جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

موزه آبگینه و سفال ایران تعطیل شد

تاریخ بروزرسانی :
۶ آبان ۱۳۹۷

امید شیوا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعمیرات از امروز شروع شده است و در این مرحله نم زدگی طبقه زیرزمین و همکف، تاسیسات برق و تعویض کفپوش های آن در دستور کار خواهد بود.
وی با بیان اینکه هزینه های اجرای تعمیرات از طریق اداره کل موزه های کشور و میراث فرهنگی استان تهران تامین می شود ادامه داد: در فاز نخست تعمیرات حدود ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای این بخش اختصاص یافته است.
مدیر موزه آبگینه و سفالینه ایران تصریح کرد که فاز دوم مرمت موزه مربوط به مقام سازی و معماری بیرونی مجموعه نیز پس از تخصیص اعتبار طی ماههای آتی انجام خواهد شد.
شیوا در خصوص وضعیت سیستم امنیتی موزه در زمان تعمیرات گفت: دوربین های موزه از پیشرفته و هوشمندترین هشداردهنده ها برخوردارند و مشکلی برای امنیت این مکان وجود ندارد.
وی همچنین در تشریح برنامه های آتی موزه گفت: مراسم تجلیل از «هانس هولاین»(طراح موزه آبگینه) و نشست همکاری با رایزن فرهنگی کشور فرانسه در دستور کار مجموعه قراردارد تا به محض اتمام تعمیرات اواخر ماه جاری شاهد انجام این رویدادها باشیم.
مرحوم استاد علی محمد معمارباشی موزه آبگینه را در سال ۱۲۹۱ هجری خورشیدی به دستور احمد قوام (قوام السلطنه) برای ایجاد دفتر کاری و استفاده شخصی او ساخت.
ساختمان موزه آبگینه تلفیقی از معماری باروک ایرانی (تلفیقی از معماری سنتی و غربی) برخوردار است.
این ساختمان با زیربنایی بالغ بر یک هزار و ۴۰ مترمربع و با طرح هشت گوش و ستون های کاذب در قسمت ورودی ساخته شده است و سه طبقه زیرزمین، همکف و طبقه اول هفت تالار و سه سرسرا دارد.
بخش اندرونی این بنا در اختیار بنیاد سینمایی فارابی قرار دارد و مابقی در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران است.
موزه آبگینه و سفالینه یکی از پنج مجموعه زیرمجموعه اداره کل میراث فرهنگی استان تهران است که در منطقه ۱۲- خیابان جمهوری اسلامی، خیابان ۳۰ ‌تیر، پلاک ۵۵ قرار دارد.

آبگینه موزه آبگینه و سفال ایران تعطیل شد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *