تهران

-کافه-6 وی کافه؛ نخستین کافی شاپ سیار تهران

-کافه-7 وی کافه؛ نخستین کافی شاپ سیار تهران

-کافه-8 وی کافه؛ نخستین کافی شاپ سیار تهران

-کافه-9 وی کافه؛ نخستین کافی شاپ سیار تهران

-کافه وی کافه؛ نخستین کافی شاپ سیار تهران

-کافه1 وی کافه؛ نخستین کافی شاپ سیار تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *