رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

موزه شهرداری تبریز

تاریخ بروزرسانی :
۷ شهریور ۱۳۹۷

موزه شهرداری تبریز , موزه‌ای است  که در طبقه زیرزمین ساختمان کاخ شهرداری تبریز واقع شده‌است. این موزه که به عنوان نخستین و تنها موزه تاریخ شهرداری‌های ایران مطرح است، پس از کشور چین در ردیف اولین موزه‌های شهرداری‌های جهان نیز قرار دارد. این موزه در سال ۱۳۸۶ و همزمان با یکصدمین سالگرد تاسیس نخستین بلدیه (شهرداری) ایران در تبریز و در ۸۰۰ متر مربع و با هزینه یک میلیارد و صد میلیون ریال راه اندازی شده‌است. موزه شهر تبریز شامل تالارهای مختلفی چون تالار دوربین‌های قدیمی، تالار دفاع مقدس، چاپ و نشر، فرش، هنرهای معاصر، خط و خوشنویسی، تالار حکمت و چندین تالار دیگر است. در این تالار، فرش‌ها و قالی‌هایی با قدمت ۱۱۰ سال به نمایش گذاشته شده‌اند. ۱۲ تخته فرش موجود در این مجموعه مربوط به فرش‌هایی است که از زمان تاسیس عمارت شهرداری تبریز تا سال ۱۳۲۰ به دستور ارفع‌الملک جلیلی بافته شده و به اتمام رسیده‌است. موقعیت این بنا در خیابان امام خمینی میدان ساعت عمارت شهرداری می باشد.
این موزه به عنوان نخستین و تنها موزه تاریخ شهرداری های ایران مطرح است و شامل تالارهای مختلفی چون تالار دوربین های قدیمی، تالار دفاع مقدس، چاپ و نشر، فرش، هنرهای معاصر، خط و خوشنویسی، تالار حکمت و چندین تالار دیگر است.
همچنین در عمارت شهرداری تبریز – موزه شهرداری تبریز اشیا، آثار و اسناد قدیمی مربوط به بلدیه تبریز، هدایای مقام ها و شخصیت های خاری به شهرداران، کتب خطی و آثار هنری، اسناد اداری و مالی، جام های قهرمانی باشگاه شهرداری تبریز، چینی آلات، سفرنامه های نوشته شده درباره تبریز، تجهیزات، امکانات و اسناد مربوطه به شهر جمع آوری و در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

talare-shahrdar موزه شهرداری تبریز

-شهرداری-تبریز1 موزه شهرداری تبریز

-شهرداری-تبریز2 موزه شهرداری تبریز

-شهرداری-تبریز-1 موزه شهرداری تبریز

-شهرداری-تبریز-2 موزه شهرداری تبریز

-شهرداری-تبریز-3 موزه شهرداری تبریز

-شهرداری-تبریز-4 موزه شهرداری تبریز

-شهرداری-تبریز موزه شهرداری تبریز

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    واقعا اشيا بي نظير در اين موزه قرار گرفته از فرش پروين اعتصامي تا ماشين قديمي تا اشيا جنگي عكس هاي تاريخي

    ۲۶ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • کامران فاضلي

    موزه عمارت شهرداری تبریز دومین موزه شهری دنیا محسوب ميشه

    ۱۹ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *