جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

منطقه گردشگری فینارود

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ آذر ۱۳۹۵

منطقه گردشگری فینارود خلخال به عنوان یکی از دالان‌های آب و هوایی خلخال با مطبوع‌ترین آب و هوا و چشم‌اندازهای جنگل، مرتع و کوهستان دریچه‌ای به زیبایی‌های خلخال است.
به گزارش سخن؛ منطقه گردشگری فینارود خلخال یکی از زیباترین مناطق گردشگری بکر در جنوب شهر خلخال در بالادست روستای خوجین به زبان محلی فیین واقع شده است.
در لحظه ورود به این منطقه با مشاهده مه غلیظ موجود در ارتفاعات منطقه به اطمینان می‌توان این منطقه را روزنه‌ای به زیبایی‌های شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل عنوان کرد.
وجود گیاهان دارویی غنی در این منطقه احساس خوشایندی به گردشگران داده به طوریکه برخی از گردشگران به تهیه گیاهان دارویی در دل طبیعت این منطقه پرداخته و از آب و هوا و زینت طبیعی گل و گیاه فینارود بهره‌مند می‌شوند.

منطقه گردشگری فینارود خلخال که با وجود چندین سد و بند تاخیری کوچک برای حفظ و ذخیره منابع زیرزمینی آب‌ در حال تکامل است همه ساله پذیرای میهمانان و گردشگران زیادی از مناطق مختلف کشور است.

منطقه گردشگری فینارود خوجین در بالادست به جنگل‌های جنوب خلخال متصل می‌شود که بعد از گذشت این جنگل به محدوده جنگلی گیلان مسیر پیاده‌روی وجود دارد.

این منطقه با آب و هوای مطبوع و خنک و چشم‌اندازهای جنگلی و مرتعی زیبایی خیره‌کننده‌ای داشته که در فصل بهار و تابستان به علت سرسبزی و طراوت این منطقه پای خیلی از گردشگران را به این منطقه می‌کشاند.

فینارود منطقه‌ای است که می‌توان جنگل و کوهستان و مرتع را در یک نگاه به وضوح دید و قرار گرفتن دریاچه سد فینارود در بالادست این منطقه امکان برگزاری جشنواره ماهیگیری در این منطقه را برای اهالی فراهم ساخته است.
1515 منطقه گردشگری فینارود

در پایان دست این منطقه گردشگری زمین‌های کشاورزی اهالی روستای خوجین قرار گرفته که در سال‌‌های اخیر بحث آبیاری قطره‌ای و بارانی با بهره‌گیری آب موجود در این منطقه برای کشاورزان برنامه‌ریزی شده است.

نزدیک بودن منطقه گردشگری فیناورد به روستای خوجین سبب شده که غفلت بعضی از اهالی موجب از بین رفتن مرتع به وسیله ریزش زباله‌های خانگی و پلاستیک شود و انتظار می‌رود که اهالی با در نظر گرفتن این طبیعت زیبا در حفظ نظافت و زیبایی این منطقه بیش از پیش کوشا باشند.

در حالی که گردشگری در خلخال می‌رود تا جایگاه خوب خود را در اذهان مردم کشورمان پیدا کند وجود راه دسترسی مناسب برای این منطقه یکی از مطالبات مردمی است هر چند راه خاکی سه تا چهار کیلومتری از روستای خوجین خوب و هموار بوده ولی توجه ویژه مسئولان برای جلب رضایت گردشگران در این منطقه را می‌طلبد.

1514 منطقه گردشگری فینارود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *