جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

معرفی ۱۰۰ طرح گردشگری روستایی برای دریافت تسهیلات

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

سرپرست امور روستایی و عشایر استانداری همدان از معرفی ۱۰۰ طرح گردشگری روستایی و میراث فرهنگی و صنایع دستی در سال گذشته در سطح استان همدان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسدآباد ، ظاهر پورمجاهد عصر امروز در سومین جلسه اتاق فکر توسعه روستایی استان همدان،که در روستای هدف گردشگری ملحمدره شهرستان اسدآباد برگزار شد، اظهار داشت: از ۱۰۰ طرح گردشگری روستایی معرفی شده طی سال گذشته، ۱۵ طرح گردشگری روستایی و میراث فرهنگی و صنایع دستی مربوط به شهرستان اسدآباد بوده است.

وی افزود :برخی از طرح های معرفی شده در مسیر بانکی و اجرایی دچار مشکلاتی شده‌اند که باید با تسهیل و مرتفع نمودن مشکلات از این طرح ها پشتیبانی کرد.

پور مجاهد یادآور شد: همه اعتبارات سال گذشته در سال جاری نیز پایدار بوده و می‌توانند به طرح‌های با اولویت تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه شرایط خوبی برای راه‌اندازی خانه‌های بوم گردی ایجاد شده، تصریح کرد: با حمایت و اطلاع رسانی علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در سطح روستاها،می‌توان به بازاریابی بین المللی در راستای خانه‌های بوم‌گردی و جذب گردشگر در روستاها راه پیدا کرد.

سرپرست امور روستایی و عشایری استانداری همدان با اشاره به تالاب پیرسلمان اسدآباد به عنوان یکی از تالاب‌های طبیعی زنده استان همدانگفت: با تکمیل شدن مطالعه تالاب پیرسلمان می‌توان توسط دستگاه اجرایی میراث فرهنگی شهرستان به کمک بخش خصوصی تحرک بیشتری در بحث جذب گردشگر این منطقه داشته باشیم.

پور مجاهد با بیان اینکه یکی از سیاست‌های استان توجه هر چه بیشتر به بحث توسعه گردشگری است، افزود:باید در اولویت سرمایه گذاری شهرستان‌ها بیشترکار شده و از دستگاه‌های اجرایی بخواهیم لیستی را به عنوان موضوعات سرمایه گذاری شهرستان ارائه دهند.

وی با تاکید بر تسهیل اجرای طرح‌ها و اولویت بندی طرح‌ها ، اظهار داشت: باید تخصیص منابع را دربعد اعتبارات و تسهیلات بانکی به سمت ارتقا تولید پیش برده تا گره از مشکلات مردم باز شود.

پور مجاهد افزود: روستای هدف گردشگری ملحمدره با توجه به ۳ محصول مهم آلو ،گردو و انگور خود می تواند در زمینه طرح های صنایع فرآوری و تبدیلی در کنار دیگر اشتغال‌هایی چون خانه‌های بوم گردی اقدام کند.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم با بیان اینکه بحث توجه به گردشگری در اشتغال روستاها از نقش موثری برخوردار است،گفت:باید فرصت اشتغال بوم گردی را از دست ندهیم و با اطلاع‌رسانی بیشتر روستاییان را نسبت به رونق هر چه بیشتر این صنعت سبز و اشتغال نو ترغیب و تشویق کنیم.

hamedaan معرفی ۱۰۰ طرح گردشگری روستایی برای دریافت تسهیلات

کریم حمید وند اظهار داشت: با توجه به اینکه روستای ملحمدره یکی از جاذبه‌های اصلی و برتر شهرستان محسوب می‌شود، یک خانه بوم‌گردی بهار سال گذشته در این روستا راه‌اندازی شد که در حال حاضر مجوز ۴ خانه بوم‌گردی دیگر نیز در این روستا صادر شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *