جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

موزه بوعلی سینا

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ خرداد ۱۳۹۷

حسین عبدالله بن حسن بن علی بن سینا معروف به ابن سینا یا بوعلی سینا، بزرگترین دانشمند ایران و سرآمد حکماء و اطباء در ادوار اسلامی و مشهور در سراسر دنیاست که سهمی عظیم در ترقی و تکامل علم در جهان داشته است. وی در سال ۳۷۰ هجری قمری درخرمیشن از توابع بخارا متولد شد ابوعلی سینا در سال ۴۲۸ هجری قمری ، زمانی که تنها ۵۸ سال داشت دار فانی را وداع گفت.

به دلیل آنکه در آن عصر، عربی زبان رایج آثار علمی بود، ابن سینا و سایر دانشمندان ایرانی که در آن روزگار می‌زیستند ‏کتابهای خود را به زبان عربی نوشتند. بعدها بعضی از این آثار به زبانهای دیگر از جمله فارسی ترجمه شد.‏افزون بر این، ابن‌سینا در ادبیات فارسی نیز دستی قوی داشته‌است.

بیش از ۲۰ اثر فارسی به او منسوب است که از میان ‏آن‌ها انتساب دانشنامه علائی و رساله نبض بدو مسلم است. آثار فارسی ابن‌سینا، مانند سایر نثرهای علمی زمان وی، با ‏رعایت ایجاز و اختصار کامل نوشته شده‌است.

آثار فراوانی از ابن‌سینا به جا مانده و یا به او نسبت داده شده که فهرست جامعی از آن‌ها در فهرست نسخه‌های مصنفات ‏ابن سینا آورده شده‌است. این فهرست شامل شامل ۱۳۱ نوشته اصیل از ابن سینا و ۱۱۱ اثر منسوب به او است.

بوعلی 1 موزه بوعلی سینا

بوعلی 2 موزه بوعلی سینا

بوعلی موزه بوعلی سینا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفیع

    جالبه وقتی از اینجا دیدن میکنید اگر بیاد داشته باشید طرح و نقشه این آرامگاه از گنبد کاووس اقتباس شده. نقشی که سالها پشت اسکناس ۱۰ تومانی قدیم بود. جالبه در خبرها خوندم که قراره اسکناسی با این طرح چاپ بشه.

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *