رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ شهریور ۱۴۰۲

مهمترین شهرهای ایران از نظر جذب گردشگر

اشتراک گذاری

امروزه جذب گردشگر تبدیل به یک رقابت بین کشورها و شهرهای مختلف جهان شده است. ورود گردشگر به هر شهری می تواند وضعیت اقتصادی آن شهر و حتی شهرهای اطراف را تغییر و حتی متحول کند. سه شهر اصلی ایران به ترتیب جذب گردشگرهای داخلی را می توان مشهد، کیش و قشم دانست. شهرهایی با جاذبه های گردشگری بسیار و پتانسیل جذب چند برابری گردشگر فعلی
مشهد شهری است که بارگاه ملکوتی امام رضا در آن قرار داشته و همین مسئله و وجود مبارک این امام بزرگوار گردشگران بسیاری که تور مشهد را خریداری کرده اند از سراسر ایران و حتی جهان به این شهر گسیل می کند. مشهد علاوه بر زیارت امام رضا دارای جاذبه های توریستی بسیاری نیز می باشد.
مشهد دومین شهر بزرگ ایران است و یک شهر مهم حمل و نقل در کنار جاده ابریشم است. شناخته شده به طور عمده به عنوان خانه بزرگترین حرم مذهبی ایران، آن نیز دارای مقدار زیادی از فرهنگ و غذا در انتظار شما است.
نه تنها یک شهر مذهبی، مشهد شهر مقدس ایران نامیده می شود، زیرا در آن محل مقبره و حرم امام رضا (علیه السلام) است. هر سال میلیون ها زائر از سراسر جهان به این حرم می روند، به طوری که احساسات قابل ملاحظه ای روحانی و چند ملیتی دارند. پس از ورود به دروازه، به طور خلاصه به طور مختصر به تعویق افتادن و سر خود را به سمت گنبد اصلی هدایت کنید تا به امام رضا (ع) برسید. در حقیقت، هر زمان محلی مردم در حال راه رفتن یا رانندگی در اطراف شهر هستند و خود را در این مسیر مواجه می کنند، آنها همانند نشانه ای از احترام و تقوا هستند.
جایگاه دوم در جذب گردشگر را جزیره کیش به خود اختصاص داده است. کیش یک جزیره ۳۵ کیلومتر مربع در حدود ۱۲ مایل در سواحل ایران است. کیش لوکس تر و توسعه یافته از دو جزیره اصلی ایرانی است. مانند قشم، این منطقه نیز یک منطقه آزاد تجاری است و گردشگران خارجی نیازی به ویزا برای ۱۴ روز ندارند، به این معنی که حتی اگر شما نمیتوانید آن را به سرزمین اصلی بفرستید، هنوز میتوانید به کیش برسید تا از مهمان نوازی فارسی لذت ببرید . سامرز می تواند غیرقابل تحمل گرم و مرطوب باشد، بنابراین بهترین ماه ها برای بازدید بین نوامبر و مارس است. در اینجا ۱۰ چیز برتر برای انجام و دیدن در جزیره کیش است. مسافران تور کیش با سفر به این جزیره زیبا از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری آن لذت می برند.

 مهمترین شهرهای ایران از نظر جذب گردشگر
ورزشهای آبی

از کوره تا غواصی، پیاده روی به جت اسکی، کیش همه را دارد. این فعالیت ها توسط مردان جوان و جوان ایرانی که کاملا براق شده اند هدایت می شوند و به شما یادآوری می کنند که بدون توجه به جایی که در آن دنیا هستید، فرهنگ گشت و گذار یکسان است. در حالی که حجاب اجباری هنوز در این جزایر مورد نیاز است، آن را کمی کم است. برای شرکت در این فعالیت های آب، یک کوه شنا به اندازه حجاب برای زنان کافی است. اگر شما نمی خواهید در واقع در آب بمانید، می توانید قایق های شیشه ای پایین را امتحان کنید تا نگاهی به زندگی دریایی رنگارنگ آکواریوم خلیج فارس داشته باشید.
قشم در مقام سوم در جذب گردشگر قرار گرفته است. جزیره زیبای قشم با داشتن جاذبه های دوست داشتنی و بکر می تواند سفری فوق العاده را برای شما رغم بزند. سواحل خلیج فارس با بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر از خط ساحلی کشف نشده، به چشم انداز منحصر به فرد، فرهنگی و البته جزیره زیبای منزل می روند. من جزیره قشم، بزرگترین در ایران را دیدم و علاقه خاصی به کسانی که به دنبال جغرافیای متمایز و طعم و مزه آنچه که فرهنگ در خلیج فارس است شبیه است. قشم در تنگه هرمز واقع در ۶۰ کیلومتری ساحل عمان، جزیره ای با فراوانی فراوان از حیات وحش و بسیاری از سازه های زمین شناسی منحصر به فرد است که بسیاری از آنها به عنوان سایت های میراث یونسکو نامیده می شوند.

اما این همه اش نیست.

با توجه به موقعیت آن تور قشم را از دست ندهید. قشم در قرن ها از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است. در حقیقت، پرتغالی ها حدود ۲۰۰ سال را فتح کرده و آن را حکومت کرده اند و به همین دلیل امروزه هنوز یک قلعه پرتغالی باستانی وجود دارد و برخی خیابان ها حتی نام پرتغالی دارند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *