جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

منطقه گردشگری بوژان

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ تیر ۱۳۹۷

در شهر نیشابور و اطراف آن جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد . نیشابور شهر ی است تاریخی همراه با جاهای دیدنی و جاذبه های طبیعی در اطراف این شهر زیبا .در ۲۱ کیلومتری شمال شرقی نیشابور روستایی وجود دارد که وسعت ۱۲۲۵ هکتاری خودش را در دامنه ارتفاعات جنوبی رشته کوه بینالود جای داده است و به عنوان یکی از جاذبه های با ارزش استان خراسان شناخته می شود.
این روستا را با نام بوژان می شناسند و به دلیل وجود طبیعت بکر و دیدنی، ساختار پلکانی و ویژگی های منحصر به فرد تاریخی، به مقصدی تماشایی برای گردشگران تبدیل شده است. به هر گوشه ای از این روستا که سر بزنی، جاذبه ای تازه تو را غافلگیر می کند و رنگی تازه به سفرت می دهد. کافی است تا وقت کافی برای کشف تکه تکه ی این بهشت زمینی را داشته باشی تا با دیدن هر جاذبه آرامشی وصف ناپذیر سراسر وجودت را فرا گیرد. در بوژان لحظه ای تلف نخواهید کرد چرا که دیدنی های زیادی بساط خود را در این روستا پهن کرده اند.
در نزدیکی روستا، رودخانه ای جریان دارد که بر طراوت طبیعت می افزاید و یکی از جوان ترین رودخانه های جنوبی رشته کوه بینالود است. این رودخانه با عنوان رودخانه بوژان شناخته می شود و از کوه هایی نظیر گودزرد، بوژان و سیاه خانی سرچشمه می گیرد. طول رودخانه بوژان حدود ده کیلومتر است و در مسیر آن آبشارهای کوچک و بزرگی نیز قرار دارند.

منطقه گردشگری بوژان منطقه گردشگری بوژان

منطقه گردشگری بوژان1 منطقه گردشگری بوژان

منطقه گردشگری بوژان2 منطقه گردشگری بوژان

منطقه گردشگری بوژان3 منطقه گردشگری بوژان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 4 میانگین: 2.3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *