جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

وقت آن رسیده که از ایران بسیار زیبا دیدن کنیم

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ اسفند ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ – برلین- ایرنا- رییس کمیسیون گردشگری مجلس آلمان گفت: با آنچه که این روزها در مورد ایران می شنویم و چیزهایی که امروز در غرفه این کشور در نمایشگاه بین المللی برلین دیدم، به نظرم دیگر وقت آن رسیده که به این کشور بسیار زیبا سفر کنیم.

به گزارش ایرنا خانم ˈهایکه برمرˈ بعد از ظهر چهارشنبه و در نخستین روز از برگزاری چهل و هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین با حضور در غرفه ایران ضمن آشنایی با جاذبه های گردشگری جمهوری اسلامی با مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران دیدار و در خصوص همکاری های دو کشور در زمینه توسعه گردشگری، تبادل نظر کرد.

این نماینده عضو حزب حاکم دموکرات مسیحی در مجلس آلمان که در دیدار از غرفه ایران از سوی علیرضا شیخ عطار سفیر جمهوری اسلامی در برلین همراهی می شد، ضمن گفت وگو درخصوص افزایش تلاش ها برای توسعه گردشگری دو کشور، با حضور در میزهای کارشناسی مؤسسات و شرکت های ایرانی فعال در زمینه جذب گردشگر، با جاذبه های گردشگری ایران در زمینه های مختلف فرهنگی و تاریخی بیشتر آشنا شد.

هایکه برمر در پاسخ به دعوت مرتضی رحمانی موحد که از وی به همراه اعضای کمیسیون گردشگری مجلس آلمان برای سفر به ایران و دیدن زیبایی های طبیعی و تاریخی این کشور از نزدیک دعوت کرد، با بیان اینکه تاکنون به ایران سفری نداشته است، گفت: با تعاریفی که امروز شنیدم و چیزهایی که اینجا در غرفه شما دیدم به نظرم وقت آن رسیده که حتماً سفری به این کشور بسیار زیبا داشته باشم.

رییس کمیسیون گردشگری مجلس آلمان ضمن سؤال در مورد آمار آلمانی هایی که به ایران سفر کرده اند، برای آشنایی بیشتر با سلایق گردشگران علاقه مند سفر به جمهوری اسلامی پرسید که کدامیک از ویژگی های گردشگری ایران، آلمانی ها را برای سفر به این کشور ترغیب می کند.

سفیر ایران در آلمان در پاسخ به این سؤال با بیان اینکه بر اساس گزارش های خود رسانه های آلمانی، تقاضای سفر به ایران در یکسال گذشته سه برابر شده است، گفت: پیش از این گردشگران بیشتر به دیدن آثار باستانی و بناهای تاریخی ایران علاقه نشان می دادند اما جدیدا ˈطبیعت گردیˈ نیز به این علاقه مندی افزوده شده است.

شیخ عطار در ادامه، بناهای تاریخی متعدد، طبیعت گردی، کویر نوردی، زندگی در کنار عشایر ایران و استفاده همزمان از طبیعت چهار فصل در ایران را از جاذبه های منحصر به فرد طبیعی ایران معرفی کرد که گردشگران را از کشورهای مختلف جهان بویژه اروپایی ها از جمله آلمان به سمت خود جذب می کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران نیز در همین ارتباط با اشاره به عللاقه مندی آلمانی ها به ورزش اسکی، به رییس کمیسیون گردشگری مجلس آلمان گفت: شما می توانید در فصول مختلف برای اسکی به ایران سفر کنید و این ویژگی را در کمتر کشوری می توانید ببینید.

هایکه برمر در پایان این دیدار، خاطرنشان کرد: وظیفه ما در کمیسیون گردشگری مجلس آشنایی با کشورها و تلاش برای برقراری تماس های مردمی بین دو کشور است که البته با حضور بیشتر گردشگران به بهترین نحو این خواسته محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش خواهم کرد در آینده با سفر به ایران به همراه دیگر اعضای کمیسیون گردشگری در راستای تقویت و توسعه گردشگری زمینه تماس بیشتر مردم دو کشور و نزدیکی بیشتر دو کشور را فراهم کنیم.

چهل و هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین از روز چهارشنبه با حضور شرکت های فعال در این زمینه از ۱۸۹ کشور جهان از جمله ایران در آلمان گشایش یافت و تا روز یکشنبه ۱۸ اسفند پذیرای علاقه مندان به این صنعت خواهد بود.

در نمایشگاه امسال در مجموع ۱۰ هزار و ۱۴۷ شرکت و موسسه فعال در صنعت گردشگری از کشورهای مختلف جهان از جمله ایران با معرفی جاذبه های گردشگری خود به علاقه مندان، برای جذب بیش از پیش گردشگران خارجی تلاش خواهند کرد.

جمهوری اسلامی ایران همچون سال های گذشته به عنوان یکی از کشورهای مطرح در عرصه گردشگری بین المللی در این نمایشگاه حضور داشته و ۱۴ شرکت و موسسه فعال در زمینه گردشگری در غرفه ای به مساحت ۱۲۰ متر مربع در فضایی متفاوت از سال های گذشته، جاذبه های فرهنگی- تاریخی کشورمان را به علاقه مندان سفربه ایران معرفی می کنند.

به گفته مسوولان برگزار کننده نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین، محور اصلی نمایشگاه امسال به موضوع گردشگری جوانان اختصاص یافته و همچنین سفرهای ماجراجویانه و زندگی در چادرهای اقامتی در طبیعت آزاد( اکو توریسم) مورد توجه قرار گرفته است.

 

81074369 5548279 وقت آن رسیده که از ایران بسیار زیبا دیدن کنیم

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد