جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

موزه حیات وحش اردبیل

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ بهمن ۱۳۹۷

در کنار دریاچه شورابیل، موزه حیات وحش اردبیل قرار گرفته که هم اکنون در این موزه تاریخ طبیعی ۱۲۰ گونه از جانداران تاکسیدرمی شده نگهداری می شود.

موزه حیات وحش اردبیل کجاست؟

موزه تاریخ طبیعی اردبیل یا همان موزه حیات وحش اردبیل جذابیت متفاوتی از ترکیب تاریخ و طبیعت را در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار می دهد. در این موزه گونه های متعددی از پستانداران، خزندگان، ماهیان و حیوانات وحشی نادر به شکل تاکسیدرمی یافت می شوند.جانداران تاکسیدرمی شده به صورت پانل در معرض دید عموم قرار گرفته اند. به عنوان نمونه بخش هایی از جمجمه حیوانات، شاخ و بال پرندگان و حشرات مختلف بر روی دیوار واقع شده است. فسیل و کانی های طبیعی نیز در موزه تاریخ طبیعی اردبیل می توان رویت کرد.

موزه تاریخ طبیعی اردبیل را می توان جزء مکان های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، نمایشگاهی و تحقیقاتی بر شمرد. این موزه زیست بوم های مختلف، گونه های حیات وحش، پوشش گیاهی منطقه و ارزش نگهداری تنوع زیستی را به اقشار گوناگون جامعه می شناسد.
در حال حاضر بیشتر از ۱۲۰ گونه از حیوانات تاکسیدرمی در موزه حیات وحش اردبیل نگهداری میشود. از این ۱۲۰ گونه ۲۰ گونه آن پستاندار، ۸۰ گونه پرنده و ۱۲ گونه دو زیست شامل خزندگان، ماهیان و ۸ گونه نادر و کمیاب حیوانات وحشی می باشد که مجموعه‌ ای زیبا از طبیعت استان اردبیل را در مقیاسی کوچک برای علاقه مندان به نمایش گذاشته است. به نحوی که می‌ توان جذابیتی متفاوت از تلفیق تاریخ و طبیعت را در این مکان تجربه کرد.

موزه ی حیات وحش اردبیل شامل بخش های گوناگونی است :

در بخش دوران آفرینش و دیرینه شناسی بازدید کننده با موقعیت های مختلف کره زمین در منظومه شمسی آشنا شده و هم چنین می تواند در زمینه ادوار گوناگون زمین شناسی و مراحلی از تکوین زندگی و تحول اجتماعات زیستی اطلاعاتی را به دست آورند. از نمونه زیستگاه های حیات وحش استان اردبیل که در دو مجموعه طراحی شده می توان به دیوراماهای زیست بوم­ های دشتی، تالابی و کوهستانی این موزه اشاره کرد که به گونه ای جانور را در محیط قرار داده اند که بیننده محیط زیست طبیعی جانور را نظاره گر باشد.

اکثر نمونه های قرار گرفته در موزه تاریخ طبیعی اردبیل دارای برچسب مشخصات می باشند. هم چنین در آکواریوم هایی که در معرض دید علاقه مندان گذاشته شده می توان گونه هایی از انواع آبزیان آب های استان اردبیل، ماهیان تزئینی و غیره را یافت.
در موزه حیات وحش اردبیل بخشی مربوط به فروش کتاب های زیست محیطی وجود دارد. هم چنین در جهت آموزش و بالا بردن سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی برای بازدیدکنندگان بروشورها، پوسترها و مقالاتی برای مطالعه در این بخش گذاشته شده است.

فضایی زیبا و چشم اندازی دلپذیر را می توان از طبقات فوقانی موزه نظاره گر بود و می توان پس از بازدید از موزه برای استراحت به زیست بوم آبی دریاچه شورابیل و کوهستان سبلان رفت.

آدرس موزه تاریخ طبیعی اردبیل : اردبیل، حاشیه شرقی دریاچه شورابیل

موزه حیات وحش اردبیل موزه حیات وحش اردبیل

موزه حیات وحش اردبیل1 موزه حیات وحش اردبیل

موزه حیات وحش اردبیل2 موزه حیات وحش اردبیل

SONY DSC

موزه حیات وحش اردبیل3 موزه حیات وحش اردبیل

موزه حیات وحش اردبیل4 موزه حیات وحش اردبیل

موزه حیات وحش اردبیل5 موزه حیات وحش اردبیل

SONY DSC

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 4 میانگین: 3.8]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *